Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nu har jeg startet, men hvad gjorde i med kapitalen?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Islands Brygge
Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 143
Fra  Creative Studio Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Så blev det tid til at jeg rigtig gik igang med mit eget firma og jeg har da også allerede fået nogle kunder og oven i købet solgt ind til nogle gode kunder. Så nu løber det lige så stille rundt i firmaet og jeg kører med et lille overskud hver måned.
Jeg sidder bare og spekulerer lidt, fordi selvom jeg er ganske fornuftig skruet sammen rent salgsmæssigt er der alligevel noget som slår mig.
Jeg mangler noget skub i tingene.

Jeg vil gerne RIGTIG igang, jeg vil gerne starte firmaet op og så kører på fuld skrue, men hvad gør man? 
Ligger jeg bare min opsigelse af mit udenmærkede job op og så satser 110% på mit eget? Hvor får jeg pengene fra til at smide efter reklamer osv?? (nu er det jo et reklamebureau jeg har så derfor er reklame ug udvikling af det IKKE så sindsyg dyrt hehe)

Hvordan gjorde du da i startede og hvor er i nu?

Jeg ser mig selv om 5 år med et reklamebureau med små 5-7 ansatte hvor det hele kører på skinner, der er jeg så 29 år gammel og vil så nok have kapital til og udvide og gøre det større endnu. Jeg regner også med at min kæreste er et led af firmaet der.

Nu har jeg en lejebolig og jeg har en forholdsvis ny købt bil(2år gammel), jeg har et job som får det til at løbe rundt og lidt til og jeg har en rigtig god familie med en kæreste som bakker mig op og hjæler mig der hvor jeg har brug for hjælp. Min kæreste er ved at finde arbejde, men jeg er dog i arbejde.

HVORDAN GØR MAN?
Det er mit store spørgsmål? Jeg ved ikke om jeg bare skal tage den på kassekreditten eller overtrække mastercardne til bristepunktet?
Derfor har jeg brug for lidt råd.

Bedste Hilsner

Mvh
Andreas Bo Rene Jensen - Tlf 24262601 (Midlertidigt nr. 29906517)

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 20:23

Hvis du har mulighed for fortsat at bygge virksomheden op, samtidig med du bibeholder dit nuværende job, ja så ville jeg da nok gøre det.

Så har du jo noget at falde tilbage på, hvis det ikke går som du håber.

Men det er meget svært at generalisere , flok står jo mange forskellige steder i livet, og med meget forskellige udgangspunkter, både familiemæssigt og økonomisk.

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 21:28

Så længe du har mod på det og overskud til det, så ville jeg køre det i fritiden indtil du har fået opbygget dig en fornuftig kunderelation.

Jeg startede selv på den måde for små 12 år siden. I løbet af de første 6 år fik jeg stablet en solid kundekreds sammen samtidig med et fuldtidsjob.

Efter 6 år og heftig mangel på søvn, blev jeg enig med finansministeren  i huset om, at vi skulle give det ét år i første omgang på fuld tid.

Her 6 år efter er der stadigvæk fuld skrue på. Kundekredsen er vokset støt og rolig og 95% af "de gamle kunder" hænger ved endnu.

Jeg ville ikke trække på kassekreditten (har iøvrigt aldrig haft sådan en), men bygge det stille og roligt op ud fra devisen, at hastværk er lastværk.

Du er ung endnu så lad tiden arbejde lidt for dig.

Fra Islands Brygge
Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 143
Fra  Creative Studio Skrevet kl. 23:09

Tak for Jeres gode svar.
Jeg håber på at få endnu flere.

Jeg ved godt at det kan virke dumdristigt, men jeg har muligheden og energien til at kører på fuld skrue og finansministeren er selv en god del af det og er interesseret i det.

Jeg ved bare ikke om det handler om at spare og spare og så skyde hele molivitten efter firmaet eller om det bare er at få den rette bankrådgiver som kan hjælpe en til at starte skitet op?
Jeg er IKKE fan af at låne penge, men jeg stoler dog alligevel nok på mig selv til at gøre det. det er dog også risikabelt når hverken kæresten eller jeg så i "realiteten" har et job.

Jeg vil bare gerne igang og jeg vil sku ikke sidde som gammel og sige, det skulle du sku have gjort sonny-boy.

Mvh
Andreas Bo Rene Jensen - Tlf 24262601 (Midlertidigt nr. 29906517)

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 00:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jamen hvor mange penge har du brug for :-)? Hvad er det du gerne vil købe, som du regner med kan give mersalg?

Jeg har prøvet at låne til hele skidtet, og tabt det og meget mere til det. Det var ikke nogen succes, men det er risikoen. Din privat økonomi skal kunne bære at du taber hele lortet i morgen, og ingen indtægt har efterfølgende. Min personlige anbefaling er i hvert fald man skal gøre sig mange tanker omkring ens økonomiske sikkerhedsnet.

