Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny hjemmeside...overvejer WordPress, kan det anbefales?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Min holdning er at Wordpress er en af de mest behagelige CMS systemer. Så jeg ville sige go for it.

Hvis du får brug for hjælp kan du jo kigge på min PHP Freelance side - laver også CMS opsætninger, og det tager altså IKKE særlig lang tid :)

Fra København V.
Tilmeldt 18. Feb 08
Indlæg ialt: 286
Skrevet kl. 22:52

Chano:

Wordpress! Yes

Lad dig evt. inspirere af WP temaer på www.themeforest.net - her kan du få et indtryk af hvilke mange muligheder der er...

Hmm... - mit link virker vist ikke, prøver lige igen: Themeforest

Med øvelokale.nu kan du leje øvelokale på timebasis. Så betaler du kun når du rent faktisk skal øve, og slipper for de faste månedlige udgifter. Du kan booke online hele døgnet rundt. Se øvelokaler i dit område i øvelokale oversigten.
Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 22:53

Hej Nanna, 

WordPress er et fornuftigt valg. Men hvis jeg var dig, så ville jeg alliere mig med en der har forstand på opsætningen heraf så du får et resultat du er tilfreds med i den anden ende. Det er selvfølgelig en mulighed at finde et standardtemplate og benytte det, men umiddelbart vil jeg mene at man er bedst tjent med at få skabt et design der udtrykker det man gerne vil vise. 

Der er ret fornuftige SEO egenskaber i WordPress med blot ganske få ændringer og der findes nogle rigtig gode plugins der kan forbedre det endnu mere.

Du vil relativt hurtigt kunne sætte dig ind i hvordan du redigerer og opretter indhold, da der er et rigtig godt kontrolpanel bagved WordPress. 

Med hensyn til nyhedsbreve, så er det lidt en videnskab i sig selv at udsende sådan nogle. Det kommer naturligvis an på hvor mange tilmeldinger du får, men der er nogle regler man bør overholde, ellers bliver man ret hurtigt blacklistet hos f.eks. Hotmail, gMail, Yahoo, TDC og på andre store mailsetups. 

Men for at svare kort og præcist: Ja, WordPress er et rigtig godt valg, hvis du er indstillet på at lære noget nyt og sætte dig ind i det. 

Jimmy Thomsen:

Hej Nanna.

Du kan også overveje at tage et kig på vores Sitemagic CMS. Det findes i en gratis udgave uden begrænsninger. Hvis du vil, kan du straks kaste dig ud i vores online-demo. Du kan også læse mere i vores online guide.

Held og lykke med projektet :-)

Jeg kiggede lige forbi siden. Jeg skal naturligvis ikke neglicere produktet totalt for jeg har ikke testet og kigget det til bunds, men der er umiddelbart flere ting ved det som jeg, baseret på det jeg har set, slet ikke mener kan leve op til det Nanna efterspørger. 

Her tænker jeg f.eks. SEO. Der er ikke friendly URLs, man kan tilgå det samme content på flere forskellige adresser (duplicate content), af hvad jeg lige kort prøvede af kunne jeg tilgå det samme content på 6 forskellige URLs.  Den laver et nyt hash og smækker bagpå stylesheet filen ved hver eneste load hvilket betyder at man ikke kan cache det og dermed skal hente alle CSS filer ned ved hver eneste klik. 

Systemet er simpelt og der er formentlig et godt potentiale i det, men der er nogle ret vigtige ting som du bør arbejde meget med.

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Fra 8000 Århus C
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 23:02
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tror jeg er ved at være overbevist. WP er vist det jeg skal vælge.

Også tak til jer, Tom, Chano og Frands. Måske skal jeg overveje det der med at bruge en fast "skabelon" eller få lavet min helt egen. Kan godt se hvad du mener Frands.

Hvor er jeg glad for supporten herinde. Håber jeg en dag kan gøre lidt den anden vej.

:-)Nanna

Fra Århus
Tilmeldt 9. Apr 10
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 09:13

Hej Nanna.

