Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får man fat i kunderne

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Oct 08
Indlæg ialt: 478
Fra  kornerupdesign Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Katch Graphic:

Jeg har fået en godt tip om at jeg kunne slå op i ugeavisen og finde den grimmeste annonce - udarbejde et nyt layout - og så tage på kundebesøg og fremlægge det nye forslag. Annoncepladsen koster jo det samme om det er en "grim eller flot" annonce, så som oftest tog de imod tilbudet, da de godt kunne se at det så bedre ud.

Det synes jeg i hvert fald lyder som et mere tilgængeligt salg - så det skal afprøves...

Ja din tanke er rigtig, MEN den er også lidt farlig! Du skal have med i dine tanker, at nogle kunder faktisk kunne finde på at blive "fornærmede" over, at du tillader dig at komme og rette på noget af deres. Tænk, hvis de faktisk syntes, det var en udemærket og fint sælgende annonce...

Hvis du skal bruge denne metode, ville jeg nok anbefale dig, at du ringede op til virksomheden og sagde, at du havde set deres annonce i xx og forslå dem, at de kunne få lov at se en ny og forbedret version (kvit og frit) af deres annonce, som DU mener ville forbedre deres salg. Hvis de så synes den er god, så er der en ny kunde i biksen.

Men forudsæt aldrig at kunden ikke er tilfreds med det de har. Tilbyd dem forbedring efter dine bedste kvalifikationer og valget for dem, at tage imod eller ej.

:-) Dorthe 

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 577
Fra  Bærbar.com Skrevet kl. 21:44

Katch Graphic:

Ja overskriften giver sig selv - hvordan får man fat i kunderne på den bedste måde. Det er jo ulovligt at sende en mail ud med reklame. Alle hader telefonsælgere. og flyers i posten bliver smidt i skraldespanden.

Jeg har et lille reklamebureau (enkeltmands) og laver grafiske løsninger for firmaer og private. Jeg har både hjemmeside, facebook side, LinkedIn og Twitter, men synes det går lidt sløvt med at fange folk - altså udover venner og familie der vil være "flinke" og tilmelde sig siderne...

Så hvad gør man lige?

Hejsa

Telefonsalg tror jeg stadig er en rigtig god ide.
I vores virksomhed har vi dagligt sælgere der kontakter os og jeg vil tro under 1% kommer til orde og her er hvad du skal gøre/vide hvis du feks. kontakter os (det kan helt sikkert overfører til mange andre)

1. Undersøg det firma du ringer til og udtal Deres navn korrekt.
2. Find ud af hvem du skal tale med istedet for at fyre hele møllen af til receptionen.
3. Sig hvad du vil på 2 sek, det er samme metode som når du fanger kunderne på din hjemmeside.
4. Lad være med at tale som en maskine.
5. Når der bliver sagt nej så spørg en gang til.
6. Lad være med at tro du er bedre end dine konkurrenter.

Det er blot nogle af de ting jeg sorterer på i min virksomhed og det er 100% sikkert at du bliver mødt med et nej, hvis du ikke ved hvad jeg sælger - det er en fejl ca. 70% af alle sælgere laver ihvertfald dem der kontakter os, hvilket blot fortæller mig at der hurtigt skal sælges noget og sælgeren er pi... ligeglad med firmaet :-)

Og ja - hvad sælger Bærbar.com hvis du ikke lige har undersøgt det ?
Så husk lidt forarbejde, det betaler sig.

Vil du gerne se en af vores <a href="https://ravfund.dk">Ravlygter</a> i funktion eller evt. teste din egen er du altid velkommen på vores indendørs strand i Nordjylland.

Fra Køge
Tilmeldt 16. Sep 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 00:38

Hej Karina, 

Der er kommet en masse rigtig gode forslag til hvordan du får fat i dine nye kunder.

Jeg synes du først skal gøre dig helt klar - og udnytte de skibe du har sat i søen fuldt ud først... FX:

www.katch-graphic.com 

Rigtig fint design, lækkert, stilrent og indbydende. Du har også fat i nogle rigtige gode tiltag såsom lej en grafiker, et par referencer etc.  Teksterne er dog ikke specielt "sælgende" og i mine øjne forholdsvis "overfladisk". Få i stedet fortalt HVORFOR kunderne skal arbejde sammen med dig, hvad det er der gør dig speciel, få testimonials fra nogle af de kunder du har lavet arbejde for. Og generelt have meget mere fokus på det UDBYTTE kunden får ud af at arbejde sammen med dig. 

