Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?
Amino.dk Blogs Iværksætterblogs X10 Bloggen 44 metoder til at sælge mere

44 metoder til at sælge mere

1.906 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
20 October 2010

1. Er der overhovedet brug for dit produkt, er der ikke det, så har du et problem.

2. Du må gerne vise dine kunder du er menneskelig, en alt for mekanisk salgstale er ikke nødvendigvis godt.

3. Husk dine kunders navne eller hvad i har snakket om, det er et suverænt salgsmetode.
Hold profiler på dine kunder og hvis muligt et kort, så du kan small talke om deres område.

4. Stop med corporate bullshit, som man normalt finder på forsiden på mange websites.
Hvor man roser sig selv til skyerne, istedet så fortæl din historie omkring hvordan du fik lavet dit projekt og eventuelle oplevelser med det.

5. Ret dine stavefejl og grammatiske fejl.

6. Test forskellige udgaver af dit website, for at se hvilken giver bedst udfald.

7. Gå ikke ud fra dit salgsmateriale er optimalt, test med lige fra kedelig til super farverige og spændende.
Afhængig af dit produkt kan dit salgsmateriale, sagtens konvertere bedre med noget mere kedeligt.

8. Test! test! test! om dine kunder kan regne ud af hvordan de kommer videre i salgsprocessen, lav en test med folk, for at se hvordan de forstår din side.
Mange ender med at sidde fast, fordi at siderne ikke er logiske nok.

9. Beskriv dit produkt dybdegående, måske vil 1 ud af 1000 have brug for at vide en bestemt ting, men det kan gøre at du konvertere 0.1% bedre.

10. Det er nødvendigvis ikke bedst at sende dine besøgende direkte til købs siden, du kan måske konvertere bedre ved at sende dine besøgende til materiale som kan opbygge tilid til dig og dit firma.

11. Hav et godt foto af dig på websitet, folk har nemmere ved at stole på dig når de ser dit billede.
Et billede med dig og din hund, dit barn eller lign. kan forstærke effekten endnu mere.
Da du vil virke omsorgsfuld og menneskelig.

12. Ikke alle besøgende har nødvendigvis dit ordforråd, skriv simpelt og forståeligt.

13. Forklar dit produkt / service med fakta og grafer, men hold det simpelt!

14. Brug tidsbegrænset tilbud.

15. Brug sociale netværk til at sende tilbud ud.

16. Hav et nyhedsbrev, hvor folk kan få tilbud og nyheder om dine produkter.

17. Lyt til dine kunder, du kan finde fejl og mangler i forståelsen af dit produkt.
Undgå eventuelle fremtidige tab af salg ved at løse dem.

18. Hav dine vigtigste salgsmetoder over horisontlinjen, det vil sige skærmens bund når du kommer ind på en side.

19. Fremviser du din fuld returet garanti tydeligt nok?

20. Kan du tilbyde en ekstra forsikring?
Tilbyd at udvide 14 dages fuld returretten på dine produkter til f.eks. 6 måneder.
Software salg f.eks. bliver sjældent leveret tilbage efter de 14 dage, så hvorfor ikke forbedre din bundlinjen?

21. Bruger du Paypal?
Paypal rigtigt opsat, kan betale for dit produkt med 2-3 museklik, mange har nemmere ved at bruge penge med Paypal end at gå ud efter pungen og finde kreditkortet.

22. Tidligere kunders oplevelse at dit produkt på dit website kan hjælpe til at konvertere endnu flere.

23. Er din salgsproces kort og uden indsamling af ubruglig information, skal du virkelig bruge din kundes fax nr?

24. Har du et produkt som f.eks. mange spansk talende kunder søger?
Vil det kræve meget at tilbyde en spansk oversættelse?

25. Hav en stor FAQ sektion som kan stille alle dine kunders spørgsmål.

26. Sociale medier er kommet for at blive også for firmaer, vil du være med?

27. Bruger du Google alerts?
Snakker folk om dit firma navn på nettet eller produkt, hvorfor ikke være med til at stoppe eventuelle misforståelser?
Husk at selv misforstået trash talking af dit produkt bliver på nettet for evigt.

28. Tilbyd en gratis demo af dit produkt, hvis det er muligt.

29. Har du kigget efter forummer, lokale foreninger osv.
Som potentielt har en stor kundekreds, der præcist leder efter dit produkt?

30. Er du god nok til at blive ekspert?
Er du så god til dit emne, at du kan markedsføre dig som ekspert på dit bestemte område?
Bliver du anerkendt som ekspert, vil folk begynde at følge dig, derfor kan det være vigtigt at have en online tilstedeværelse.

31. Når du skriver indhold, så hold op med at fokusere på 10 forskellige kunde typer, men fokuser dit indhold til en bestemt type.

32. Har du badges som f.eks. emærket eller folk som kan stå inde for dit produkt?
Det behøver ikke at være en super kendis, det kan sagtens være en som er kendt indenfor den katagori, dine produkter er i.

33. Hav en video demonstration af dit produkt, hvis man ikke kan se den i aktion i butikken eller lign.

34. Undgå at bruge "Vi" især hvis du er et enkeltmandsfirma, mange gange ender det med at lyde som et koncern tekst.

35. Hvis du sælger software, tilbyd en forsikring som garantere mulighed for fremtidig download, det vil mange købe og få benytte.

36. Skriv at alle informationer som kunden levere, vil blive hemmeligholdt og ikke brugt til reklamer eller solgt videre.

37. Hav et telefon nummer i salgsprocessen som folk kan ringe til hvis de kommer i tvivl.

38. Er der plads i budgettet, så have en live chat, som kan hjælpe folk med eventuelle spørgsmål.
Husk at tilføj svar til nye spørgsmål i FAQ.

39. Er din navigation på siden uoverskuelig?

40. For mange valg giver kunder hovedpine, der er en årsag til folk kun har silver, gold og platinum valg.

41. Er din pris for lav?
Din pris kan være så lav folk ikke stoler på dit produkt.

42. Har du taget højde for skærm opløsning?
Forskellige skærm opløsninger viser din side anderledes, sjovt nok :-P

43. Er din font størrelse stor nok?

44. Hav tilbud på lignende produkter i salgsprocessen.
Men den skal på ingen måde være alt overskyggende, for det allerede mulige salg, som er igang.

Håber du også kan være interesseret i mine andre blog indlæg.

Husk at skrive en kommentar med forslag til forbedringer eller lister i godt kunne tænke jer at se.Skype-Smile

_____________________________________________________________________________________________________

Få din ebog udgivet globalt

Interesseret i at skrive en ebog?
Få den udgivet på de store bogcentraler på globalt plan.

Kan du skrive en ebog på engelsk, så kan du uden investering få den udgivet igennem Infossa.dk.
På Amazon, Barnes & Noble, Diesel ebook store, Sony, Kindle, Kobo, Nook, iPhone, iPad, affiliates, søgemaskine markedsføring, artikel markedsføring, download markedsføring og mange flere.

Vi fokusere på resultater og tager kun en %del af hvert salg vi skaber for dig.
Læs mere på Infossa.dk

Hvor mange stjerner giver du? :
Få besked når Lasse skriver Skriv dig op