Jeg er enig i at man ikke kan forvente at en forbruger sætter sig ind i reglerne. Ser vi bort fra at der er lavet en (latterlig) lovgivning på området, så mener jeg ikke den er længere end: Er denne lejlighed lejen værd? har jeg råd til det? ja, så skriver jeg under. Det kaldes en blanding af sund fornuft og morale. Jeg lejer min lejlighed ud, men jeg vil ikke ligefrem sige at jeg driver "udlejningsvirksomhed". Jeg lejer ud på grund af personlige forhold. ja, jeg kunne godt være blevet boende, men så havde jeg ikke kunne stifte familie fordi min kæreste også havde en lejlighed hun SKULLE bo i. Er det en rimelig betragtning??? Nej, ingen tvang folk til at købe til "opskruede" priser, men først og fremmest vidste folk jo ikke at markedet ville vende. Havde "samfundet" vidst det, så verden nok lidt anderledes ud her under finanskrisen. Igen kunne der jo være personlige forhold der gjorde, at man skulle købe på det tidspunkt. Jeg synes din anskuelse er lidt kynisk og samme anskuelse kan jo gøre sig gældende ved lejere.
Der var jo ingen der tvang dem til at leje den pågældende lejlighed, de ligger jo blot som de har redt..... |
Anders Mikkelsen, Nr1:hvorfor må vi ikke se at næsten alle C20 virksomhederne ikke betaler skat? Det ville jo være en simpel sag at lægge det ud på nettet.
Idag er ingen stolte af at have mange ansatte og betale skat.
Men er derimod stolt af og bliver beundret for et stort beløb på bundlinjen også selv om det er skabt ved at produktionen sker i udlandet hvor vi ikke kan kontrollere under hvilke forhold det foregår og om der bruges børn i produktionen.
Og sådan kunne jeg blive ved.
Jeg ser det som en manglende moral.
Tjaa, alternativet er jo blot at de danske virksomheder lukker på stribe hvis ikke de følger med udviklingen ude i verden. Det er jo ikke nogen hemmelighed at dansk arbejdskraft ikke just er den billigste, hverken i EU eller på verdensplan. Og med de hindringer de danske politikere lægger foran virksomhederne (iværksætterskat, multimedieskat osv) gør de det ikke just nemmere.
Hvis du vil se hvad selskaber betaler i skat står det dig jo frit for at hente deres regnskaber ned fra cvr.dk