Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor meget omsætter en webshop for?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 8. Aug 10
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jens.

Det mest interessante ved at drive en webshop er selve lysten til at gøre det. Såfremt at du ønsker at gøre det, skal du finde noget du brænder for. Jeg har tit oplevet folk som starter en webshop for at omsætte penge, men som egentlig er helt ligeglad med de produkter de sælger.

Når det er sagt finder jeg heller ikke omsætningen lige så spændende som avancen. Hvis man omsætte store millionbeløb for at tjene penge skal der med garanti også ansatte samt yderligere til at skabe vækst. Jeg finder det mere interessant at starte en webshop hvor det er muligt at købe varer ind og sælge dem dyrere - dvs. avancen bliver bedre. 

En webshop kan sagtens omsætte mange mange penge, du kan tage ASOS.COM eller nogle af de andre enorme hjemmesider, der er det nærmere milliarder. Jeg tror du skal kigge på hvad der er realistisk med det produkt du sidder med. Er det noget ALLE vil bruge, noget du synes er mega fedt og gerne vil vise folk, eller hvad er det egentlig der skal sælges. 

Og hop for guds skyld ikke i fælden ang. webshop-drømmen. Det kræver lige så meget arbejde at åbne en online forretning som en offline forretning. Det kræver stadig en stor indsats selvom det er på det der internet. 

Det var hvert fald lige min mening om at starte en webshop :)
God jul 

Livet er hvad du gør det til - Følg mig på min hjemmeside - Micky Weis

Fra 5230, Odense M
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 709
Fra  ProGadget Skrevet kl. 00:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fri adgang (da jeg går i gymnasiet) til NN Markedsdatas database over alle danske virksomheder, hvor jeg kan tjekke årsregnskaber :D
Det kan nu være meget sjovt at gå ind og se forskellige virksomheder.

/ Casper Harlev 

Ejer af egen webshop og side om gaveidéer

Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Apr 07
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas,

Ja det er noget nemere at sammenligne tømrervirksomheder der kan man sige som tommelfingerregl at en mand omsætter for ca. 1 mio. og det gælder faktisk mange produktionsvirksomheder.

Jeg synes det er lidt svært at regne på en webbutik men jeg kender kapacitetsomkostningerne altså de faste omkostninger og jeg ved hvilke dækningsgrad jeg gerne vil have så jeg kender også nulpunktsomsætningen men jeg ved ikke om jeg kan opnå den omsætning.

De priser jeg kommer frem til, der kan jeg uden problemer sælge til samme pris eller billigere end lignende butikker og de vare jeg vil sælge er bedre kvalitet, ikke noget kinapis. Jeg kan også levere med PD billigere end de andre 3-4 konkurranter.

Den jeg tror snyder lidt er nok markedsføringsomkostningerne for at få en fornuftig trafik men jeg tror mest folk googler efter de ting jeg vil sælge så jeg vil bruge penge på seo til at starte med.

Mvh. Jens

Tømrermester i Kalundborg og indehaver af jensstaehr.dk

Fra København
Tilmeldt 17. Dec 08
Indlæg ialt: 436
Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Angående markedsføringen behøver du ikke vælge. SEO er en langsigtet strategi, mens PPC vil give dig traffik her og nu. Hvorfor ikke gøre brug af begge fra start af?

Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Apr 07
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Micky

Grundlaget for at starte den webbutik er at jeg har adgang til de produkter og har haft det længe men så prøvede jeg at finde en måde hvor jeg kunne sælge markant mere end jeg gør nu og så startede idén om en webbutik.

Produktet er noget jeg har brugt meget af og kan stå 100% inde for kvaliteten, det jeg skal sælge er bl.a. døre og vinduer fra førende producenter. Det er meningen kunden skal kunne indtaste mål og få en pris med det samme incl. levering.

Jeg kan godt se at der er mange der er startet den anden vej rundt hvor de har hjemmelavet en webbutik og så prøvet at finde noget at putte i den.

Det er ikke fordi jeg synes det er fedt at have en stor omsætning men jeg kender min nulpunktsomsætning og så prøver jeg at finde ud af om jeg kan opnå den omsætning og der er jeg lidt nysgerrig efter hvormeget andre omsætter for.

Mvh. Jens

Tømrermester i Kalundborg og indehaver af jensstaehr.dk

Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Apr 07
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Sutjek, det tror jeg også kunne være en god idé og der er også alle mulighedder for at styre udgifterne. Så er der også alle de andre markedsføringsmetoder som jeg også vil kigge på.

Med hensyn til markedsføring må jeg stole på min rådgiver og prøve mig frem for jeg har ingen erfaring.... slet ik...

Mvh. Jens

Tømrermester i Kalundborg og indehaver af jensstaehr.dk

Fra Tranbjerg
Tilmeldt 5. Jan 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jens

Hvis du er kommet så langt  at du vil starte en netbutik op, så kontakt mig endelig, jeg har også en virksomhed der fremstiller netshops
www.dandodesign.dk så måske kan jeg hjælpe dig med at komme billigt i gang. Jeg kan lave en start shop til dig for 10.000 kr.

Send mig en mail hvis det har interesse på
michael@lavprisvvs.dk 

Venlig hilsen

Michael Munkholt
Lavprisvvs.dk
Dandodesign.dk

Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Apr 07
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael, tak for din henvendelse. Jeg er så småt igang med at få enderne til at nå sammen og jeg er i dialog med en leverandør af webshop.

Jeg har også kigget på jeres e-butikker og mens jeg har dig, må jeg sige jeg er lidt imponeret af jeres vvs shop, den er intet mindre end fantastisk god alting sidder hvor det skal og det er bare rigtig flot lavet!

Jeres videoer er kanon gode, jeg tror det er lige nøjagtig det folk vil have, der er de rigtige priser og kampanger.

Jeg havde også kigget lidt på dandodesign men noget af det jeg skal sælge i min butik er faktisk også noget af det I sælger(ikke vvs) og så synes jeg det var lidt uheldig så jeg er gået efter nogen der ikke driver net butik men kun bygger dem.(ikke der er noget galt i det)

En anden er valgt fra fordi han ville outsource opbygningen af shoppen til andre.

Jeg tvivler ikke på I kan bygge en god shop men det er ikke så heldigt hvis I skal markedsføre mine vare i konkurrence med jeres egne.

Mvh. Jens

Tømrermester i Kalundborg og indehaver af jensstaehr.dk

Fra Tranbjerg
Tilmeldt 5. Jan 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jens
Tak for åbenheden og ja det kan jeg 100% forstå og din beslutning er rigtig, både for dig og for vores vedkommende, vi ender med ikke at kunne finde ud af hvilken hat vi har på osv.

Mit råd: Start en netshop og få adgang til en meget større kundegruppe end kun dit eget lokal område. Bruge ikke tiden her i opstarten på små detaljer, men hav fokus på opstart og sæt en dato for hvornår du vil være en luften og så gør noget ved det :) her fra de bedste vind i sejlene :)
God weekend.
Mvh. Michael

Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 656
Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Umuligt at sige. Jeg synes du skal gøre sådan at du sætter en grænse for hvor lille en omsætning din shop må have og så kigge på om det er realistisk. Personligt har jeg det sådan, at jeg ikke bruger tid på noget der har en omsætning på under 1 mil med en fornuftig dækning.  Og det er ikke så svært.

Tager du den nye online skobutik der lige er åbnet, så ved jeg at de lukker igen hvis ikke de når 100 mil i omsætning det første år.

xxx

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)