Ja, det er korrekt at Paypal trækker beløbet med det samme. Det er fordi betalinger via paypal og moneybookers reelt er at betragte som en kontakthandel. Da du overfører pengene til paypal, og så derefter laver en "kontant"betaling til butikken, denne process er så bare automatiseret lidt af paypal.
Der er flere firmaer som kan hjælpe dig, jeg repræsenterer et af disse som hedder Pensio (jeg betaler på latin)
Pensio tilbyder betalinger over hele verden med Europa som hovedområde, det betyder at vi også kan tilbyde lokal betalinger i flere lande, og at vi også tilbyder bank til bank i flere lande.
Jeg læste lige i en anden tråd at når en kunde betaler kreditkort via Paypal, forsvinder beløbet med det samme fra deres bankkonto, selvom sælger først laver en collect efter afsendelse. Fortryder køber inden afsendelse skal sælger da sende en fax til Paypal.
Dette kan nok give en del uforstående kunder, og jeg kan tvivle på om det er iorden ifølge dansk/eu lovgivning. I praksis svarer det jo til at man selv collecter beløbet med det samme, og så laver en tilbageførsel hvis kunden fortryder.
Nogen der kan bekræfte om Paypal fungere på denne måde?
Min webshop som sælger diverse i motionsudstyr kører med PayPal som betalingssystem. PBS var simpelthen for dyrt da de ville have en bankgaranti og en del andre gebyrer. Ved Paypal er pengene tilgængelige på din paypal konto med det samme kunden har betalt, men så længe DU ikke udtrækker pengene skulle dette ikke være mod dansk lovgivning. Dvs. at jeg mener det er ok, så længe du ikke trækker pengene ud fra paypal kontoen før varen er afsendt/leveret. De skriver 3-5hverdage, mine erfaringer siger 7-8hverdage, men det kan jeg sagtens leve med.
Såfremt kunden fortryder sit køb, kan man som webshop ejer gå ind på transaktionen og vælge "refund", dermed tilbageføres enten det fulde beløb eller en del af et beløb, samt også det fulde eller en procentdel af gebyret fra paypal.. Så hvis kunden annullerer har man ingen udgift. Det kan være en god ide at gøre kunden opmærksom på det kan tage 14dage før paypal har sat pengene retur på deres konto..
Alt i alt synes jeg paypal fungerer over al forventning, dog kunne de være lidt "mildere" med deres gebyrer.. Men så længe de er billigste og bedste løsning for mig beholder jeg min aftale med dem.