Hej alle Indledningsvis ønskes I alle et godt nytår - håber I er kommet ind i 2011 med alle lemmer i behold. Jeg vil i 2011, ved siden af mine normale aktiviteter, forsøge at skabe en ny måde at tjene penge på, som afviger fra det jeg normalt gør. Jeg ved godt det naturligvis tager noget tid fra mine eksisterende aktiveteter, men tænkte at tanken måske kan inspirere andre til at gøre noget tilsvarende eller komme med input til hvad der kan gøres. Min tanke er, at jeg vil tjene 1.000.000 ekstra i 2011. Tanken kan også være at jeg vil tjene 100.000 ekstra i 2011. Det er ikke så meget beløbet men metoden, dog bør man nok sætte et realistisk mål for hvad man kan nå udover sine normale aktiviteter. For at opnå en indtjening på 100.000 på 1 år, så betyder det at man skal tjene 274 kr. per dag hver eneste dag året rundt. Pointen er så at man iværksætter en aktivitet hver eneste dag hvor man sælger produkter eller ydelser, udover det man normalt gør, for 274 kr. Hvordan kan man gøre det? Det kræver at man hver dag iværksætter en aktivitet der giver den indtjening og hvordan gør man så det? Hvis du har brugte ting - så find noget der ved salg på DBA, QXL eller Trendsales kan sælges for den pris eller mere, da du så har lidt dage til overs til næste produkt. Laver du logo´er så tilbyd 7 logoer til 274 per stk. så når de er solgt, så er den 1. uge hjemme og kun 51 tilbage. Er du meget udenfor, så kan du samle flasker, pas på den kinesiske flaske mafia :) Vil du have motion og bor i et boligområde, så tilbyd snerydning for 274 pr. løbende 20m. per dag. Har du gamle frimærker, så sæt hver dag disse til salg på QXL til en pris folk ikke kan sige nej til. Laver du hjemmesider, så tilbyd 5 stk. for 548, så er du allerede 10 dage henne osv osv osv. Ideen er at man HVER dag iværksætter en aktivitet der kan indbringe det gennemsnit man ønsker. Mine mål er sat og jeg har også en klar idé om hvilke produkter osv, men kom frisk ind med andre bud på aktiviteter som andre kan have glæde af at udføre hver dag eller give inspiration til dagen i morgen. Det starter i dag 01012011. GOD NYTÅR :)
|
Hej Lagersalg og andre !
Først godt nytår til alle.
Nogle spændende tanker JEN gør sig i nærværende tråd. Også en "god måde" og presse sig selv hver dag, som iværksætter/selvstændig - yde en ekstra indsats. F.eks. med en meromsætning på 274 kr. pr. dag.
Læg mærke til jeg skriver meromsætning og ikke nødvendigvis merindtjening.
"Faldgruppen" er bl.a. flere. Gode gamle Simon Spies som bekendt aldrig var bange for at sælge de sidste fly sædepladser meget billigt - bedre med 100 kr. end nul var hans motto. Kan også være en sund betragtning, bl.a. set udfra en driftøkonomisk betragtning. Anderledes ville det have set ud, hvis den kære Spies for at sælge ekstra pladser skulle ud og booke nye fly. Så have regnestykket nok været et minus i regnskabet, noget andet måske med "brandingen Spies rejser".
Man skal i forbindelse med tanker om meromsætning, så sandelig også ser på de medfølgende meromkostninger, og er der så fortsat et positivt dækningsbidrag (indtægter - udgifter) ?
Så hvis man skal skabte meromsætning skl det være indenfor nogle bestående ressourcer, ellers kan det ikke betale sig driftsøkonomisk. En af grundene til, at alt der vil være stort og skabe stor omsætning hellere ikke altid er lykken - tværtimod. Ser vi ikke alle dette "fænomen" næsten dagligt ?
Ib Abildgaard
Råd & Mal