Billig butik

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Mar 05
Indlæg ialt: 8
Lise H Skrevet 25-03-2005 kl. 11:41
Bedømmelse :

Når man skal starte en butik, behøver den så at ligge på en hovedgade? Jeg mener, det er jo meget billigere at leje en butik på en sidegade og så kan man jo bruge de sparede penge på markedsføring. Og når man så bliver kendt sparer man jo mange penge hen ad vejen...

Lise
Tilmeldt 25. Mar 05
Indlæg ialt: 8
Lise H Skrevet 25-03-2005 kl. 11:44
Bedømmelse :

Hej Lise

Vælg en butik der ligger godt. Det kan godt være at den er dyrere, men du får ikke meget markedsføring for de penge du sparer. Læg mærke til at de fleste butikker der ikke ligger godt, ofte lukker efter kort tid..

Karsten
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9573
Mikkel deMib Svendsen Fra  Waimea Digital Skrevet 26-03-2005 kl. 13:05
Bedømmelse :

> Læg mærke til at de fleste butikker der ikke ligger godt, ofte lukker efter kort tid..

Læg også mærke til de mange fine strøgbutikker, som lukker hele tien :)

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Oscar Eg Gensmann Fra  Ubivox ApS Skrevet 26-03-2005 kl. 22:17
Bedømmelse :
Hej Lise,

I bund og grund tror jeg det handler om, at vægte det rigtigt i forhold til de forskellige faktorer, der er for butikken.

Hvis butikken skal leve primært af vinduessalg, så er det nok fornuftigt at placere vinduerne så der kommer så mange forbi som muligt.

Er planen derimod at butikken er et suplement/base til f.eks en online forretning, post-ordre eller lignende, så vil vinduessalget måske være mindre betydningsfuldt for butikkens samlede omsætning og primært være flødeskum på kransekagen.

Som Mikkel også er inde på så er der både butikker der lukker på strøget og butikker der lukker i den snævre sidegade. Mit bud er, at den primære årsag til at de lukker ikke skal findes i placeringen, men nok nærmere ejerens håndtering af placeringen.

Så mit bedste bud (uden at være nogen ekspert på området) vil være at beslutte sig for hvordan skal butikkens primære omsætning hentes hjem, hvor stor skal den være og ud fra det vurdere hvilken markedsføring det kræver.

Det sidste er vigtigt da, det kan være at din butik ikke kan håndtere mere end 10 kunder af gange (skud i tågen), så hvad nytter det at ligge midt på strøget hvor 100 mennesker gerne vil ind og købe hos dig.

Sammenligningen stammer fra min egen erfaring i internet-verdenen hvor denne oplevelse forekommer i mere målbare situationer (tidligere noget man kunne støde på temmelig ofte).

Man køber markedsføring til x kroner og får en masse trafik ind på sin e-butik. Desværre har man kun køb en lille løsning og det er kun 10-40% der reelt kan foretage en handel.. resten bliver mødt med et "lukket" skilt eller i værste tilfælde "systemfejl".

Der er samme oplevelse dine kunder vil få hvis de skal stå i kø i en lille butik på strøget eller hvis ekspedienterne ikke har ordentlig tid til at servicere. Det sidste kan endda risikere at rygtes og dermed skade butikkens kendskab.

Købet af markedsføring i online-verdenen, kan direkte føres over på mængden af penge man bruger på beliggenheden. Det er et valg om markedsføringskroner.

De bedste hilsner
Oscar Eg Gensmann
Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 54
Thomas Skrevet 27-03-2005 kl. 14:00
Bedømmelse :

Hej Lise

Husk også på, at en placering på strøget giver markedsføring i sig selv, da flere mennesker ser butikken her end hvis den er placeret i en sidegade. Så selvom huslejen er noget dyrere, så får du også noget mere for pengene. Du kan måske (alt efter hvilken butik du har) ligefrem spare på markedsføringen ved at placere dig på strøget!

