Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Direktør? - Hvad uddannelse?

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads

Jeg er ikke sikker på det stadig gælder, men da jeg startede min uddannelse på DTU, havde en undersøgelse vist at Civil-ingeniør på maskin-retningen, var den uddannelse der talte flest administrerende direktører.

Men når det er sagt, så må jeg indrømme at dit spørgsmål tænder alle de røde lamper. Man rekrutterer direktører fra alle uddannelser inkl. ufaglærte, det er typisk for dem, at de er stræbsomme, hårdtarbejdende etc. har du disse egenskaber, har du en chance, og den bliver større hvis du vælger en uddannelse du har lyst til og evner for!

Det kan generelt godt betale sig at tage en kandidat uddannelse, hvis du gerne vil tjene mange penge, selvom kun 6% af befolkning har kandidat uddannelser, så har 25% af den rigeste del kandidat uddannelser.

Stats er meget fine, men i bund og grund, så handler det om at finde sin egen vej, og der er det bedste råd nok, at følge sit hjerte og sine evner. 

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Indlæg ialt: 1827
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 19:57

Mikkel deMib Svendsen:

Thomas de Oliveira:
Hvor i mod skal man kunne kalde sig journalist skal man have en uddannelse.

Det er nu ikke helt rigtigt. Journalist er ikke en beskyttet titel - i modsætning til folkeskolelære, læge, advokat osv, som er det :)

Iøvrigt er en meget stor del af landets - og verdens - bedste journalister slet ikke uddannet som journalister. Jeg kender selv flere af slagsen.

Jamen så kan jeg jo kalde mig journalist - tak! Og beklager fejlen på min manglende viden. 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:15

Thomas de Oliveira:
Jamen så kan jeg jo kalde mig journalist - tak! Og beklager fejlen på min manglende viden. 

Ja, det kan du rolig gøre - eller tryllekunstner, countrysanger, programmør, tekstforfatter, linedanser eller gigolo, eller en af de mange andre ubeskyttede titler Geeked

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 20:34

Mads,

Cand.merc i noget økonomi (ikke de bløde fag) fra CBS som 'direktør'

Men der er så mange andre ting, der har større betydning, for du ser ingen stillingsopslag 'Nyuddannet direktør'. 

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 20:44

I dag hørte jeg i bilen den cd, der fulgte med denne måneds "Success-magazine". Der var en såkaldt ekspert, der sagde, at de havde lavet undersøgelser, der viste, at viden / uddannelse faktisk kun betyder 25% i forhold til, om man får succes i forhold til arbejdslivet.

Det, der betyder de 75 % er: 1: Forståelsen af, at man selv skal gøre en indsats. 2: Et netværk og 3: Evnen til at tackle modgang.

Og hvis man forstår dit evt. ønske om at blive direktør som succes i arbejdslivet, så er det ikke dit valg af uddannelse, men i stedet hvor god du bliver til at udvikle de andre ting. Du kan jo så selv vurdere, om en sådan undersøgelse giver mening for dig.

Og overordnet vil jeg sige, at der er størst direktør-chance, hvis du kaster dig ud i det, du brænder for.

Pøj pøj med det!

Hej med dig :-)

Fra Struer
Tilmeldt 5. Aug 10
Indlæg ialt: 1118
Fra  MG CONSULTING Skrevet kl. 22:04

Tak for alle svarene!

De var meget ambitiøse, og lærerige :)!

Det bliver en CBS'er, med  noget økonomi, men!

også lige et smut på STX først ;)' Der syntes jeg, jeg har flere muligheder hvis jeg så ombestemmer mig, og vil være f.eks. læge! :)

- endnu en gang tak :)

- ;ads

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 22:13

Jeg mener det ikke har noget med udannelse at gøre ,  f.eks. jeg har kun en 9 klasse og kan sagtens kalde mig direktør for jeg har min egen strippere side og bestemmer over mine ansatte

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 1085
Fra  Linde-media Skrevet kl. 18:35

Patrick - Meebox:

Mads:

Ved godt det er lidt ''wierd'' 

Men jeg har tænkt længe over hvad for en uddannelse der ville være god hvis man sku være ''direktør''/''leder'' 

- Mange har sagt CBS? men hvad giver de?

- Vil gerne høre jeres mening s:?

En MBA på CBS eller Niels Brock, må være noget i den rigtige retning. :-)

Jeg tror at personlighed har en større betydning end om man har gået på et normalt gymnasium eller Niels Brocks gymnasium :=). Men ja, der er en masse uddannelser på CBS som kan føre til et lederjob. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 18:55

En business uddannelse kan være et godt skridt i den rigtige retning men som det nævnes betyder det ikke nødvendigvis man er den bedste direktør. Det kræver først og fremmest mod og vilje :)

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Fra København
Tilmeldt 21. Apr 09
Indlæg ialt: 539
Skrevet kl. 19:11

Andreas Linde:

Jeg tror at personlighed har en større betydning end om man har gået på et normalt gymnasium eller Niels Brocks gymnasium :=). Men ja, der er en masse uddannelser på CBS som kan føre til et lederjob. 

Helt enig. Jeg tror på at erfaring, hårdt arbejde og passion er nogle af de vigtigste elementer, hvis man vil være direktør. Men en relevant uddannelse, er bare et godt sted at starte. :-)

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)