Hvis i har Facebook kender i sikkert de mange sider, hvor man skal klikke "Synes godt om" hvor man så bliver sendt videre til en side med en masse reklamer.
Er det lovligt at lave en side med næsten KUN reklamer? For hvis det er, så skal jeg da også det?
Jeg har ikke noget rigtig svar til det, men kan se at jeg har samme design som du har :) og at jeg har lige fået lidt ideér til hvad jeg kan ændre på min blog ud fra noget som jeg har set på din side :)
Det er vel lovligt da det stadigvæk er op til læserne om de vil klikke på reklamerne, ikke?
Det kræver vel også at dem der køber reklamerne giver en lov. Der kan jo være en række klausuler i kontrakterne med dem der forbyder det men der er aftalefrihed i dk så hvis folk vil betale for det så er der intet juridisk galt i det.
Også hos Google Adsense. Jeg vil meget gerne vide dette, da jeg helst ikke vil gøre noget ulovligt :) For hvad jeg kan se, så er der en masse facebook-sider som gør sig brug af affiliate.
Også hos Google Adsense. Jeg vil meget gerne vide dette, da jeg helst ikke vil gøre noget ulovligt :) For hvad jeg kan se, så er der en masse facebook-sider som gør sig brug af affiliate.
Jeg ved ikke lige med Google Adsense. Men som sagt, skal hver enkel Facebook side du ønsker affiliate reklamer på, godkendes på samme måde som hjemmesider bliver det.
Hvis du er i tvivl, synes jeg du skal tage kontakt til de forskellige firmaer.
Webdesign, optimering og online markedsføring. Se mere på WebGain.dk
Hvis vi nu fx. tager Elgiganten, så har de lavet en aftale med Google (Google Adsense) og ikke selve siden som reklamen sættes på, så det burde vel være i orden :)
Da jeg oprettede min hjemmeside (gadgettjek.dk) hos Google Adsense har du ret i at der gik noget tid før jeg kunne bruge reklamerne, fordi de skulle tjekke den. Til min facebook side vil jeg bruge Blogspot, og da jeg loggede ind med min google konto kunne den automatisk sætte reklamerne ind med det samme, så jeg tror at det er okay. :) Tak for hjælpen.
Da jeg oprettede min hjemmeside (gadgettjek.dk) hos Google Adsense har du ret i at der gik noget tid før jeg kunne bruge reklamerne, fordi de skulle tjekke den. Til min facebook side vil jeg bruge Blogspot, og da jeg loggede ind med min google konto kunne den automatisk sætte reklamerne ind med det samme, så jeg tror at det er okay. :) Tak for hjælpen.
Det er jo også noget andet. Så har du ikke en Facebook side med reklamer, så linker du jo bare til en blog med reklamer. Så ligger reklamerne på bloggen. Men ja, så kan det køre direkte, fordi Google ejer Blogger.
Webdesign, optimering og online markedsføring. Se mere på WebGain.dk