Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fremlejet lejlighed sat til salg - besøg af ejendomsmægler

Side 6 ud af 8 (78 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 13. Aug 09
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er enig i at man ikke kan forvente at en forbruger sætter sig ind i reglerne. Ser vi bort fra at der er lavet en (latterlig) lovgivning på området, så mener jeg ikke den er længere end:

Er denne lejlighed lejen værd? har jeg råd til det? ja, så skriver jeg under.

Det kaldes en blanding af sund fornuft og morale.

Jeg lejer min lejlighed ud, men jeg vil ikke ligefrem sige at jeg driver "udlejningsvirksomhed". Jeg lejer ud på grund af personlige forhold. ja, jeg kunne godt være blevet boende, men så havde jeg ikke kunne stifte familie fordi min kæreste også havde en lejlighed hun SKULLE bo i.

Er det en rimelig betragtning???

Nej, ingen tvang folk til at købe til "opskruede" priser, men først og fremmest vidste folk jo ikke at markedet ville vende. Havde "samfundet" vidst det, så verden nok lidt anderledes ud her under finanskrisen. Igen kunne der jo være personlige forhold der gjorde, at man skulle købe på det tidspunkt.

Jeg synes din anskuelse er lidt kynisk og samme anskuelse kan jo gøre sig gældende ved lejere.

Der var jo ingen der tvang dem til at leje den pågældende lejlighed, de ligger jo blot som de har redt.....

-Who dares, wins

www.espressohouse.dk - speciale i Nespresso

www.smarttrend.dk - Ilse Jacobsen, BabaJaga, CCDK, OXMO tøj til kvinder.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 20:41

Anders Mikkelsen, Nr1:

hvorfor må vi ikke se at næsten alle C20 virksomhederne ikke betaler skat? Det ville jo være en simpel sag at lægge det ud på nettet.

Idag er ingen stolte af at have mange ansatte og betale skat.

Men er derimod stolt af og bliver beundret for et stort beløb på bundlinjen også selv om det er skabt ved at produktionen sker i udlandet hvor vi ikke kan kontrollere under hvilke forhold det foregår og om der bruges børn i produktionen.

Og sådan kunne jeg blive ved.

Jeg ser det som en manglende moral.

Tjaa, alternativet er jo blot at de danske virksomheder lukker på stribe hvis ikke de følger med udviklingen ude i verden. Det er jo ikke nogen hemmelighed at dansk arbejdskraft ikke just er den billigste, hverken i EU eller på verdensplan. Og med de hindringer de danske politikere lægger foran virksomhederne (iværksætterskat, multimedieskat osv) gør de det ikke just nemmere.

Hvis du vil se hvad selskaber betaler i skat står det dig jo frit for at hente deres regnskaber ned fra cvr.dk

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 20:45

Peter Kamp:

Jeg lejer min lejlighed ud, men jeg vil ikke ligefrem sige at jeg driver "udlejningsvirksomhed". Jeg lejer ud på grund af personlige forhold. ja, jeg kunne godt være blevet boende, men så havde jeg ikke kunne stifte familie fordi min kæreste også havde en lejlighed hun SKULLE bo i.

Er det en rimelig betragtning???

Nej, ingen tvang folk til at købe til "opskruede" priser, men først og fremmest vidste folk jo ikke at markedet ville vende. Havde "samfundet" vidst det, så verden nok lidt anderledes ud her under finanskrisen. Igen kunne der jo være personlige forhold der gjorde, at man skulle købe på det tidspunkt.

Jeg synes et eller andet sted at boligejere der piver over at de er nødt til at leje ud fordi de har købt alt for dyrt til at kunne sælge nu, er lidt pivede.

Jeg har ikke selv tabt penge på ejendomshandler, til gengæld har finanskrisen taget en god luns luns af mine investeringer i andre ting, men sådan er verden jo altså bare.

Du valgte jo selv at købe en lejlighed selvom der måske var en risiko for at du skulle flytte derfra for at flytte sammen med en anden på et tidspunkt.
Du kunne jo have lejet en lejlighed hvis du ikke ville løbe risikoen for at stå med en lejlighed til overs. Men så havde chancen for en nem og hurtig gevinst på en eventuel værdistigning selvfølgelig ikke været der. Smile

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 20:47

Hej

Tja, det er jo den undskyldning vi hele tiden får tudet ørerne fulde af.

Når man anskuer tingene på den måde, så er det ligesom når sælgere sælger på prisen.

Vi har nogle produkter vi kan være stolte af, og vi skal ikke konkurrere på prisen men på kvaliteten. Hvis vi er dygtige nok til at forklare hvorfor vores vare har en merværdi, kan vi også sælge den til en højere pris en konkurrenterne,

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Fra Hillerød
Tilmeldt 13. Aug 09
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 20:51

Har du selv købt ejendom på et tidspunkt i dit liv?

Der er jo mange forhold der gør sig gældende når man skal vælge om man vil leje eller eje.

Udbuddet af leje og ejer i det pågældende område?
Kvaliteten af lejeboligerne kontra ejerboligerne?
Kan man overhovedet skaffe en lejebolig?
og mange flere ting...

