Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Totalskadet varebil

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Hadsten
Tilmeldt 15. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor meget er dækket, hvis man får skadet sin varebil. Er det den sum, man kan sælge den for, eller den sum man kan købe en tilsvarende for? Og hvad med nødvendig specialindretning og påmalet logo? Spørger på en andens vegne, der står over for et større tab, pga. en lavt fastsat erstatning.

mvh
Michael

Fra Odense
Tilmeldt 25. Nov 10
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 00:26

Hej

Jeg mener der som udgangspunkt gives en erstatning svarende til værdien af en tilsvarende bil, dvs salgsprisen hos en forhandler fratrukket omkostninger til klargøring og evt syn.

Hvorvidt der også gives erstatning for specialindretning o.l. må afhænge af den forsikring der er tegnet, om der er tegnet tillæg for disse.

Mvh Leif

Professionel hjælp til bogføring og regnskab allerede i dag.

www.proaccounts.dk

Fra Hadsten
Tilmeldt 15. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 00:41

Hej Leif

Tak for dit svar. Det der bare undrer mig, når man har kaskoforsikret til nyværdi er, at hvis du har ret, vil man jo komme til at miste både indretning, specialmaling/logo, samt den fortjeneste som forhandleren skal have. Samlet kan det blive særdeles dyrt, og så er det jo ikke ligefrem nyværdi. Men måske har du desværre ret.

mvh
Michael

Fra Odense
Tilmeldt 25. Nov 10
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 01:03

Hej Michael

Jeg er også usikker på svaret, for det lyder jo ulogisk hvis man har nyværdiforsikring og så ikke får det hele dækket. Men det må afhænge af betingelserne i den konkrete forsikring. Og en anden ting, hvordan er man i øvrigt stillet, hvis modellen er udgået og der er kommet en ny model....

mvh Leif

Professionel hjælp til bogføring og regnskab allerede i dag.

www.proaccounts.dk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)