De vil da helt sikkert hjælpe, for ejendommene er da opgivet til den Danske stat, og der er betalt skat gennem de sidste mange år.. Bare det at være bosiddende i Danmark, have fast ejendom i udlandet uden at opgive det er jo ulovligt. Er det en sportopgave du sidder med eller en virkelig ting..?? Men at hjælpe med undragelse på et åbent forum tror jeg er de færreste der vil. |
Hallo hallo.
F.S. jeg tager aldeles ikke noget "personligt" hvorfor og hvordan? Det omhandler ikke min person og konmmer aldrig til det.
Jeg er bare SÅ træt af at alt for mange får et tråd til at køre af sporet pga nogle holdninger skal ud mellem sidebenene ved alle lejligheder. Er det et fænomen hos "gamle" aminoer ?- det er som om man hele tiden vil sige noget, selv om man ikke har noget direkte på hjerte, i alt fald ikke saglige og objektive svar til en trådstarter.
Der blev stillet 3 spørgsmål.
1.Er der muligt for personen, at hente pengene til Danmark?
2.- Skal han betale SKAT af beløbet?
3.- Kan han få overført pengene andenvejs og dermed undgå at betale SKAT?
Du mener med dit indlæg, efter egen forklaring, at man ikke kan svare på det 3. spørgsmål uden at opfordre eller give anvisning på skattesnyd. Samtidig skal du lige pointere at "man" kan komme gruelig galt afsted med at overtræde loven, men det er jo ikke korrekt. Svaret kunne jo blot besvares med: NEJ - eller med en henvisning til en paragraf i loven HVIS en sådan findes!
VI GODT at skattesnyd er ulovligt - trådstarter ved det og alle os der læser svar for at blive klogere ved det også det er unødvendig tale, medmindre det er helt religiøst for dig at fremføre budskabet.
Jeg har ikke givet trådstarter noget svar fordi jeg ikke aner noget om disse forhold, ganske enkelt, men har måske en interesse i at trådstarter fik et fyldestgørende svar, så enkelt er det!
I øvrigt mener jeg som nævnt tidligere, at det er noget odoøst eventuelt at finde den "billigste" løsning. Som jeg kender vores skattelovgivning er den vist ikke kun sort og hvid.
Jeg mener dit svar var rigtig "skolemesteragtigt" og irrelevant.
Ytringsfrihed er også frihed til at holde bøtte, hvis man ikke har noget på hjerte, og har man noget på hjerte, må svaret gerne yde spørgsmålet respekt.
Undskyld til trådstarter for endnu en tråd der "løber løbsk" og specielt undskyld for at have medvirket.
bedste hilsner
sören (hvis hustru ejer en lejlighed i Rusland) :-)