Ja din tanke er rigtig, MEN den er også lidt farlig! Du skal have med i dine tanker, at nogle kunder faktisk kunne finde på at blive "fornærmede" over, at du tillader dig at komme og rette på noget af deres. Tænk, hvis de faktisk syntes, det var en udemærket og fint sælgende annonce... Hvis du skal bruge denne metode, ville jeg nok anbefale dig, at du ringede op til virksomheden og sagde, at du havde set deres annonce i xx og forslå dem, at de kunne få lov at se en ny og forbedret version (kvit og frit) af deres annonce, som DU mener ville forbedre deres salg. Hvis de så synes den er god, så er der en ny kunde i biksen. Men forudsæt aldrig at kunden ikke er tilfreds med det de har. Tilbyd dem forbedring efter dine bedste kvalifikationer og valget for dem, at tage imod eller ej. :-) Dorthe |
Katch Graphic:Ja overskriften giver sig selv - hvordan får man fat i kunderne på den bedste måde. Det er jo ulovligt at sende en mail ud med reklame. Alle hader telefonsælgere. og flyers i posten bliver smidt i skraldespanden.
Jeg har et lille reklamebureau (enkeltmands) og laver grafiske løsninger for firmaer og private. Jeg har både hjemmeside, facebook side, LinkedIn og Twitter, men synes det går lidt sløvt med at fange folk - altså udover venner og familie der vil være "flinke" og tilmelde sig siderne...
Så hvad gør man lige?
Hejsa
Telefonsalg tror jeg stadig er en rigtig god ide.
I vores virksomhed har vi dagligt sælgere der kontakter os og jeg vil tro under 1% kommer til orde og her er hvad du skal gøre/vide hvis du feks. kontakter os (det kan helt sikkert overfører til mange andre)
1. Undersøg det firma du ringer til og udtal Deres navn korrekt.
2. Find ud af hvem du skal tale med istedet for at fyre hele møllen af til receptionen.
3. Sig hvad du vil på 2 sek, det er samme metode som når du fanger kunderne på din hjemmeside.
4. Lad være med at tale som en maskine.
5. Når der bliver sagt nej så spørg en gang til.
6. Lad være med at tro du er bedre end dine konkurrenter.
Det er blot nogle af de ting jeg sorterer på i min virksomhed og det er 100% sikkert at du bliver mødt med et nej, hvis du ikke ved hvad jeg sælger - det er en fejl ca. 70% af alle sælgere laver ihvertfald dem der kontakter os, hvilket blot fortæller mig at der hurtigt skal sælges noget og sælgeren er pi... ligeglad med firmaet :-)
Og ja - hvad sælger Bærbar.com hvis du ikke lige har undersøgt det ?
Så husk lidt forarbejde, det betaler sig.