Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man hente penge fra udlandet (ikke-EU land)?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Jylland
Tilmeldt 21. Feb 08
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Henrik Koudahl:

Niels Henriksen:
Ring til SKAT og snak med dem.

Jeps.... Ring til SKAT og fortæl dem, at du har en række ejendomme i Syrien, som du formentlig skulle have betalt dansk ejendomskat for. Yes

De vil da helt sikkert hjælpe, for ejendommene er da opgivet til den Danske stat, og der er betalt skat gennem de sidste mange år..

Bare det at være bosiddende i Danmark, have fast ejendom i udlandet uden at opgive det er jo ulovligt.

Er det en sportopgave du sidder med eller en virkelig ting..?? Men at hjælpe med undragelse på et åbent forum tror jeg er de færreste der vil.

Fra helsingborg
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 395
Fra  handyman-kompagniet Skrevet kl. 17:23

Hallo hallo.

F.S. jeg tager aldeles ikke noget "personligt" hvorfor og hvordan? Det omhandler ikke min person og konmmer aldrig til det.

Jeg er bare SÅ træt af at alt for mange får et tråd til at køre af sporet pga nogle  holdninger skal ud mellem sidebenene ved alle lejligheder. Er det et fænomen hos "gamle" aminoer ?- det er som om man hele tiden vil sige noget, selv om man ikke har noget direkte på hjerte, i alt fald ikke saglige og objektive svar til en trådstarter.

Der blev stillet 3 spørgsmål.

1.Er der muligt for personen, at hente pengene til Danmark?
2.- Skal han betale SKAT af beløbet?
3.- Kan han få overført pengene andenvejs og dermed undgå at betale SKAT? 

Du mener med dit indlæg, efter egen forklaring, at man ikke kan svare på det 3. spørgsmål uden at opfordre eller give anvisning på skattesnyd. Samtidig skal du lige pointere at "man" kan komme gruelig galt afsted med at overtræde loven, men det er jo ikke korrekt. Svaret kunne jo blot besvares med: NEJ - eller med en henvisning til en paragraf i loven HVIS en sådan findes!

VI GODT at skattesnyd er ulovligt  - trådstarter ved det og alle os der læser svar for at blive klogere ved det også det er unødvendig tale, medmindre det er helt religiøst for dig at fremføre budskabet.

Jeg har ikke givet trådstarter noget svar fordi jeg ikke aner noget om disse forhold, ganske enkelt, men har måske en interesse i at trådstarter fik et fyldestgørende svar, så enkelt er det!

I øvrigt mener jeg som nævnt tidligere, at det er noget odoøst  eventuelt at finde den "billigste" løsning. Som jeg kender vores skattelovgivning er den vist ikke kun sort og hvid.

Jeg mener dit svar var rigtig "skolemesteragtigt" og irrelevant.

Ytringsfrihed er også frihed til at holde bøtte, hvis man ikke har noget på hjerte, og har man noget på hjerte, må svaret gerne yde spørgsmålet respekt.

Undskyld til trådstarter for endnu en tråd der "løber løbsk" og specielt undskyld for at have medvirket.

bedste hilsner

sören (hvis hustru ejer en lejlighed i Rusland)  :-)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:45

sören :

Hallo hallo.

F.S. jeg tager aldeles ikke noget "personligt" hvorfor og hvordan? Det omhandler ikke min person og konmmer aldrig til det.

Jo det gør du åbenbart, når du ik engang gider læse mit sidste svar... Så ville du jo se, at det med personligt intet har med dig at gøre...

sören :

Jeg er bare SÅ træt af at alt for mange får et tråd til at køre af sporet pga nogle  holdninger skal ud mellem sidebenene ved alle lejligheder. Er det et fænomen hos "gamle" aminoer ?- det er som om man hele tiden vil sige noget, selv om man ikke har noget direkte på hjerte, i alt fald ikke saglige og objektive svar til en trådstarter.

Jeg vil ik svare på andres vegne, det må du spørge dem om... Men kan høre, at man måske skal revurdere, hvor meget tid man bruger på Amino fremover, når man gang på gang får den der af nye Aminoer, som alligevel tager fejl i sidste ende...

sören :

Jeg har ikke givet trådstarter noget svar fordi jeg ikke aner noget om disse forhold, ganske enkelt, men har måske en interesse i at trådstarter fik et fyldestgørende svar, så enkelt er det!

Flot... Du går efter mit svar, men ved intet om det! Men mit svar bunder i en lignende sag, som jeg kender en, som var involveret i... Kan ik huske detaljerne, og derfor svarede jeg ik på spørgsmål 1+2. Men du kan jo evt selv tjekke med SKAT, om mit svar ik er korrekt...

Og så endte det alligevel vel, som det er sket flere gange de sidste 2 mdr. Nye Aminoer slår om sig med armene, og går efter en, fordi man har brugt en del tid herinde. Og til sidst ved de intet om emnet, og man har ret... Det er sku lidt semi-deprimerende efterhånden, og det her gør da, at min tid fremadrettet skal revurderes...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:47

Jeg takker jer for jeres svar. Denne situation omhandler ikke min egen situation. Har intet tilhørsforhold til andre lande end DK:) Men tak for bekymringen;) 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:50

Fashion-Seller:
Og så endte det alligevel vel, som det er sket flere gange de sidste 2 mdr. Nye Aminoer slår om sig med armene, og går efter en, fordi man har brugt en del tid herinde.

Ja FY FY Morten! Hvad ligner det også at bruge en masse fritid på at  hjælpe andre med at få succes med deres forretninger......Devil

/Henrik

Fra helsingborg
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 395
Fra  handyman-kompagniet Skrevet kl. 19:52

F S

Citat:

"Og så endte det alligevel vel, som det er sket flere gange de sidste 2 mdr. Nye Aminoer slår om sig med armene, og går efter en, fordi man har brugt en del tid herinde. Og til sidst ved de intet om emnet, og man har ret... Det er sku lidt semi-deprimerende efterhånden, og det her gør da, at min tid fremadrettet skal revurderes..."

Jeg ved ikke om NYE aminoer går efter dig, men jeg gjorde og jeg er aldeles ikke NY men har været her siden starten og måske netop derfor er jeg kritisk når du svarer både her og der. Personligt synes jeg bestemt ikke det gjorde noget at du revurderer din tid - det er jo ikke nødvendigt at kommenterer alt.

Ud fra denne tråd ved jeg lige så meget som dig om emnet, nemlig at det ulovligt at snyde i skat, hvilket er det eneste oplysning du har bidraget med.

mvh

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)