En ting der falder mig i øjnene og er rigtig "irriterende" er at der ikke står hvor du holder til... 

En anden ting ( som jeg måske blot har overset) så kalder du dig et marketingbureau - hvad laver du udover grafik - har du andre tilknyttet eller??

Nu er det helt friske øjne jeg har på din hjemmeside - håber du kan bruge det positivt. 

De sociale medier:

Det er rigtig fint du også har taget fat i dem... Som en af de andre Aminoer skrev er netværk altafgørende... De sociale medier er jo netop vores forlængede arme i netværket, hvor du har mulighed for at påvirke løbende med sidste nyt. Da jeg var inde og kigge på din facebook side havde du 30 "synes godt om" - af erfaring ved jeg det kan tage rigtig lang tid der. Men du kan også her med fordel optimere siden så den er mere sælgende, både i forhold til teksten med vægt på udbytte for kunden. Men også ved at gøre endnu mere opmærksom på din blog (der kan integreres på facebook) du kan finde en masse gode tips og trix til at udvikle din facebook side gennem Komfo.com ( http://komfo.com/nyhedsstroem/guide-til-facebook-sider-for-virksomheder). På Linkedin har du p.t. kun 2 connections, jeg tænker du må kende flere :-). Om ikke andet er Linkedin en fantastisk måde hvor du kan få dit netværk til at arbejde for dig ved du gennem dine egne connections kan blive introduceret til deres connections ( dem du finder interessante). For at være helt ærlig tror jeg ikke du vil kunne få noget ud af at bruge Twitter her og nu.  Årsag: din målgruppe er der ikke! 

Få dine kunder til at skaffe dig nye kunder

Der er ikke noget bedre end en anbefaling ( derfor også foreslag om testimonials på din hjemmeside). Hvis dine kunder har været glade og tilfredse med dit arbejde, så spørg hvem de vil anbefale dig til, hvem de har i deres netværk de mener kunne være relevant du kontaktede etc. 

Gør også det samme med dine venner og bekendte - spørg dem og brug dem! 

Min holdning er at der er værdi i at dele viden - og gratis arbejde kan være givet rigtig godt ud!Udvælg dig nogle reference kunder du ved vil kunne bane vejen for dig i fremtiden og vær ikke bleg for at arbejde uden beregning mod du kan bruge dem i markedsførings øje med eller de kan "levere" kunder til dig. 

Når du har arbejdet med ovenstående og dine søsatte skibe er kommet trygt og godt i havn, så du er 100% klar til at møde verden. Vil jeg helt klart anbefale dig at gribe knoglen, lave en masse oplæg og komme ud over stepperne og se dine kommende kunder i øjnene... 

Håber du kan bruge ovenstående til at komme videre mod dit mål i at fange kunderne på den bedste måde... Held og lykke med det. 

Rikke

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 01:37

BLOGS!

En rigtig smart måde at skaffe kunder på er at lave en blog som handler om alt det du arbejder med. På bloggen kan du fx have bannere til dit reklamebureau. 

Det er noget jeg selv har haft stor succes med. Jeg tilbyder blogs hos blogeksperten.dk men mange af disse kunder er skabt på grundlag af min blog da den har gjort at jeg er blevet blogekspert her på amino, mere tydelig på google osv. 

Hvis du vil vide mere om det er du velkommen til at sende pb :)

Derudover har de andre også i høj grad ret i at du skal være tydelig på amino og andre sociale medier.

Adwords er nu også meget fornuftigt :)

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Fra Næsbjerg, Varde
Tilmeldt 30. Aug 10
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 16:09

1000 tak for alle de gode og brugbare svar - har nu fået skrevet en lang liste og så er det bare om at gå i krig med det. Der er virkelig noget at gå i gang med Big Smile

Mht. til blogs og sociale medier som facebook - hvad kan man som grafiker skrive? Tænker på om jeg skal skrive om hvad jeg laver i løbet af en dag eller om jeg skal skrive om en opgave som en slags tutorial - og her tænker jeg ikke på en kunde-relateret opgave, men fx hvis jeg laver noget grafik som jeg fx kan bruge til referencer.

Hvad er jeres erfaringer?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:46
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Glem blogs og FB!

Da du sælger til BtB marked, kender du nogle fuldtidsansatte som har tid til at læse blogs, FB eller Twitter.... Segmentet er for lille til at bruge tid på det. Disse er kun til image pleje.

Blogs, FB m.v. er reaktive markedsføringstiltag. Dvs. har du bruge er kunder nu, så er det networking, telefonen og møder der skaber resultaterne på bundlinien.

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)