Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Alternativt Nytårsfortsæt - prøv det :)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 10 person

Hej alle

Indledningsvis ønskes I alle et godt nytår - håber I er kommet ind i 2011 med alle lemmer i behold.

Jeg vil i 2011, ved siden af mine normale aktiviteter, forsøge at skabe en ny måde at tjene penge på, som afviger fra det jeg normalt gør. Jeg ved godt det naturligvis tager noget tid fra mine eksisterende aktiveteter, men tænkte at tanken måske kan inspirere andre til at gøre noget tilsvarende eller komme med input til hvad der kan gøres.

Min tanke er, at jeg vil tjene 1.000.000 ekstra i 2011. Tanken kan også være at jeg vil tjene 100.000 ekstra i 2011. Det er ikke så meget beløbet men metoden, dog bør man nok sætte et realistisk mål for hvad man kan nå udover sine normale aktiviteter.

For at opnå en indtjening på 100.000 på 1 år, så betyder det at man skal tjene 274 kr. per dag hver eneste dag året rundt.

Pointen er så at man iværksætter en aktivitet hver eneste dag hvor man sælger produkter eller ydelser, udover det man normalt gør, for 274 kr.

Hvordan kan man gøre det?

Det kræver at man hver dag iværksætter en aktivitet der giver den indtjening og hvordan gør man så det?

Hvis du har brugte ting - så find noget der ved salg på DBA, QXL eller Trendsales kan sælges for den pris eller mere, da du så har lidt dage til overs til næste produkt.

Laver du logo´er så tilbyd 7 logoer til 274 per stk. så når de er solgt, så er den 1. uge hjemme og kun 51 tilbage.

Er du meget udenfor, så kan du samle flasker, pas på den kinesiske flaske mafia :)

Vil du have motion og bor i et boligområde, så tilbyd snerydning for 274 pr. løbende 20m. per dag.

Har du gamle frimærker, så sæt hver dag disse til salg på QXL til en pris folk ikke kan sige nej til.

Laver du hjemmesider, så tilbyd 5 stk. for 548, så er du allerede 10 dage henne osv osv osv.

Ideen er at man HVER dag iværksætter en aktivitet der kan indbringe det gennemsnit man ønsker.

Mine mål er sat og jeg har også en klar idé om hvilke produkter osv, men kom frisk ind med andre bud på aktiviteter som andre kan have glæde af at udføre hver dag eller give inspiration til dagen i morgen.

Det starter i dag 01012011.

GOD NYTÅR :)

Køb ren argan olie her

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 11:59
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

WinkYesBig Smile

Hej Lagersalg og andre !

Først godt nytår til alle.

Nogle spændende tanker JEN gør sig i nærværende tråd. Også en "god måde" og presse sig selv hver dag, som iværksætter/selvstændig - yde en ekstra indsats. F.eks. med en meromsætning på 274 kr. pr. dag.

Læg mærke til jeg skriver meromsætning og ikke nødvendigvis merindtjening.

"Faldgruppen" er bl.a. flere. Gode gamle Simon Spies som bekendt aldrig var bange for at sælge de sidste fly sædepladser meget billigt - bedre med 100 kr. end nul var hans motto. Kan også være en sund betragtning, bl.a. set udfra en driftøkonomisk betragtning. Anderledes ville det have set ud, hvis den kære Spies for at sælge ekstra pladser skulle ud og booke nye fly. Så have regnestykket nok været et minus i regnskabet, noget andet måske med "brandingen Spies rejser".

Man skal i forbindelse med tanker om meromsætning, så sandelig også ser på de medfølgende meromkostninger, og er der så fortsat et positivt dækningsbidrag (indtægter - udgifter) ?  

Så hvis man skal skabte meromsætning skl det være indenfor nogle bestående ressourcer, ellers kan det ikke betale sig driftsøkonomisk. En af grundene til, at alt der vil være stort og skabe stor omsætning hellere ikke altid er lykken - tværtimod. Ser vi ikke alle dette "fænomen" næsten dagligt ?

Ib Abildgaard

Råd & Mal

www.raad-mal.dk/referencer

www.raad-mal.dk/private

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 12:22
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

Man skal i forbindelse med tanker om meromsætning, så sandelig også ser på de medfølgende meromkostninger, og er der så fortsat et positivt dækningsbidrag (indtægter - udgifter) ?  

Hej Ib,

Ja man skal være opmærksom på dette.

Men tanken kan bruges af både private og firmaer. Hvis man tager dig som eksempel, kun du så ikke, hvis du laver et tilbud hver dag, i princippet blot forøge tilbudets størrelse med 274 ekskl. moms uden det ville betyde det store?

Personligt har jeg rigtigt mange ting jeg ikke bruger, og jeg har derfor besluttet at 2011 bliver året hvor jeg skiller mig af med disse ting. F.eks. har jeg en PlayStation 2 der er blevet spillet på i 3 timer, gamle kameraer (samleobjekter) købt via auktionshuse eller konkursboer, gamle Illustrerede Klassikere (som ikke interesserer mig) andre blade, øl-sodanvands etiketter som jeg ikke samler på og som er købt via auktioner, brugte mobiltelefoner, 2 bærbare jeg ikke bruger, 1 bærbar der blot skal repareres og så som ny, møbler jeg ikke anvender, frimærker (som dog bare bliver mere og mere værd) og andre specialobjekter som ikke har min passion mere osv osv

Og forretningsmæssigt så godt knap 400 domæner og en business der ikke er i min primære businessrange...

