Hej Aminoer Jeg har en Epson TM-T88II printer, som køre i seriel. Pt kan den printe rimelig hurtigt og det er kun hvis jeg få den til at bruge selve printerens skrift-type, men hvis vi går over for at lade den bruge andre skrift-typer fx arial osv, så printer den meget langsomt. Det er den lidt ældre model og derfor er det åbenbart kun muligt at sætte Baud raten til 19200, jeg ved ikke om det er derfor den er for langsom. Jeg har tilgengæld en Epson Tm-T88IV, som køre parrallel kabel, den klare det faktisk meget godt, så jeg ved der er et eller andet jeg ikke gøre rigtigt. Kan du kom med forslag til hvodan jeg kan indstille printerens port indstillinger ex. Baudrate: Data bits: Parity: Stop bits: Flow control: og måske også Dip Switch instillinger. se evt manualen her (Side 23) http://www.thebarcodewarehouse.co.uk/Assets/Literature/20070116_91555_t88ii_t88iiitrm_e_0.pdf´
Håber nogen kan hjælpe (: |
Brug printerens indbyggede fonte - ellers skal den til at printe i grafisk mode hvilket tager meget længere tid, da der skal overføres meget mere data.
Nogle af de gamle printere har mulighed for at downloade en font du så kan bruge - men det ved jeg ikke om du kan med denne.
Hvis du ikke kan leve med hastigheden og/eller de indbyggede fonte, så er mit bedste råd : Køb en ny printer :o)
Se iøvrigt noten i manualens punkt 3.1.1.3
When you use the APD for the TM-T88III serial model or the TM-T88II, using TrueType fonts may slow printing down, due to the speed of communication between the printer and host computer. If this happens, we recommend using printer-resident fonts. For details on how to use resident fonts, see the user's manual for the APD.
mvh
Jan