Hvis vi så på verden, som et sted, hvor der kun var en landsby med præcis 100 mennesker ville den se cirka sådan her ud: Der ville være: 57 Asiater 21 Europæer 14 fra Western Hemisphere, both north and south 8 Afrikanere 52 ville være kvinder 48 ville være mænd 70 ville være ikke-hvide 30 ville være hvide 70 ville være ikke-kristne 30 ville være kristne 89 ville være heteroseksuelle 11 ville være homoseksuelle 6 mennesker ville have 59% af hele denne "verdens" rigdom 80 ville ikke bo i et hus 70 ville ikke være i stand til at læse 1 ville være tæt på døden; 1 ville være tæt på fødsel 1 (ja, kun 1) ville have en uddannelse ud over grundskolen 1 ville eje en computer Stof til eftertanke - ikke også? /Jesper www.mediamouse.dk jesper snabelA mediamouse.dk
|
LIdt at tænke over....
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
- 1
|
Mon ikke tallene skal ses hver for sig, altså kn 1% af verdens befolkning har en computer, Edit: http://da.wikipedia.org/wiki/Homoseksuel, siger 4-5% af den mandelige del af befolkningen - lavere for den kvindelige del.
|
Nu må I altså ikke spørge mig konkret hvorfor de forskellige tal er som de er - det er ikke mig der har stillet tallene op. Jeg fandt dem blot og syntes de var ret interessante /Jesper
www.MediaMouse.dk jesper snabelA mediamouse.dk |
>70 ville ikke være i stand til at læse.
Ifølge UNESCOs Institut for Statistik findes der i dag omkring én milliard analfabeter i verden, hvoraf 15 procent er børn - hvis det er rigtig, er tallet under 20% der ikke kan læse. >Jeg fandt dem blot og syntes de var ret interessante ![]() Så absolut, også derfor at jeg synes det var lidt sjovt at undersøge nogle af tallene - er stødt på den én gang før. Ved ikke om det får mig til at fremstå konfliktsøgende, men er nu kun for at se hvordan det nu engang står til derude. |
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)