Min tanke er så, at pengene der kommer ind, de sættes væk til enten:

1. Investering i virksomheder eller nye forretningskoncepter (nok den mest sandsynlige)

2. Rejser (hvilket jeg nok ikke får tid til alligevel, men tanken er der)

Eller noget helt andet som jeg har tænkt på et stykke tid, nemlig en entreprenør konkurrence hvor jeg vælger 3 iværksættere og de så får et vist beløb stillet til rådighed, og skal så forsøge at realisere deres idé (men den del kræver stor planlægning)

Anyway bottom line er, at der er taget et skridt til at gøre noget alternativt i 2011, og at det på en eller anden måde sætter gang i nogle ting, der kan være med til at engagere andre og derved vækste istedet for at være på standby :)

Mvh/Jan

Køb ren argan olie her

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 12:43

Hej jan !

Min egen situation - forøge den daglige omsætning med 274,- kr. på tilbudssiden ? Jo afgjort - gøres også, lad os kalde det "ekstraarbejde". Tilbudet var oprindelig maling af lofter og vægge. "ekstra" maling af fodlister. Dog skal man her ikke være blind for, at ekstra omsætning også betyder ekstra indsats. Eks. i mit tilfælde istedet for at male fodlister på det bestående, bedre at male lofter et nyt sted (bedre dækningsbidrag på lofter, også på Østerbro med gesimser, rosetter m.m.). Altså her må man også se på offerbetragtningen, hvad offer jeg ved det nye tiltag ? Og kan det gøres med de bestående ressourcer + eller skal jeg ud og nyinvesterer ?.

Men det er da rigtigt hvis man ser indenfor byggeri, var det en kendt sag, at ved nybyggeri var prisen så skrabet, at det galdt for den enkelte aktør og skabe sig noget eksra arbejde (det som ikke var med i det oprindelige tilbud) Ofte også til en bedre pris og bedre dækningsbidrag.

Men netop mine ressourcer adstedkommer, at det formodentlig stadig vil være mere rentabel og lave flyttelejligheder end "store" nybygninger, netop i lyset af bestående ressourcer.

Nyinvestering ? Ja måske men indenfor andre koncepter for mit vedkommende, end på et bestående yderst presset marked.

Omkring egne overskud af tidligere forbrugsgoder ligger der hos de fleste temmeligt mange penge, som med fordel kunne omsættes.

Men som du også selv gør opmærksom på, er der her forskel på om man ser det som privat eller erhvervsmæssigt.

Men spændende tanker du gør dig om fremtiden, og som Storm P. sagde svært og spå om. Og hvis man selv har guldkornene afsløres det hele vel hellere ikke i disse spalter ?.

Ib

Råd & Mal

www.raad-mal.dk

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 12:56

Men spændende tanker du gør dig om fremtiden, og som Storm P. sagde svært og spå om. Og hvis man selv har guldkornene afsløres det hele vel hellere ikke i disse spalter ?.

Nej min helt grundliggende guldkorn spreder jeg ikke, men det er såmænd heller ikke koncepter der harmonerer med ovenstående.

Men hvis man tænker lidt længere eller bredere og ikke i traditionel forstand, hvad så med følgende eksempel:

10 personer med erhversmæssig ballast på forskellige områder, de sætter sig for at følge ovenstående model med et mål på f.eks. 50.000 på 6 måneder hver. De 10 laver så et aktieselskab og indskyder de 500.000 til et formål der genererer  merværdi i f.eks. udvikling af nye produkter der nemt kan sælges, investere i mindre virksomheder osv osv osv men alt i alt gør at der vækstes via nye aktiviteter og nyansættelser og nye tankegange...

Mulighederne er mange, moralen er at mange godt kan realisere nogle af de ting de ikke bruger og/eller kapitalisere ved at følge modellen.

274 per day keeps an apprentice on the way...

Køb ren argan olie her

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 13:14

Lagersalg123 - JEN:

Nej min helt grundliggende guldkorn spreder jeg ikke, men det er såmænd heller ikke koncepter der harmonerer med ovenstående.

Men hvis man tænker lidt længere eller bredere og ikke i traditionel forstand, hvad så med følgende eksempel:

10 personer med erhversmæssig ballast på forskellige områder, de sætter sig for at følge ovenstående model med et mål på f.eks. 50.000 på 6 måneder hver. De 10 laver så et aktieselskab og indskyder de 500.000 til et formål der genererer  merværdi i f.eks. udvikling af nye produkter der nemt kan sælges, investere i mindre virksomheder osv osv osv men alt i alt gør at der vækstes via nye aktiviteter og nyansættelser og nye tankegange...

Mulighederne er mange, moralen er at mange godt kan realisere nogle af de ting de ikke bruger og/eller kapitalisere ved at følge modellen.

274 per day keeps an apprentice on the way...

Ja afgjort fortsat spændende tanker du gør dig!!!!

Og som du bl.a. selv er inde på er det fra forskellige brancher m.m. Netop dette tror jeg er meget afgørende af hensyn til synenergi effekt, innovation, m.m.

For netop og dæmme op for "indavl" - "barrierer" - "kutumer" - "dårlige vaner", (det har vi altid gjort)

Fra Odense
Tilmeldt 2. Sep 06
Indlæg ialt: 426
Fra  Sturmglas Skrevet kl. 15:07

I love it!

Dit indlæg gav mig et friskere syn på selvstændiglivet i år 2011

Tak for det og godt nytår.

Fra Roskilde
Tilmeldt 9. Nov 10
Indlæg ialt: 354
Fra  MD Solutions Skrevet kl. 15:53

Smukke tanker - Super indlæg . Yes

Tilfredsheden ved at opnå sine satte mål er jo også tit større end den egentlige økonomiske gevinst.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)