Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fremlejet lejlighed sat til salg - besøg af ejendomsmægler

Side 5 ud af 8 (78 indlæg)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

MiniatureZeus:
Jeg kan slet ikke forstå jeres modstand i forhold til huslejenedsættelse.

Det skyldes at du er blandt iværksættere og selvstændige der er vandt til at en aftale er en aftale, sådan er det i BTB aftaler.

Helt generelt er de fleste af os imod at offentlige myndigheder, eller andre, skal blande sig i vores aftaler.

Jeg indgår jævnligt aftaler omkring drift der strækker sig over tre år, hvor prisen er givet for alle tre år. Det vil være dybt useriøst af både min kunde og af mig hvis en af os forsøger at ændre på den prisudvikling der er aftalt, blot fordi vi ser at andre "synes" prisen skal være anderledes.

Juridisk har du helt ret til at gøre det, men moralsk er du i modvind på et forum af selvstændige.

/Brian

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 13:28

Hej Jesper.

Har du hørt om bolighajer og boligspekulanter?????

Hvis ikke vi havde en lovgivning der beskyttede de svage, ville de have frit spil.

Det er jo ebhver udlejers pligt at kende lovgivningen, og der er mange udlejere der snildt får det til at løbe rundt med lejeindtægter der overholder lovgivningen.

ligesom det er enhvers pligt at kende skatte og momslovene.

Godt nytår

Anders Mikkelsen

Nr1 Økonomikontoret

Fra Hillerød
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 602
Fra  Hussing Film & Foto Skrevet kl. 19:59

Anders Mikkelsen, Nr1:

Har du hørt om bolighajer og boligspekulanter?????

Hvis ikke vi havde en lovgivning der beskyttede de svage, ville de have frit spil.

Der er også forskel på prisen på mælk og webdesigns og fiskestænger og alt muligt andet. Hvis man synes at prisen er OK, så skal man ikke tude bagefter, og forsøge at få ændret en allerede indgået aftale. Jeg ved godt at reglerne er sådan, men så er reglerne forkerte.

Jeg tror på at vi alle er voksne og selvstændige mennesker, der godt kan indgå aftaler, og som selv må tage konsekvensen af de aftaler vi indgår. Hvorfor skal prisen være statsligt fastsat lige netop på dette område?

Har skrevet om lystfiskeri og produceret TV-programmer om lystfiskeri i mere end 20 år - www.fiskemagasinet.dk

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Skrevet kl. 20:11

Hej.

Det kan jeg give dig et ret kort svar på:

Fordi en del af de mennesker der bor i lejeboliger ikke er i stand til at tage vare på dem selv. Der er psykisk syge, der er  personer der dårligt kan læse og skrive, der er ordblinde, der er folk med anden etnisk baggrund som  dårligt kan læse dansk, der er svagelige ældre som måske også er light demente, der er folk med altheimer osv. osv.

Men du forstår det næppe, jeg har i mange år mødt den slags mennesker, fine folk sådan rent menneskeligt, men forstand på dokumenter, aftaler og økonomi, det har de ikke, derfor har de behov for at vi har  en lovgivning der beskytter dem.

Ellers ville de bo under broer, i parkerne og på fortovet.

Ønsker vi det?

Jeg gør ikke.

Godt nytår til alle aminoer.

Anders Mikkelsen

Nr1 Økonomikontoret.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 20:16

Anders@Fordi en del af de mennesker der bor i lejeboliger ikke er i stand til at tage vare på dem selv. Der er psykisk syge, der er  personer der dårligt kan læse og skrive, der er ordblinde, der er folk med anden etnisk baggrund som  dårligt kan læse dansk, der er svagelige ældre som måske også er light demente, der er folk med altheimer osv. osv.

Hehe, den kommentar må jeg lige sende til mine venner og bekendte i lejeboliger Smile

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Skrevet kl. 20:19

Hej jesper.

Ja gør du det.

En del er jo lamgt fra alle. Men gøre grin med de svage de kan vi finde ud af her til lands.

De  bedste hilsener

Andsers

Fra Hillerød
Tilmeldt 13. Aug 09
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 20:20

Anders:

Jeg er ganske enig med dig i at netop disse personer skal have hjælp til at tage vare på deres økonomi og boligforhold mv.

Hvor stor en andel af "lejere" udgør de? 10%?

