Hej, Endnu engang vil jeg prøve at få alle jer fantastiske eksperter* til at hjælpe mig med et lille spørgsmål!
Sagen er den, at vi (min kæreste og jeg) bor til leje i en fremlejet lejlighed. Den har vi lejet for 2 år, og skal fraflytte her den 1. juli 2011. Efter fraflyttelsen, vil vores udleje sælge hendes lejlighed. Problemet for mig er dog, at hun igår aftes kl 23 skriver en mail om, at der kommer en ejendomsmægler og kigger på lejligheden den 6. januar 2011, altså om lidt over 2 uger! Det synes jeg er aldeles kort notis, da hun (selvfølgelig) forventer at lejligheden er i præsentabel stand etc. Jeg kan læse mig frem til, at udlejer må fremvise en fremlejet lejlighed "hver anden hverdag" uden det dog er til gene for lejeren, der står dog ikke noget, svjks, om at der skal være et givent notis forinden. Det eneste jeg kan finde omkring det, er at når der skal laves let håndværksarbejde, så vil skal dettes adviseres mindst 6 uger forinden. Vi har allerede et lettere anspændt forhold (mildt sagt) til vores udlejer, efter en sag om huslejenedsættelse og manglende betaling ifbm. med denne, så har ikke lyst til at tirre hende yderligere, men synes dog stadigvæk at det er alt alt for kort tid vi har fået det at vide, plus at vi overvejer noget ferie i den periode, som dog kun er ultra løst pga. min kærestes arbejde (som elev).
Men, for lige summere op, så går spørgsmål på: Er det OK at udlejer kun giver ca. 16 dages advisering om at hun og en ejendomsmægler kommer og ser på lejligheden? Mange hilsner, Daniel Bahn (* Absolut ikke negativt/ironisk ment!) |
Hvor langt varsel vil du gerne have? Jeg synes faktisk at 14 dage er en fin frist, alternativt kan du jo foreslå et nyt tidspunkt. Men jeg synes, at det er absolut rimeligt, at give hende mulighed for at få sat salget igang.