Hej Aminoer. Jeg er som sagt tidligere ret ny i hjemmesider og i sagens natur også i SEO. Jeg er derfor usikker på om jeg er på rette vej, og håber i kunne svarer mig på det. Jeg har læst side op og side ned, og følger diverse råd jeg læst mig frem til. Jeg tilmelder mig kataloger med PR3+, er aktiv på 2-4 forums (Spammer ikke med liggyldighed) og prøver så vidt muligt at lave nye indlæg på siden et par gange om ugen. Jeg overvejer også om jeg skal indsætte en blogroll på siden, men er i tvivl om det er en god ide i forhold til SEO? Er også i tvivl om jeg skal have Nofollow på hele siden og om jeg overhovedet har det nu? Kan jeg gøre noget for at optimere den mere? Jeg har All In One SEO installeret samt SEO BOOSTER lite. Hvornår burde man se en effekt af ens arbejde? (utålmodighed er en svær størrelse :) Jeg håber at i kan lede mig i den rigtige retning, da jeg synes jeg famler lidt i blinde her. Siden det drejer sig om er Mobil og Bredbånd
Kan i have en rigtig god dag.
Daniel |
Hej Daniel
Du er på rette vej.
Overvej at definere nye title tags til siden. Ligeså bør der laves unikke meta descriptions og meta keywords.
Under Samsung-siden har du følgende description:
<meta name="description" content="Din guide til billige mobiler | tablets & abonnementer"/>
Den fortæller ikke forbrugeren meget om hvad denne kan forvente at komme ind til relateret til Samsung. Skriv noget der motiverer dem til at klikke. Du har brugt samme description på øvrige mærker.
Du skal som udgangspunkt ikke bruge Nofollow links når du bygger din interne linkstruktur. (Bemærk dog at det i enkelte tilfælde kan være en fordel, men der skal være en baggrund for hvorfor søgemaskinerne ikke må følge linket)
God vind med det.
Mange hilsner,
Mathias