Godt hjemmeside design er ikke et spørgsmål om smag. Det er selvfølgelig altid subjektivt hvad den enkelte synes er pænt, men et godt hjemmeside design er et design der virker for den virksomhed der har fået det. Hvis det sælger flest muligt varer / skaffer flest kunder (eller hvad der nu er virksomhedens mål), så er det et godt hjemmeside design. Uanset om nogen synes at det er grimt (lad os antage at de ikke kan lide fx farven lilla som måske kan være anvendt). Derfor kan et template design sjældent give samme resultat som et unikt tilpasset og gennemtænkt hjemmeside design til den enkelte virksomhed. Man kan måske synes det er pænt, men om det er godt og effektivt er en helt anden snak. Jeg kender masser af hjemmesider som mange vil synes er "grimme", men de sælger røven ud af bukserne, så det er stadig et godt hjemmeside design. Et godt hjemmeside design er altså andet end smarte spejl effekter, pop-farver og et par flotte billeder. |
CMS:Godt hjemmeside design er ikke et spørgsmål om smag.
Det er selvfølgelig altid subjektivt hvad den enkelte synes er pænt, men et godt hjemmeside design er et design der virker for den virksomhed der har fået det. Hvis det sælger flest muligt varer / skaffer flest kunder (eller hvad der nu er virksomhedens mål), så er det et godt hjemmeside design. Uanset om nogen synes at det er grimt (lad os antage at de ikke kan lide fx farven lilla som måske kan være anvendt).
Derfor kan et template design sjældent give samme resultat som et unikt tilpasset og gennemtænkt hjemmeside design til den enkelte virksomhed. Man kan måske synes det er pænt, men om det er godt og effektivt er en helt anden snak.
Jeg kender masser af hjemmesider som mange vil synes er "grimme", men de sælger røven ud af bukserne, så det er stadig et godt hjemmeside design.
Omvendt kender jeg til en del hjemmesider som for mange forekommer at være "flotte", men som ikke konverterer, ikke sælger varen.Et godt hjemmeside design er altså andet end smarte spejl effekter, pop-farver og et par flotte billeder.
Ja altså det jeg mente var at det også skulle falde i virksomhedens smag - det har jo vel også noget at sige, men jeg er stort set enig i det du skriver.
Især delen om at templates sjældent giver samme resultater som et unikt design.
En hjemmeside er ikke "bare" en hjemmeside, men noget der bør gennemtænkes hvordan skal laves, sådan så den fanger målgruppen bedst muligt.
Alt lige fra farver og æstetik, tekst, billeder, brugervenlighed m.m.
Det er vigtigt at danne sig det rette image og afspejle troværdighed hvis man vil have at brugeren bevare interessen og blive længe nok til på siden til at gøre et form for køb.
Det er en skam at effekten af at skabe sig et rigtigt brand undervurderes, fordi det er nu somregel det der sælger bedst.
Især synes jeg at markedsføring er en rigtig dårlig ting at spare på, hvis éns firma stadig er påvirket af finanskrisen.