Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investering af opsparet overskud i enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Slangerup
Tilmeldt 11. Dec 08
Indlæg ialt: 122
Fra  E-logger - Trådløs datalogning online Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Er det muligt at investerer de penge man har stående som opsparet overskud i enkeltmandsvirksomhed.

jeg har igennem 2 år opsparet overskud i min virksomhed, som nu står og IKKE trækker renter (læs meget lave renter).

Er det muligt at investere disse penge, så man måske kunne få lidt mere ud af dem.

Findes der et sted hvor man kan læse om mulighderne, eller er der måske nogle gode råd at hente hos jer derude?

E-logger.dk - Trådløst

Følere - transmittere - datalogger

Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 755
Skrevet kl. 12:43

Er der blevet betalt skat af pengene?

Fra Aars
Tilmeldt 27. Jan 07
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 18:34

Hej

Jeg går ud fra at du mener opsparet overskud i din virksomhedsskatteordning.

Du kan investere dine midler i obligationer og visse typer investeringsbeviser (vedrørende akkumulerende investeringsforeninger), men ikke i aktier og ikke i øvrige investeringsbeviser.

Mvh.

Ole

Fra Slangerup
Tilmeldt 11. Dec 08
Indlæg ialt: 122
Fra  E-logger - Trådløs datalogning online Skrevet kl. 22:07

Hej Ole

Ja, der er tale om virksomhedsskatteordningen, hvor der er betalt de aktuelle 25% skat.

Findes der en liste over investeringsbeviser man må handle med, elle er det alle akkumulerende investeringsforeninger som findes.

jeg har svært ved at finde konkret vejledning til dette spørgsmål, kan man læse reglerne et sted, som jeg ikke har fundet endnu?

E-logger.dk - Trådløst

Følere - transmittere - datalogger

Fra Aars
Tilmeldt 27. Jan 07
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 22:24

Hej Michael

Jeg tror du kan finde oversigter på de forskellige investeringsforeningers hjemmesider. Jeg fandt lige en oversigt hos Bankinvest, som nok også kan findes tilsvarende hos Danske Invest, Sparinvest, Jyske Invest, Nordea Invest og hvad de ellers hedder.

Linket til Bankinvests oversigt er http://www.bankinvest.dk/DK/showpage.aspx?pageid=1121. Bankinvest har 8 forskellige investeringsforeninger, der kan investeres i via virksomhedsordningen. (OBS: Dette er ikke en reklame for Bankinvest...Smile

Reglerne er lidt komplekse, men søg rådgivning hos investeringsafdelingen i din bank eller hos en revisor, når du evt. har fundet frem til nogle konkrete papirer, du godt kunne tænke dig at placere pengene i.

Mvh. Ole

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)