Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

UPS - Ødelagt CD.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey..

Nogen der har et godt link til noget freeware gerne som kan redde/genskabe data fra en tilsynesladende ødelagt CD?

Den er hverken ridset eller skrammet - alle filer på cd'en er bare wupti-væk, - det er billede og photoshopfiler som ligger på CD'en

Fra Horsens
Tilmeldt 18. Dec 10
Indlæg ialt: 119
Skrevet kl. 13:51

CD medier har desværre begrænset levetid, men der kan være forskel på hvor gode CD drev er til at læse brændte CD'er. Prøv evt. i et par andre maskiner måske kan de læse CD'en.

Hvad sker der når du prøver. Kan du hører at drevet står og prøver i en uendelighed, eller sige den bare at der ikke er noget på skiven? Tror aldrig at jeg har hørt om software der kan redde CD'er.

Tilmeldt 24. Jul 07
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 13:54

Der sker nul og nix - jeg kan sagtens åbne andre cd'er - når jeg sætter den anden i - lyder det rigtigt nok som om den er ved at starte op, men så ingenting..

Alkohol120 har jeg før brugt med held, - men min prøveperiode er desværre udløbet - så hvis jeg ikke kan finde andet gratis alternativ må jeg jo til lommerne...;)

Fra Horsens
Tilmeldt 18. Dec 10
Indlæg ialt: 119
Skrevet kl. 14:05

Jeg vil stadig anbefale dig at prøve at sætte den i et andet drev, hvis du har mulighed for det også selv om dit eget drev virker fint. Jeg har tit været ude for at nogen drev godt kan læse en brændt CD som andre ikke kan. Hvis det lykkes er det jo bare med at få kopieret tingene over på harddisken og så få brændt en ny CD.

Der er også nogen der putter sine CD'er i fryseren! Har ikke selv prøvet det, men har hørt det flere gange at det kan hjælpe.

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 14:16

Ulrik - mensbasic.dk:

Hey..

Nogen der har et godt link til noget freeware gerne som kan redde/genskabe data fra en tilsynesladende ødelagt CD?

Den er hverken ridset eller skrammet - alle filer på cd'en er bare wupti-væk, - det er billede og photoshopfiler som ligger på CD'en

Måske et long shot, men har du prøvet at sætte den i det drev der har brændt CD'en ? Det kan være at den ikke er finalized.

mvh

Jan

Tilmeldt 24. Jul 07
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 15:01

Jeg synes jeg snart har prøvet alt... på nær den med fryseren, -så inden jeg køber "alkohol" så ryger den sq en tur derind.. nogen ide om hvor længe? 2 timer ved -18 grader?Stick out tongue - Ellers kan den komme en tur ud i sneen.. (forbandede lort!)

.. også bare fordi man ville rydde lidt op i juleferien, så skete det der ikke måtte ske selvfølgelig.. Det kan man så lære lidt af!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)