Hej. Hvordan skriver man kæmpe bogstaver i HTML? Ligesom denne fanside hvor de har brugt meget store bogstaver: http://www.facebook.com/pages/Danmarks-bedste-bagdel-2010/176754992345914?v=app_7146470109 På forhånd mange tak. /Martin Dyrhøj |
Kæmpe bogstaver i HTML - Hvordan?
- 1
|
Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?
En anden løsning er <h1> tagget. Den side du linker til bruger ikke HTML til at lave de store bogstaver de har bare et billede. Billedet findes her: |
Prøv en gratis personlighedstest på coreprofile.com
Den letteste metode er at bruge CSS som du kan tilføje til ethvert html-element vha. style attributten. <div style="font-size:100px;">Stor tekst</div> <p style="font-size:3em">Tekst 3 gange større end normalt</p> <span style="font-size:70px;">Stor tekst</span> osv osv... |
Som en anden nævner så er det et billede der er indsat. Opskriften på at lave en side på den måde finder du her, hvor jeg har lavet en instruktionsvideo. Flere fans på facebook
Dit eget billede - skift en lille bid af koden .. med linket til et billede du selv laver. Lav billedet - og upload det: På imageshack får du så et link til billedet der ser cirka sådan ud Rens linket Du skal fjerne noget fra linket, så det ser sådan ud: ---------------------- Skriv i kommentarfeltet på bloggen, hvis du har spørgsmål. Thomas Bigum |