Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Post Danmark har lige sendt mig bevismateriale!

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Svendborg
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 381
Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

I går ringede jeg til Post Danmark og takkede dem for den faktura de netop havde sendt mig. Det var det bedste brev jeg fik i går! Forklaring følger...

December-julesalg, indpakning, byttemærker etc... Og afsted på Posthuset. Vi vidste det med det samme - et af brevene havde vi fået sat for lidt porto på, men vi fandt det ikke i julepostsækken, så afsted med det - og så måtte vi bøde for det senere. Hjem igen til flere indpakninger!

En kunde ringer 22. december. Er ked af det, da hun er taget afsted på juleferie til sin datter - dog uden pakke fra www.umas.dk da den desværre ikke er nået frem. Det beklager jeg dybt, men kan ikke forstå den lange leveringstid, trods snekaos og den ellers gode Post Danmark service. Hun ringer igen - her mellem jul og nytår, at gaven stadig ikke er nået frem... Jeg beklager af hjertet - igen. Og hun er sød. Og forstående. Vi aftaler, at jeg sender en ny gave af sted direkte til datteren. Hun er glad. Og forstående. Og ja - nu med pakkelabel så den kan spores!

Tilbage til brevet fra Post Danmark... Som jeg jubler over. For gæt engang hvilket brev jeg havde glemt portoen på? Ja rigtig gættet - den søde forstående dames brev... Post Danmark skriver til mig.... "Du har sendt en forsendelse, hvor du desværre ikke har sat den rigtige porto på. Foto af forsendelsen kan ses på bagsiden af denne faktura. Din forsendelse er alligevel videresendt til modtager uden forsinkelse...." Tusind tak, tænker jeg.

Tilbage til telefondamen hos Post Danmark... Hun gentager (surt) at jeg ingen erstatningskrav har på et brev der forsvinder. I know! Jeg siger venligt at hun skal tage det roligt, og at jeg blot vil konstatere at jeg er glad for den tilsendte faktura. Og selvfølgelig nok skal betale. Men at jeg samtidig vil fortælle, at dette brev de påstår er nået frem til modtager, faktisk ikke er kommet frem... Hun siger jeg kan efterlyse brevet. Så det har jeg gjort!

Nu venter jeg blot på, hvad Post Danmark vender tilbage med. For da jeg skulle beskrive brevets udseende, skrev jeg blot at de kunne tjekke faktura nummer xxx og se på eget foto!

Happy New Year ...

Kh Trine

 

Fra Ballerup
Tilmeldt 13. May 10
Indlæg ialt: 350
Fra  Ulvenes Polering Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hvis jeg skal sige min ærlige mening synes jeg at post danmark skal lave nogle andre om at dele post ud for det er da ikke deres skarpe side det er rigtigt tit jeg bliver ringet op af firmaer der får mine breve retur nu jeg har sat en dymo så stor at man umuligt kan være i tvivl om hvem der bor der men alligevel dummere de sig igen

Fra Ballerup
Tilmeldt 13. May 10
Indlæg ialt: 350
Fra  Ulvenes Polering Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Men det kan jo  os godt være den rare post mand ikke kan lide mig hehe godt nytår til jer alle

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny Broløs:
Hvis jeg skal sige min ærlige mening synes jeg at post danmark skal lave nogle andre om at dele post ud for det er da ikke deres skarpe side

Jeg er fuldstændig enig. Pakker fungerer upåklageligt, men de breve jeg skal modtage privat, sker der meget mærkelige ting med.

Hvor de så havner, er et rigtig godt spørgsmål. Jeg ved at nogle havner i andre folks postkasser i samme opgang. Det er sket en del, efter at postbuddet ikke længere må gå op ad trapperne. Så måske må de heller ikke sortere brevene rigtigt længere, men skal smide det hele ind i den postkasse der har den rette højde.

Disse breve er de bedste, for dem får jeg i det mindste. Godt nok først når den postkasse de ligge i bliver tømt, men jeg får dem. Problemet med denne løsning er, at vi har et par stykker der ikke bor her, men kun kommer og tømmer post en gang i mellem. Så der går nogen gange 2 - 3 uger, før jeg får breve der er lagt i deres postkasser.

Det er straks værre, når de ikke en gang rammer samme opgang. Jeg har flere gange oplevet, at der er sat breve i håndtaget på vores opgangsdør. Så er det fordi postbuddet ikke en gang formåede at ramme det rigtige husnummer. Det er ikke rart når ens breve bare ligger til fri afbenyttelse for alle dem der går forbi. (Jeg bor i København, så der går en del forbi før jeg kommer hjem)

Og så er der selvfølgelig alle dem der ikke dukker op. Hvor de er og hvad der er sket med dem, er ikke lige til at sige..

