Hmm Hvad med evt en forlænget weekends "omsorgsdag"?
Hvor du giver fridagene og gavekort til opholdet på evt kro eller lignende?
Nu ved jeg så ikke hvor mange ansatte du har, og hvor stor en virksomhed, men tæmkte bare det ville være nice at kunne "indkassere" sin julegave i løbet af året når man havde behovet..
Aller først - jeg har ingen medarbejdere, så jeg skal blot finde en ting til mig selv :-)
Og så ved jeg godt, dette er fra min egen butik, MEN ikke desto mindre er det en oplagt julegave til medarbejdere... Den kan bruges året rundt... Og den er tilmed nedsat 50% i hele december.
En af mine gode venner Johan har en restaurant i Århus (-og i Aalborg) - Nordens Folkekøkken - de laver fantastisk mad til super priser. Princippet er enkelt: 3 retter med vin 300 kr, 4 retter med vin 400 kr og så fremdeles. Giv et gavekort dertil det er en god oplevelse og med de nye skatteregler er det mere gunstigt for dig.
Skattefri personalegave Nye skatteregler betyder, at en arbejdsgiver nu skattefrit - som personalegave - kan forære medarbejderne et gavekort til et restaurationsbesøg. Gavekortet må højst have en værdi på 700 kroner.
Det er en forudsætning for skattefriheden, at arbejdsgiveren på forhånd har udvalgt en række menuer, som gavekortet giver adgang til. Det er også en betingelse at gavekortet ikke kan ombyttes eller refunderes.
tja, jeg er heller ikke så opfindsom - så jeg gik ind på Imercos hjemmeside og lavede en aftale med dem...de valgte nogen produkter sammen med mig, og så leverer de indpakket med til/fra kort, julekort osv - lige til firmaet.
Jeg hørte engang en, som havde butik med 4 ansatte. Hver jul kæmpede hun med julegave indkøb. Købte for 500 kr til hver af noget hun mente var ret gængs julegave (triptrap et eller andet og den stil).
Men medarbejderne kom i flæng og ville have byttet deres gave. Så hun besluttede sig for at lave en form for gaveliste. Hver medarbejder skulle komme med en ønskeseddel med max 5 ting på der kostede max 500 kr. Ønskesedlerne blev puttet i en sæk og medarbejderne trak en seddel hver. Nu skulle alle så gå ud og købe en gave til den person de havde trukket. Og så komme med bonen til chefen og få refunderet pengene.
På den måde fik medarbejderne ALTID noget, de virkelig ønskede sig. Det hele blev mere personliggjort og alle synes det var sjovt at skulle købe til hinanden. Og ikke mindst: Chefen ude over alle sine "problemer".
I år har mine medarbejdere fået gavekort til kagebord på hotel D'Angleterre. 2 billetter til hver, så de kan invitere en ledsager med. Kagebordet afholdes en gang månedligt, så hver kan gå, når de synes. De fik dem i dag fordi det var sidste dag, vi alle var samlet før jul, og det er mit indtryk, at alle syntes, det var en god ide - det ER jo et særligt hotel, hvor ikke alle sådan kommer til daglig.
Bare husk du ikke skal give dine medarbejdere gavekorts, da de så bliver beskattet af det....
Ved min tidligere arbejdsgiver (80+ medarbejdere) kom vi alle med en ønskeseddel - vi kunne vælge produkter fra 3 butikker - og så blev sedlerne sendt til butikkerne og de stod for at pakke gaverne til os. På den måde fik alle medarbejdere lige netop den/de gaver de ønskede sig.