De øvrige er lejere som trådstarter, som udmærket godt kan tage vare på sig selv og vælger at løbe fra en aftale de godt kendte indholdet og konskvenserne af.

Er reglerne så formet rigtigt?

-Who dares, wins

www.espressohouse.dk - speciale i Nespresso

www.smarttrend.dk - Ilse Jacobsen, BabaJaga, CCDK, OXMO tøj til kvinder.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 20:20

Langt fra Anders - hvis du ellers gad læse mit tidligere indlæg færdigt, skriver jeg jo netop at de svageste selvfølgelig skal beskyttes/hjælpes. Smile

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 20:28

Det er egentligt meget normalt at forbrugeren skal stilles bedre end den professionelle erhvervsdrivende der sælger noget til forbrugeren.

Se bare på købeloven, der er en masse fine regler til beskyttelse af forbrugeren der dog kan fraviges ved B2B handel hvor det er meget normalt med f.eks. en begrænsning af reklamationsretten, og det er såmænd overført til lejelovgivningen så en emsig udlejer ikke løber om hjørner med den private kunde.

Som privatperson kan man ganske enkelt ikke forventes at have sat sig ind i alle regler og aspekter omkring det at indgå et lejemål. Derfor er der, ligesom med købeloven, lavet nogle regler til beskyttelse af den svage part i forholdet.

At der så er udlejere der ikke er deres opgave voksen og måske ikke selv har sat sig ordentligt ind i tingene kan man da dårligt klandre en lejer for.

Man må da et eller andet sted være ret dum hvis man finder ud af at man har krav på en huslejereduktion på flere tusinde kroner om måneden, og så ikke tager imod det tilbud.

At udlejer så taber en masse penge på det og eventuelt må gå på røven, er vel som sådan ikke meget forskelligt fra den lille virksomhed der ikke kan sælge sine produkter pga finaskrise, konkurrence fra udlandet eller andre grunde til stilstand i salget og derfor går konkurs.

Driver man udlejningsvirksomhed med f.eks. en enkelt lejlighed må man også leve med konsekvenserne, alternativt kunne man blive boende selv og lade være med at leje ud.

Der er jo ikke nogen der ligefrem tvinger folk til at købe lejligheder til opskruede priser for derefter at flytte fra dem og leje dem ud med risiko for tab.
De fleste kunne vel være blevet boende selv, eller have solgt boligen, evt med et tab til følge hvis det var..

Jeg har ærligt talt ikke ondt af udlejerne der kommer i klemme, de ligger jo såmænd blot som de har redt.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Skrevet kl. 20:36

Hej.

Ja.

jeg ser det ikke som et lovgivningsmæssibgt problem.

Problemet er, som jeg ser det, moralsk.

Vi har et rigtigt stort moralsk problem i lille Danmark.

Ingen vil betale skat men gerne have velfærd.

alle mener at hvis man har lavet en lov som giver mulighed for at få tilskud, så er det en ret man har. 

f.eks. har vi en lov fer giver mulighed for at indefryse sin ejendomsskat som pensionist, den er lavet af hensyn til at ældre med lav pension ikke skal tvinges til at sælge deres hus. resultatet er at næsten alle ældre især dem med høj pension og formuer lader deres ejendomsskat indefryse, derfor bl.a. fattes kommunerne penge.

Det er blevet fuldt acceptabelt at leje en lejlighed til en alt for høj leje, for man kan jo bare søge lejenedsættelse hos huslejenævnet. Reglen/loven er lavet af hensyn til de svage, men udnyttes primært af de stærke og veluddannede, er det ikke et moralsk problem mere end lovgivningsmæssigt?

For mange år siden kunne man gå på rådhuset og se hvad andre betalte i skat, og folk var stolte af at betale en høj skat, og man var stolte af at have mange ansat i sin  Virksomhed. hvorfor må vi ikke se at næsten alle C20 virksomhederne ikke betaler skat? Det ville jo være en simpel sag at lægge det ud på nettet.

Idag er ingen stolte af at have mange ansatte og betale skat.

Men er derimod stolt af og bliver beundret for et stort beløb på bundlinjen også selv om det er skabt ved at produktionen sker i udlandet hvor vi ikke kan kontrollere under hvilke forhold det foregår og om der bruges børn i produktionen.

Og sådan kunne jeg blive ved.

Jeg ser det som en manglende moral.

de bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Side 5 ud af 8 (78 indlæg)