Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogført kladde 2 gange i C5 ? hjælp!

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Flemming.

Jeg ved, at dette er en gammel tråd, men du lyder til at være super kompetent på C5-området.

Jeg arbejder som kasserer på et sundhedsprojekt i Bolivia, hvor vi arbejder i C5. Det er frivilligt arbejde, så derfor er jeg ikke ekspert - overhovedet.

Mit spørgsmål går på, at jeg har bogført et regnskabsår, som jeg efterfølgende har opdaget, jeg har lavet fejl i. Flere bilag har simpelthen fået forkert bilagsnummer. Regnskabsåret er ikke lukket, så jeg tænker, der er håb forude.

Kan du hjælpe mig?

Med ønsket om en god dag!

Sigurd

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville ikke (og kender ikke C5) være bekymret over forkert billagsnummer i din situation - beskrive på det, at det er blev nr xx i stedet for yy og system fejl eller din fejl - så længe de kan følges så tror jeg ikke du kommer i problem med det. Jeg TROR ikke du kan ændre bilagsnummer i et normalt regnskabssystem - men at de kan springe og lave fejl er ikke så usædvanligt at det chokerer skat eller andre - bare skriv - mangler nr xx og yy eller lignende

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar.

Jeg underdrev problemets omfang, idet det er alle poster, der har forkerte bilagsnumre. Det er en længere historie, men den korte er, at alle har forkerte bilagsnumre, da jeg var tvunget til at skrive hele regnskabsåret ind på ny. Jeg tog dem systematisk fra start mod slut, som de var printet ud på papir. På papiret er de imidlertid angivet andre numre, som stemmer overens med de kvitteringer, vi har på indkøb.

Giver det mening, og ridser det problemets omfang op? Det håber jeg.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Lidt Smile men stadigt har du jo ikke snydt - du må sørge for at alt kan følges hele vejen i transaktionen - og du må sørge for at de kvitteringer I har kommer til at få numre der kan relateres til bogføringen - Det er klart jeg ikke kan frikende noget på den basis - men det helt afgørende er, at alle transaktioner kan følges gennem drift og status og afbalanceres, og så burde det blive godkendt.

Jeg aner jo ikke antal bilag-  ellers er det jo forfra med bogførring i korrekt bilagsorden - men om det er nødvendigt eller det kan følges klart som du har det nu med en forklaring - kan jeg ikke sige - jeg synes det lyder som om du kan vise sammenhænget fint nok

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Randers
Tilmeldt 24. Jun 09
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil mene at så længe du kan finde frem til bilaget via det nummer der står på så burde det være ok.

Bachs Bogføring - din freelance bogholder i Randers, og Århus.

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skrev hele regnskabsåret ind på ny, da der var problemer med valutaangivelserne. Det problem er imidlertid løst nu. 

Nu er problemet, at jeg har angivet alle de kvitteringer, som har bilagsnummer, i C5 med et andet bilagsnummer end det, der er skrevet på kvitteringerne. Derfor vil jeg gerne åbne det gamle afsluttede regnskab og ændre i alle posteringerne, så de får nye numre. Kan det lade sig gøre?

Fra Randers
Tilmeldt 24. Jun 09
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej det kan det ikke - der kan ikke rettes noget på den måde når det først er kørt ind.

Bachs Bogføring - din freelance bogholder i Randers, og Århus.

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, tak for dit svar. Jeg må vist desværre starte forfra.. :-(

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan du ikke ændre det bilagsnummer der er skrevet på kvitteringerne bare  og lave en generel forklaring til hvorfor du har måttet ændre dem?

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var faktisk en god ide, men kvitteringerne ligger i Danmark. Måske jeg kan få en kollega til at ordne dem der. Tak for hjælpen!

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)