-Who dares, wins

www.espressohouse.dk - speciale i Nespresso

www.smarttrend.dk - Ilse Jacobsen, BabaJaga, CCDK, OXMO tøj til kvinder.

Fra Hillerød
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 602
Fra  Hussing Film & Foto Skrevet kl. 20:57

Anders Mikkelsen, Nr1:

Hej.

Det kan jeg give dig et ret kort svar på:

Fordi en del af de mennesker der bor i lejeboliger ikke er i stand til at tage vare på dem selv. Der er psykisk syge, der er  personer der dårligt kan læse og skrive, der er ordblinde, der er folk med anden etnisk baggrund som  dårligt kan læse dansk, der er svagelige ældre som måske også er light demente, der er folk med altheimer osv. osv.

Men du forstår det næppe, jeg har i mange år mødt den slags mennesker, fine folk sådan rent menneskeligt, men forstand på dokumenter, aftaler og økonomi, det har de ikke, derfor har de behov for at vi har  en lovgivning der beskytter dem.

Ellers ville de bo under broer, i parkerne og på fortovet.

Ønsker vi det?

Jeg gør ikke.

Godt nytår til alle aminoer.

Anders Mikkelsen

Nr1 Økonomikontoret.

Så fordi 5% ikke kan finde ud af det, så skal alle lide under det.

Du er meget fordomsfuld - jeg har skrevet ét indlæg - og du kalder mig allerede 'den slags mennesker'. Bare fordi jeg synes at en aftale mellem to personer, der begge var ved deres fulde fem, skal overholdes.

Har skrevet om lystfiskeri og produceret TV-programmer om lystfiskeri i mere end 20 år - www.fiskemagasinet.dk

Fra Hillerød
Tilmeldt 5. Jul 07
Fra  Hussing Film & Foto Skrevet kl. 21:04

Anders Christensen:

Der er jo ikke nogen der ligefrem tvinger folk til at købe lejligheder til opskruede priser for derefter at flytte fra dem og leje dem ud med risiko for tab.

Hvad er opskruede priser? Hvis jeg har købt et webdesign til 20.000 kroner - skal jeg så også kunne gå til en domstol og få nedsat det, for der er nogen der synes at det kun er 10.000 kroner værd? Det er jo en mærkelig ting, at der på lige nøjagtig det område, skal nogle ind og være overdommere og bestemme om den aftale, der er indgået mellem mennesker ved deres fulde fem, er i orden.

Har skrevet om lystfiskeri og produceret TV-programmer om lystfiskeri i mere end 20 år - www.fiskemagasinet.dk

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 21:11

Hej Mads.

Sorry!

Det var ikke dig, jeg mente med den slags mennesker, men derimod de svage.

Fordomsfuld, der tager du meget fejl.

Jeg lider absolut ikke af fordomme, tværtimod.

Hvis du kendte mig bedre ville du ikke være i tvivl om dette.

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Fra Hillerød
Tilmeldt 5. Jul 07
Fra  Hussing Film & Foto Skrevet kl. 21:19

Anders Mikkelsen, Nr1:

Hej Mads.

Sorry!

Det var ikke dig, jeg mente med den slags mennesker, men derimod de svage.

Jeg lægger mig naturligvis fladt ned, når jeg har taget fejl. Og det kan jeg se, at jeg har gjort i dette tilfælde... Jeg beklager.

MEN - udtalelser som disse:

"Ingen vil betale skat men gerne have velfærd."

"Det er blevet fuldt acceptabelt at leje en lejlighed til en alt for høj leje, for man kan jo bare søge lejenedsættelse hos huslejenævnet."

"Idag er ingen stolte af at have mange ansatte og betale skat."

Det er i mine verden fordomme - og jeg mener ikke at verden er så sort/hvid, som du gerne vil gøre den til.

Mange hilsner

Mads

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 21:28

Jeg kan ikke rigtigt se, at der er noget galt i at man får sin husleje nedsat af husleje nævnet. Loven eksisterer selvfølgeligt for at blive overholdt, og der er bestemt også noget fornuftigt i at boligkvartere i bliver for homogene (siger hykleren der selv bor ved Strandvejen :-) ).

Hvis man som udlejer vil undgå den slags, så er det relativt billigt (vist nok 250 kr.) at få en forhåndsgodkendelse af lejen.

Men jeg synes godt det er små sko, at begynde at slås om et varsel på 14 dage. Så rodet og ussel kan jeres lejlighed ikke at være I ikke nemt kan hjælpe jeres udlejer.

Der er selvfølgeligt noget fornuftigt i at beder om at der ikke bliver taget billeder af jeres indbo, hvis det er meget værdifuldt. Altså hvis det er i kaliberen Arne Jacobsen stole, B&O anlæg, Billeder fra kendte kunsterne, ellers vil jeg ikke være urolig.

I har en glimerende chance for at vise at I er storsindende overskudsagtige mennesker, eller at I går i de mindste sko :-) 

Side 6 ud af 8 (78 indlæg)