Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man hente penge fra udlandet (ikke-EU land)?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften Aminoer.

Jeg sidder her med en spotopgave, som omhandler kapitaloverførsler fra udlandet. 

Opgaven omhandler følgende situationer:

- En person har gennem en livslang(30 årig periode), og ikke-regelmæssig periode, overført penge fra Danmark til Libanon, hvor han har brugt pengene til køb af forskellige grunde(der er efterfølgende også blevet bygget på nogle af disse), sommerhuse og ejerlejligheder. Dette har kunne lade sig gøre, da grundende i Syrien, ifølge opgaven, har været enormt billige i forhold til lignende danske grunde. Grundende har samlet kostet 500.000 kr., og er nu 10 mio. kr. værd. Investeringerne er iøvrigt ikke foretaget i et forretningsøjemed, men derimod for, at personen og dennes Syriske familie kunne benytte sig af ejendommene (grundende skulle bebygges, men dette er ikke sket pga. manglende kapital)

Nu har personen så i sinde, at få hevet pengene hjem til Danmark, da han vil købe fast ejendom i stedet, da familien ikke længere benytter ejendommene, hvorfor han hellere vil købe noget som han selv og livsarvinger kan benytte sig af i dagligdagen.

Er der muligt for personen, at hente pengene til Danmark?
- Skal han betale SKAT af beløbet?
- Kan han få overført pengene andenvejs og dermed undgå at betale SKAT? 

Hvordan skal situationen afgøres, hvis han ikke havde haft ejendommene, men i stedet blot lånte 10 mio. kr., fra velhavende familiemedlemmer uden rente? Skal han betale noget til den danske stat for det? 

Jeg har siddet med opgaven i et par timer, og er desværre ikke blevet klogere, men nu er jeg så opsat på at finde svaret, og derfor tyer jeg til disse ekstremer :) På forhånd tak for hjælpen. 

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 23:20

Mousta:
Hvordan skal situationen afgøres, hvis han ikke havde haft ejendommene, men i stedet blot lånte 10 mio. kr., fra velhavende familiemedlemmer uden rente? Skal han betale noget til den danske stat for det? 

Jeg har stillede et lignende spørgsmål tidligere og så vidt jeg forstod, så skulle man betale 4% per anno til staten indtil beløbet er betalt.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:33

Tak for dit hurtige svar:)

Mvh. Mousta

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 05:56

Mousta:

Tvivler på, at der er nogen herinde, som vil sidde og hjælpe offentligt med bedrageri mod den danske stat... Det er en strafbar handling, som kan have uoverskuelige konserkvenser, hvis man bliver taget!

Fra helsingborg
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 395
Fra  handyman-kompagniet Skrevet kl. 11:10

Fashion-Seller:

Mousta:

Tvivler på, at der er nogen herinde, som vil sidde og hjælpe offentligt med bedrageri mod den danske stat... Det er en strafbar handling, som kan have uoverskuelige konserkvenser, hvis man bliver taget!

Det var da noget af et surt opstød og ganske urimeligt for mig at se. Trådstarter spørger om råd og efterlyser et regelsæt.

At lede efter en mulighed som er forbundet med den mindste skattebetaling er da ikke odiøst. At påstå at eventuelle svar er at hjælpe til lovbrud er ren ud sagt tåbeligt.

Håbede på mere fornuft fra en "ekspertblogger"!!!

mvh

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:48

Hvis svaret i til andet spørgsmål, havde været ja, hvilket jeg på nuværende tidspunkt kan bekræfte, så ville der ikke være nogen grund til at svare på sidste spørgsmål - da det er korrekt at der så ville være tale om bedrageri. Jeg ville dog havde sat mere pris på, hvis du brugte en saglig argumentation istedet for, at beskylde mig for bedrageri mod den danske stat, da der, som nævnt, er tale om en spot-opgave, som omhandler ovenstående situation.

Beklager din mangel hjælpsomhed, men sådan er det jo kl. 04.56 om morgenen.

Fra helsingborg
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 395
Fra  handyman-kompagniet Skrevet kl. 15:14

hej igen.

det rækker vist ikke at skyde skylden på dårligt morgenhumør, desværre !

bedste hilsner sören

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 15:19

Ring til SKAT og snak med dem. De må da vide det hele og der er mange kompetente mennesker derinde.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:29

Niels Henriksen:
Ring til SKAT og snak med dem.

Jeps.... Ring til SKAT og fortæl dem, at du har en række ejendomme i Syrien, som du formentlig skulle have betalt dansk ejendomskat for. Yes

/Henrik

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:58

sören :

Det var da noget af et surt opstød og ganske urimeligt for mig at se. Trådstarter spørger om råd og efterlyser et regelsæt.

At lede efter en mulighed som er forbundet med den mindste skattebetaling er da ikke odiøst. At påstå at eventuelle svar er at hjælpe til lovbrud er ren ud sagt tåbeligt.

Håbede på mere fornuft fra en "ekspertblogger"!!!

Er der evt en grund til, at jeg understregede den ene sætning?

Hvorfor hjælper du ik trådstarter, hvis mit indlæg er så ufornuftigt? Jeg skrev bare en kommentar til det ene spørgsmål, og det er for mig at se, ik at være urimelig...

Mousta:

Hvis svaret i til andet spørgsmål, havde været ja, hvilket jeg på nuværende tidspunkt kan bekræfte, så ville der ikke være nogen grund til at svare på sidste spørgsmål - da det er korrekt at der så ville være tale om bedrageri. Jeg ville dog havde sat mere pris på, hvis du brugte en saglig argumentation istedet for, at beskylde mig for bedrageri mod den danske stat, da der, som nævnt, er tale om en spot-opgave, som omhandler ovenstående situation.

Beklager din mangel hjælpsomhed, men sådan er det jo kl. 04.56 om morgenen.

Jeg har ik beskydt dig for noget som helst, blot skrevet at det er bedrageri mod den danske stat. Og da du siger det er en spotopgave, hvorfor kan du så tage det personligt? Du har jo ik udført handlingen...

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)