Da vi startede CURTANA - forening for vækstiværksættere, blev vi anbefalet at lave en PAGE - og ikke en GRUPPE - angiveligt fordi mulighederne på en PAGE er større, når det kommer til interaktion med medlemmer og omverden.
Men er det rigtigt?
Et grundlæggende problem er, at kan man tilsyneladende ikke kommunikere med medlemmerne på en page, men er afhængig af, at de selv "kigger forbi siden" fra tid til anden. Der er nærmest ubrugeligt.
Jeg er bekendt med, at der findes forskellige typer PAGES med forskellige muligheder. Vi er en non-profit organisation, og har derfor valgt den PAGE-type. Jeg er også bekendt med, at man kan "programmere" sin PAGE, så den får flere funktioner, men det hjælper vil ikke på ovenstående kommunikationsproblem?
Ja, der er mange muligheder på Facebook men mulighederne er størst på sigt med en Page fremfor en gruppe. Det er ikke muligt at flytte sine brugere fra en gruppe til en Page, så man skal vælge med omhu inden man opretter.
Kig endelig forbi socialsolutions.dk eller send en mail til mig på jbo@socialsolutions.dk så vil jeg gerne se hvad jeg kan hjælpe med.
Et grundlæggende problem er, at kan man tilsyneladende ikke kommunikere med medlemmerne på en page, men er afhængig af, at de selv "kigger forbi siden" fra tid til anden. Der er nærmest ubrugeligt.
Når du som admin laver en opdatering på væggen af en side går det såmend ud på forsiderne af alle medlemmernes facebook. Præcis som når du skriver noget i statusfeltet på en personlig profil. Det er styrken.
Udfordringen med grupper er som du beskriver det -> folk skal selv ind og kigge.
At du har erkendt at I skal findes på Facebook er sørme i den rette retning. Vi tilbyder gratis rådgivning i forbindelse med online strategier, og har nogle gode priser. Såfremt du har interesse i lidt hjælp, vil jeg gerne tage en dialog.
Jeg troede faktisk det forholdt sig omvendt, men det giver jo mening al den stund, at medlemmerne selv aktivt skal tilmelde sig en side, mens man kan "voldtilmelde" vennerne til en gruppe :-)
Vi kan altid lave en landingpage som er det første jeres brugere ser, og i bunden sætte sponsorer ind med logo som er klikbare til deres hjemmesider? Det kan vi gøre på alle valgte under faner, bortset fra den obligatoriske væg.
Vi har kontakt til en række potentielle sponsorer, som vi naturligvis gerne vil tilbyde den bedste eksponering.
Er det muligt at gøre det på facebooksiden, eller bør vi oprette en decideret hjemmeside?
Bedste plads til sponsorer er efter min mening i profilbilledet. Der er 600 pixels i højden at arbejde med - dvs man kan sætte sit eget billede, og med et adskillende mellemrum indsætte sponsores logoer.
Se effekten udnyttet her, hvor Charlottes billede er indsat på en måde så det ser ud som om det er en "særlig" sektion på facebooksiden. I virkeligheden er det bare en del af ét højt billede. på 200x600