Det giver selvklart nogle udfordringer når så mange breve forsvinder, eller bliver forsinket. Men heldigvis er det lokale postkontor ret ligeglade når man klager. Så det opgiver man også til sidst.

Det kan selvfølgelig være deres måde at gøre opmærksom på, at det ville lette deres hverdag ret meget, hvis al post blev sendt som email :o)

Men det er da sjovt at deres håndtering af pakker fungerer upåklageligt, men deres håndtering af breve - hvor noget af det altså er med cprnummer og andre personlige oplysninger . er helt i skoven.

 Men til gengæld stiger priserne på at de skal smide posten væk, med op til 40 % :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Ballerup
Tilmeldt 13. May 10
Indlæg ialt: 350
Fra  Ulvenes Polering Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

De burde stramme meget op på det hele men tror endligt at de er lige glade med os der bruger post danmark for de får jo deres penge men det skulle være sådan at man først betaler når brevet er leveret lige som en webshop de må os først trække pengene når varen er sendt sådan skulle der være

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke hvad de skal gøre, men noget bør der i hvert fald ske.

Det er heller ikke specielt rart, at man ikke ved hvad man ikke har fået af post. Og det er slet ikke rart, når der kommer rykkertrusler på regninger man aldrig har modtaget.

Og det er næsten ubehageligt at man ikke ved om der er nogen der har fået post med mit cpr nummer, og hvad det så i givet fald kan ende med at blive brugt til. Jeg ved hvad det kan bruges til, så det er ikke sjovt.

Til gengæld vil jeg aldrig opdage det, hvis der bliver optaget hurtiglån eller andet i nmit navn, da sandsaynligheden for at jeg får de månedlige regninger, ikke er ret stor..

Og det er irriterende når man har bestilt et betalingskort, der ikke kommer frem. Så skal man bruge en hel del tid på det. osv. osv.

Vi strammer op i 2011, ville være dejlige ord fra Post Danmark :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Svendborg
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 381
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Inden I to går helt i selvsving, så husk lige på alt det der går godt.

Synes ikke det er så slemt, som I skitserer her...

Sluk computeren og lad champagneproppen springe - og skål for Post Danmark!

Kh Trine

Fra Ballerup
Tilmeldt 13. May 10
Indlæg ialt: 350
Fra  Ulvenes Polering Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Trine Lønfeldt:

Inden I to går helt i selvsving, så husk lige på alt det der går godt.

Synes ikke det er så slemt, som I skitserer her...

Sluk computeren og lad champagneproppen springe - og skål for Post Danmark!

Kh Trine

Hehe Den var god Trine det er godt med noget god stemning skål til dig og et lykke bringende år

Men jeg har haft mange problemer med dem men vi må håbe på et bedre Post Danmark i 2011

Godt nytår til jer alle

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Trine Lønfeldt:

Synes ikke det er så slemt, som I skitserer her...

Nej det kan godt være du ikke synes det. Men så gætter jeg på at det ikke er dine breve der forsvinder :o)

Jeg synes bestemt også at jeg husker alt det der går godt i mit første indlæg: Deres pakkeomdeling.

Men prøv at tage al din post de næste 4 månder (så længe har det stået på), og kig det igennem, og spørg dig selv hvad du ville synes om at det er fremmede mennesker du ikke kender der sidder med de breve, og ikke dig.

Det meste af det vil du sandsynligvs være ligeglad med. Men mon ikke der er noget imellem, som du godt kunne tænke dig ikke lå hos en tilfældig anden person?

Sådan har jeg det i hvert fald.

Men godt nytår til dig også :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Svenstrup J.
Tilmeldt 3. Nov 07
Indlæg ialt: 547
Fra  shopnord.dk Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan kun give Trine helt ret - så slemt står det altså ikke til - måske enkelte steder fungere tingene ikke som de skal, men jeg har ikke indtrykket af, at det er et generelt problem.

Når jeg tænker tilbage, så kan jeg kun komme i tanker om et eneste fejlafleveret brev hos mig, og det tog posten da bare med dagen efter.

Om jeg så har modtaget alle de breve, som jeg skulle, ved jeg af gode grunde ikke, men jeg har på fornemmelsen, at i hvert fald alle regningerne til mig er kommet - ellers havde jeg nok hørt fra afsenderen. Wink

Nu sender jeg stort set ikke breve, men kvalteten af distrubutionen, må jo i sagens natur være ens for både afsender og modtager.

 

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)