Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms fra 2 kvartal, nu 4 kvartal?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Hvis man nu overser noget moms f.eks. 2 kvartal eller 1 kvartal, hvad gør man så?

3 kvartal kan du bare videreføre det til 4 kvartal, men hvad med de andre?

Mvh Lasse

Fra Hadsten
Tilmeldt 15. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 10:04

Hvis det ikke er væsentlige beløb, viderefører du det bare. Hvis det er meget store beløb, har jeg set, at SKAT gav en påtale for ikke at have indsendt en regulering for det pågældende kvartal.

mvh
Michael

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:14

Det kommer også an på, hvad vej det går.

Hvis du har glemt noget salgsmoms, så bør du lave en efterangivelse. Er det købsmoms, er det knapt så nødvendigt.

Vh
Lars

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 10:43

Og i praksis kan SKAT jo ikke se hvilken periode den indberettede moms vedrører medmindre de indhenter alle bilag og trawler dem igennem.

Så risikoen for ballade er minimal hvis beløbet ikke er enormt, og hvis du ringer og spørger SKAT vil svaret sandsynligvis være at du blot skal sørge for at få det med i 2010.

Det er jo heldigvis tilladt at lave (mindre) fejl, men systematisk snyd med for sen indbetaling af moms er SKAT ikke just glade for.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:59

Anders Christensen:

Det er jo heldigvis tilladt at lave (mindre) fejl, men systematisk snyd med for sen indbetaling af moms er SKAT ikke just glade for.

Jeg vil slutte året med en lille historie.

Jeg havde en kunde, som to gange på to år, glemte et (godtnok pænt stort) beløb som salgsmoms.  Den pågældende virksomhed har lov at knække afregningen af salgsmomsen over i to, nemlig til betalingerne, selvom der kun sendes en "faktura", der så dækker de to rater.

Første gang man glemte at afregne momsen, fik man en løftet pegefinger. Anden gang, to år senere - BANG ! - et bødeforlæg på én gange beløbet for forsøg på groft uagtsomt at unddrage sig betaling.

Historien er en del længere - men den skal jeg nok lade være at trætte jer med.

Godt Nytår

Fra Ballerup
Tilmeldt 13. May 10
Indlæg ialt: 350
Fra  Ulvenes Polering Skrevet kl. 11:35

JA jeg plejer bare at taste dem i næste kvatal

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)