Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Affiliate og skat?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 18. Jan 10
Indlæg ialt: 481
Fra  Billigmagento.dk Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære Aminoer.

Jeg er i gang med lidt affiliate marketing, men har ingen anelse om hvad eller hvordan jeg skal ordne det med skat

Jeg drømmer om at leve af min affiliate indkomst, kan i derved anbefale at jeg etablerer en virksomhed? Eftersom at mine sider viser engelsk materiale, skal jeg såfald etablere en udenlandsk virksomhed? 

Dog kan jeg ikke udelukke at oprette danske sider med dansk materiale i fremtiden.

Skriv endelig hvis i mangler nogen oplysninger. Alle råd eller erfaringer er velkomne :-)

Mvh. Frederik

Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 07
Indlæg ialt: 515
Fra  Blacksnow.dk Skrevet kl. 23:45
Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 637
Skrevet kl. 13:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Frederik,

Der er mange forhold der spiller ind og de afhænger også af din personlige situation. I samråd med min revisor har jeg et I/S da det har nogle fordele, men der er også ulemper hvor et ApS kan være en bedre løsning.

Som allerede nævnt kan du også oprette en enkeltmandsvirksomhed, men igen afhænger det af din situation og dine fremtidsplaner.

Min bedste anbefaling er, at tage en revisor med på råd. Det koster måske lidt kroner at få den rådgivning, men det er penge der er godt givet ud. Tal dog gerne med et par stykker inden du beslutter dig for hvem du skal arbejde sammen med, da de fleste ikke har det store begreb omkring Online Marketing.

Håber du kan bruge det.

Mvh.
Mikael

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 07
Indlæg ialt: 515
Fra  Blacksnow.dk Skrevet kl. 13:24

Mikael: Vil du fortælle hvilke fordele du har fået ved oprettelse af et I/S?

Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Skrevet kl. 13:27

I/S er blot fordi jeg har det med min hustru, men at det ikke er et ApS er, at vi kører det i virksomhedsskatteordningen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:13
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej.

Kan ikke se, hvad et ApS skulle gavne indenfor affiliate.

Der er vel ingen risici, så et ApS vil gøre tingene unødig besværlige.

MvH

Peter 

Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Skrevet kl. 15:33

Jo det kan der sagtens være Peter. Det kommer jo helt an på hvad man laver. Som med alle andre typer forretning er intet uden risiko. Det er jo heller ikke uden grund, at amerikanerne er kendt for at sagsøge alt med en puls :)

En anden ting kan også være hvis man på et tidspunkt har lyst til at sælge. Jeg er ikke ekspert på nogen måde, men jeg kunne forestille mig, at det ville være lettere at sælge et ApS eller A/S, end en enkeltmandsvirksomhed.

Og så er der jo alt det omkring hvor "professionelt" man vil tage sig ud i forhold til eventuelle samarbejdspartnere.

Mvh.
Mikael

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:42

Hej igen.

Er det ikke mere tale om et "modefænomæn"?

"Jeg har mit eget ApS"!

Jeg kan ikke se nogle risici ved affiliate..og jeg har en del kunder i denne branche!

Hvorfor skulle det være nemmere at sælge et ApS?

Lukker du et ApS med underskud, har du ikke fradrag...i et personligt kan du

modregne underskuddet i anden personlig indkomst.

For en håndværker eller andet med risiko kan jeg dog se det fornuftigte i et ApS.

MvH

Peter

Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Skrevet kl. 16:01

Igen kommer det an på hvad man gør. Alene copyright problematikker kan være nok til at man hellere til have tingene i selskabsform. Så nej jeg mener absolut ikke at det har noget med et modefænomen at gøre. Tror ikke det har været på mode i lang tid :)

Men jeg er da helt enig i, at hvis man starter op med en ide om underskud, så er et ApS en dårlig ide. Spørgsmålet er så bare om ikke man hellere skulle lade være at starte i det hele taget :D

Mvh.
MIkael

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:07

O.K. Mikael...det er så din vurdering.

Som nævnt, har jeg en del kunder indenfor affiliate, som jeg har frarådt stiftelse af

ApS, idet min vurdering er, at der ikke er synderlige risici på dette område.

MvH

Peter

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)