Det jeg har gode erfaringer med er at lade virksomheden vokse sig større og større i det tempo som er naturligt.Brug en del af de penge du får ind, på at tjene endnu flere penge, og forhåbenlig skabe en eller anden positiv spiral.

Så længe du har mulighed for at beholde dit job, så gør det!

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 00:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Min makker og jeg startede begge med jobs ved siden af i januar 2009. Vi skød hver 5.000,- kr. ind i firmaet og fik desuden en fælles kassekredit til firmaet på 15.000,- kr.

Vi udbetalte ikke penge til os selv det første år og alle indtjeninger blev reinvesteret i annoncering.

Min makker har nu sagt sit job op og er gået igang med en uddannelse og jeg er nede på at arbejde 15 timer i gennemsnit om ugen ved siden af. Mest for at komme lidt ud, men også for en sikkerheds skyld.

Vi udbetaler nu en fast månedsløn på 20.000,- kr. til os hver og gemmer resten til fortsat vækst.

Vi har brugt et 7 cifret beløb på annoncering i 2010, samt penge på at få lavet hjemmesiden MobilTjek, som den ser ud i dag. Vi er kommet rigtig langt med de 25.000,- kr. vi startede med for snart 2 år siden og vi skylder ikke en krone i banken Smile

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 03:16

Andreas Jensen:

HVORDAN GØR MAN?
Det er mit store spørgsmål? Jeg ved ikke om jeg bare skal tage den på kassekreditten eller overtrække mastercardne til bristepunktet?
Derfor har jeg brug for lidt råd.

Altså man kan selvfølgelig sige, at det at låne penge idag er blevet en forretning pga bankernes stramme udlånspolitik... Men at låne penge er ik lig med hverken vækst eller øget indtjening/salg. For du skal virkelig vide, hva det er, du vil bruge pengene på, og ik blot låne penge fordi det lyder smart eller virker som en nem løsning...

For penge der er lånt, de koster renter og en bank, som holder øje med dig og dine dispossitioner. Og det kan altså være en ret uheldig blanding, hvis du ik formår at forrente lånet.

Så hvorfor sætter du dig ik ned, og skriver nogle punkter ned, som du vil bruge penge på. Derefter lægger du sedlen væk i en uge. De punkter som du stadigvæk kan huske efter en uge, det må være dem, som har mest værdi, og så skal du blot overveje, om du vil smide penge efter dem...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Andreas

Nu findes der ikke noget rigtigt svar på det her spørgsmål.

Men udfra, hvad du ved om din branche, og hvordan du forventer at udviklingen vil ske de næste par år, her nermeste fremtid, som gør at man kan tage de beslutninger.

Jeg vil fra råde at overtrække kort og andet for at få opfyldt en drøm. Da det eneste det gør er at skabe en ond spiral, og det kan man hurtigt snakke med mange af de iværksættere, som der har prøvet at gå ned, om.

Men når det nu er sagt, så kræver det tålmodighed, med mindre at man er heldig, for sandheden er at mange af dem der lige låner 10.000 kr og får succes, er tit nogle som der satsede på det helt rigtige tidspunkt. Og desværre er det kun et fåtal. Der oplever det. Mens den store masse brænder nallerne.

Men igen vi kan kun udfra vores egen branche og erfaringer snakke med om hvad der sker. Og herunder min egen, som der er en benhård branhe hvor tro er vigtigere end kvalitet, selv den statsstøttede kirke ville ikke få et ben til jorden, er det vigtigt at man tager tingene stille og roligt og får sig nogle erfaringer, som der ikke koster for meget.
Jeg kæmper en brav kamp dagligt på et marked der bliver mere og mere begrænset, og hvor der kommer flere og flere amatører til, som ikke gør andet end at øddelægge ryget for hele branchen. Og det er så sådanne ting som der også gør at mange har brændt nallerne og derved får det kundegrundlag der er til at blive hos de steder hvor de fik noget de kunne leve med, uanset pris.

Ligeså så sker der pt mange konkurser, som der også gør at mange søger hen mod de større firmaer, for netop at sikre sin leveringer i fremtiden, og det gør at de små spillere i branchen ikke helt kan slå igennem.

Men når det nu er sagt, så er det udfordringer, der gør at man ikke lige kan satse fuldt ud, men mere gør at man i perioder ikke får søvn, men det er desværre prisen ved at starte op, og samtidig prøve at sikre sig.

For mig at se så er det vigtigt at man kikker fremad, og siger, at om fx 2 år skal der være X antal kroner i overskud og om 4 steget til Y antal kroner. Og derigennem får man et overblik over om man kan få den vækst der skal til for at det kan køre rundt. For det er fint nok at man lige kan få 100-5000 kr i overskud om månden, men desværre ikke noget som man kan leve for. Og derfor er det vigtigt at man tager nogle målbare faktorer ind. Og de faktorer må man ikke gå på kompromi med, for så er det at vi læser om dig i Statstidende.

Så tag den med ro og få bygget et solidt fundament op, hvor ens minimum omsætning ikke gør at man skal gå fra hus og hjem.

/Kenneth

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)