Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogført kladde 2 gange i C5 ? hjælp!

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 24. Mar 10
Indlæg ialt: 538
Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg sad og lavede nogle bogføringer i C5 og efter endt bogføring checkede jeg kladden og det hele var i orden og så trykkede jeg ellers bogfør.

Efterfulgt skulle jeg ind og tilføje noget i kladden og så trykkede jeg bogfør igen fordi jeg troede den bare tilføjede de seneste bogføringer, men den har dobbeltbogført det hele nu?

 

Hvordan retter man sådan en ?

Tilmeldt 24. Mar 10
Indlæg ialt: 538
Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der ikke nogen som kan svare på det? Det ville virkelig være en stor hjælp.

Min første kladde er blevet bogført to gange så kigger man i balancen er alt dobbelt op. Fx deposita istedet for at det skulle være 70.000 kr. er det nu 140.000 kr.

 

hvordan kan jeg ændre dette og undgå det i fremtiden?

Tilmeldt 24. Mar 10
Indlæg ialt: 538
Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 24. Mar 10
Indlæg ialt: 538
Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

bump

Fra Randers
Tilmeldt 24. Jun 09
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jakob,

Det er da noget rod du har fået lavet der! Smile

Det lyder lidt mærkeligt - er det en stående kladde du har? Står de samme poster stadig i kassekladen?

Det er mulig at kopirere et et bilag eller en klade i C5 i de nyere versioner af C5. I lokal menuen funktioner vælger du kopier bilag/kladde og der kan du angive kladde nummer eller bilagsnummer til kopiering. Den kopierer posterne ind i kasse kladden så det er en fordel en den er tom. Husk at vende fortegn ellers gør du bare problemet større Smile.

Håber det hjælper

Mvh

Flemming Bach

 

 

 

Bachs Bogføring - din freelance bogholder i Randers, og Århus.

Tilmeldt 24. Mar 10
Indlæg ialt: 538
Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Flemming

Det er en alm. kassekladde som jeg har kaldt bilag 1 og 2.

 

Bilag 1 er til før opstart (der skrev jeg investeret kapital og vareforbrug inden butikkens opstart)

Bilag 2 er første måned butikken blev åbnet.

 

Er det muligt at starte helt forfra og slette hvad der står nu og begynde på en ny, for jeg nåede at printe kassekladderne ud inden jeg trykkede bogfør så det ville ikke tage mig forfærdelig lang tid at taste dem ind igen ?

Fra Randers
Tilmeldt 24. Jun 09
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis der ikke er så mange bilag/linjer så ville jeg bare bogføre den "dobbelte" kladde tilbage igen. Og når du har skrevet kassekladden ud, så er det hurtigt at taste ind igen med omvendt fortegn.

Flemming

Bachs Bogføring - din freelance bogholder i Randers, og Århus.

Tilmeldt 24. Mar 10
Indlæg ialt: 538
Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Så det vil sige at de kladder jeg har kommet til at bogføre dobbelt, bogfører jeg modsat? Altså hvor der stod konto skal der stå modkonto =

Eksempel:

(Før)

Konto: 10      Modkonto: 5010      Debet: 0   Kredit: 1000      Moms: U     Tekst: Dagens oms.

(Nu)

Konto: 10   Modkonto: 5010    Debet: 1000     Moms: ?? (U?)    Tekst: dagens oms.

 

Er det sådan du mener?

Hvad med moms, skal der stadig stå U ?

 

Og skal jeg gøre sådan for hver eneste konto, for jeg smider alle pengene ind på en møntbeholdnings konto efter endt arbejdsdag, fordi de kommer med hjem, skal den så også bogføres modsat?

 

Fra Randers
Tilmeldt 24. Jun 09
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jakob,

Det er korrekt.

Og ja der skal også være moms kode på.

Flemming

Bachs Bogføring - din freelance bogholder i Randers, og Århus.

Tilmeldt 24. Mar 10
Indlæg ialt: 538
Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg bogført det modsatte i hele min ene kladde som er fra "før åbningen af butik" og når jeg får vist balancen viser den stadigvæk beløber dobbelt.

Hvis jeg skulle få dig til at kigge det igennem, for jeg er sikker på at jeg bare overser et eller andet, hvad skal du have for sådan en opgave?

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)