Hvis du selv vil sidde og arbejde med din hjemmeside, så kan jeg varmt anbefale et MEGET overset program som hedder WebPlus X4 fra producenten SERIF.

Programmet koster ca. 600,- og giver uanede muligheder for at producere flotte og højt funktionelle sider. De laver introduktions- og vejlednings videoer m.m., så man får virkelig meget for pengene.

Besøg siden www.serif.com og læs/hør mere om det der.

Håber du kan bruge denne oplysning til noget i din virksomhed.

Mvh

FANTOMFOTO, Lars Davidsen  

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 11:13

Frands:

Jeg kiggede lige forbi siden. Jeg skal naturligvis ikke neglicere produktet totalt for jeg har ikke testet og kigget det til bunds, men der er umiddelbart flere ting ved det som jeg, baseret på det jeg har set, slet ikke mener kan leve op til det Nanna efterspørger. 

Her tænker jeg f.eks. SEO. Der er ikke friendly URLs, man kan tilgå det samme content på flere forskellige adresser (duplicate content), af hvad jeg lige kort prøvede af kunne jeg tilgå det samme content på 6 forskellige URLs.  Den laver et nyt hash og smækker bagpå stylesheet filen ved hver eneste load hvilket betyder at man ikke kan cache det og dermed skal hente alle CSS filer ned ved hver eneste klik. 

Systemet er simpelt og der er formentlig et godt potentiale i det, men der er nogle ret vigtige ting som du bør arbejde meget med.

Hej Frands.

Tak fordi du har taget dig tid til at se på Sitemagic CMS. Jeg giver lige feedback på dine kommentarer på listeform:

- Forkert, der er skam SEO-venlige URL'er - de skal blot aktiveres.
 - Forkert, du risikerer næppe dublicate content, med mindre du har hovedet under armen.
   En side kan tilgås på 4 URL'er, men Sitemagic CMS genererer kun én type URL, på baggrund af dine SEO-indstillinger.
 - Forkert, Sitemagic CMS deaktiverer ikke CSS caching. Vi har et par templates som gør det, fordi de kan redigeres med Sitemagic Designer. Hvis man ikke deaktiverer caching, slår ændringer foretaget i Sitemagic Designer ikke igennem straks. Derudover er CSS filerne så små, at det reelt ingen betydning har.

Ikke desto mindre skal du have tak for at kigge Sitemagic CMS efter i sømmene. Det er altid rart når der er nogen der gider ofre tid på at lede efter potentielle forbedringsmuligheder :-)

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 11:20
Fra 8000 Århus C
Tilmeldt 5. Jun 08
Skrevet kl. 18:55

Hej igen Jimmy.

Tak for svar. Jeg har set på de sider du har smidt links til. De er okay, men ikke nogen der imponerer væsentligt.

Tror nu jeg vælger WP. Får flest positive tilbagemeldinger på det.

:-) Nanna

Tilmeldt 29. Apr 10
Indlæg ialt: 149
Fra  Web Republic Skrevet kl. 19:04

NannaP:

Overvejer at lave den i WordPress. Den skal være rimelig nem at lave SEO-optimering på, indeholde kontaktformular, mulighed for tilmelding af nyhedsbreve, mulighed for billedgalleri, nem at redigere i, mulighed for at smide klip fra You Tube ind osv..

Hej Nanna,

Jeg har et nyhedssite for hundeinteresserede, som er lavet i WordPress. Det indeholder bl.a. de muligheder, du nævner herover. Derudover synes jeg, at det er nemt (uanset forhåndskendskab) at have med at gøre - jeg kan desuden anbefale Brian Brandts hæfte (Libris) om WordPress. Det er let at gå til og klæder en godt på til at komme igang med systemet.

Held og lykke med det Smile

Fra 8000 Århus C
Tilmeldt 5. Jun 08
Skrevet kl. 16:38

Til alle jer der har skrevet en PM til mig. Nu er opgaven lagt ud på freelancer.

:-)Nanna

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)