Held og lykke med det

MVH Thomas
Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 34
soelberg Skrevet 27-03-2005 kl. 22:20
Bedømmelse :

Der er tre ting som man skal huske på når man vælger lokation af ens forretning der er: placering, placering og placering. Det er utroligt vigtigt at man vælger en ordentligt placering af ens forretning. Tænk på at hvis man ligger på Strøget eller f.eks. Amagerbrogade hvor tusinde vis af mennesker kommer forbi dagligt. Butikken markedsfører sig selv. Det kræver selvfølgelig en interessant vinduesudstilling og selvfølgelig nogle gode varer til en god pris, så kan man overveje at sparer lidt på de dyrer annoncer i lokal aviserne. (Husk også rene ruder samt rengøring af butikken) Men så markedsfører butikken sig selv hele tiden. Jeg mener bestemt, at den merpris man skal betale for en ordentlig placering, er givet godt ud. Ligger du f.eks. langt nede af en sidegade, så skal du have nogle helt specielle produkter (niche) som kun du markedsfører. Samtidig skal du have et pænt annonce budget.

Jeg håber mit indspark kan bruges til inspiration.

Med venlig hilsen

Soelberg
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3351
Jesper Norbøll Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet 28-03-2005 kl. 21:03
Bedømmelse :

Hej Lise,

Som de andre indtil videre har skrevet, så er det bedste jo hvis butikken ligger på en aktiv gågade.

Derved er kan du, hvis du er rigtig heldig, nøjes med at reklamere for din tilstedeværelse ved blot at lave en tiltrækkende udsmykning af dine vinduer og eventuelt have et gadeskilt med et godt blikfang. Hvis du ligger et sted hvor der ikke kommer så mange mennesker forbi, så bliver du nødttil at benytte dig af noget mere agressiv reklame for at tiltrække kunderne og i det hele taget gøre dem opmærksomme på, at butikken eksisterer.

En af mine bekendte startede en guldsmede-butik inde i København i en af de mindre sidegader. Han benytter sig af reklamer i lokalaviserne og flyers som han får delt ud - ellers ville folk ikke vide butikken lå der.

Du bliver derfor nødttil at sammenholde hvad det koster at bo et dyrt men aktivt sted, med hvad det koster at bo et billigere men også mindre besøgt sted - og tillægge hvad det vil koste i markedsføring. Et godt gæt vil være, at det vil komme ud på ét... Det er ihvertfald min erfaring indtil videre.

Man skal så lige huske, at markedsføringsomkostningerne typisk kun vil være høje de første par år og derefter aftage, efterhånden som behovet for at gøre folk opmærksomme på butikkens eksistens falder - imodsætning til en husleje på f.eks. Strøget i KBH som altid vil være høj og kun blive højere med årene.

/Jesper

Fra København
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 19
Martin Hansen Andersen Skrevet 29-03-2005 kl. 15:35
Bedømmelse :

Lise....

Dine indlæg er alle meget uspecifikke og mangler noget mere konkret info om hvad det er du bixer med
- læg lidt mere i posen så der er lidt mere at gå med.
Så vil indholdet af de postede svar også blive mere konkrete - og dermed brugbare ;-)

Held og lykke
Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1575
Jakodan.dk Fra  Jakodan A/S Skrevet 20-09-2007 kl. 14:31
Bedømmelse :

Nu skriver du ikke hvilken by den skal ligge i og derfor er det vel ikke nødvendigvis Kbh vi taler om ;-)

Du skal vurdere hvad der er behov for i din forretning - er det modetøj til unge mennesker, er det nok bedst at ligge fx i en hovedgade, hvor butikkerne er samlet - Er det dagligvarer, er det bedst at have en parkeringsplads i nærheden, så folk kan komme hurtigt til butikken - Er det en specialforretning, hvis varer man ikke kan få andre steder, gør det måske ikke så meget, om den ligger i en sidegade, for så skal kunderne nok gå efter dem...

Du kan evt kigge rundt i din by og se, hvor andre butikker, som har samme målgruppe som dig, ligger placeret.. Altså ikke nødvendigvis butikker med samme produktgruppe, men butikker som henvender sig til samme kunder som dem der ville komme i din butik.. Hvis du placerer dig i nærheden af dem, vil de kunder som kommer i disse butikker, sikkert også gå ind og kigge i din butik, når de alligevel er der.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
Start af selvstændig virksomhed er venligst sponseret af: