Hej Mads Jeg er ikke sikker på det stadig gælder, men da jeg startede min uddannelse på DTU, havde en undersøgelse vist at Civil-ingeniør på maskin-retningen, var den uddannelse der talte flest administrerende direktører. Men når det er sagt, så må jeg indrømme at dit spørgsmål tænder alle de røde lamper. Man rekrutterer direktører fra alle uddannelser inkl. ufaglærte, det er typisk for dem, at de er stræbsomme, hårdtarbejdende etc. har du disse egenskaber, har du en chance, og den bliver større hvis du vælger en uddannelse du har lyst til og evner for! Det kan generelt godt betale sig at tage en kandidat uddannelse, hvis du gerne vil tjene mange penge, selvom kun 6% af befolkning har kandidat uddannelser, så har 25% af den rigeste del kandidat uddannelser. Stats er meget fine, men i bund og grund, så handler det om at finde sin egen vej, og der er det bedste råd nok, at følge sit hjerte og sine evner. |
Mikkel deMib Svendsen:Thomas de Oliveira:Hvor i mod skal man kunne kalde sig journalist skal man have en uddannelse.Det er nu ikke helt rigtigt. Journalist er ikke en beskyttet titel - i modsætning til folkeskolelære, læge, advokat osv, som er det :)
Iøvrigt er en meget stor del af landets - og verdens - bedste journalister slet ikke uddannet som journalister. Jeg kender selv flere af slagsen.
Jamen så kan jeg jo kalde mig journalist - tak! Og beklager fejlen på min manglende viden.