Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vil gerne høre jeres mening om et kommende produkt

Side 4 ud af 4 (34 indlæg)
Tilmeldt 25. Mar 09
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Oscar Eg Gensmann:

Du kunne også sætte en pris på 99 kr om måneden, som er 49 kroner pr abonnement og så inkluderet 30 eller 40 bookninger, og så derudover 5 eller 10 kr pr bookning. Så er det nemt at komme i gang uden for stor en risiko hvis man kun lander 30-40 kunder på en måned og du tjener væsentlig bedre hvis kunden har success og alle er glade.

Pas på med at gøre som mange it-folk gør hvor de er for bange for at tage penge for deres it-services fordi det er jo bare noget kode der ligger og kører og en lille computer m.v. koster jo ingenting. Du skal huske på du løser et problem for kunden som kan omregnes til penge (eller det burde du i hvert tilfælde), og så bør prisen være efter det og ikke sat efter hvad det koster at køre i drift. Der er også udgifter til møder, udvikling, planlægning, ferie, kontor, transport og en milliard andre ting end bare lige driftsudstyr.

De fleste kunder ved godt at hvis leverandøren tjener fornuftige gode penge så er hans medarbejdere ofte glade fordi de kan få en fornuftig løn og en god julefrokost med rigeligt snaps og så er servicen bedre fordi alle får noget ud af det og ingen føler sig plukket så længe priserne er rimelige, relativt til hvad det ellers ville have kostet kunden uanset om det så kun koster 1 øre for leverandøren fordi han er dygtig til at minimere omkostningerne.

Så pas på med at sætte prisen for lavt eller fjerne enhver mulighed for at tjene ekstra på de store/gode kunder, for det er altid nemmere og billigere at sælge noget mere til en kunde der allerede kender dig end at skaffe en ny.

Og det vigtigste; Det er altid nemmere at sætte prisen ned end op. ;-)

Enig! Personlig synes jeg det er en lidt svær balance. Men skeler hele tiden til hvad andre tager. Da jeg sprang ud som selvstændig i år var prisen en af mine største spekulationer. Jeg valgte lidt en mellemting. Bl.a. fordi markedet også var hårdt presset med krise osv. Så det blev en billigere timepris end hvor jeg arbejdede før men stadig højere end dem som presser den helt i bund. Som du nævner dækker en IT-service pris jo over mange ting som ikke lige er synlig for en kunde.

Lej feriebolig privat i Danmark og udlandet - lej-feriebolig-privat.dk

Tilmeldt 25. Mar 09
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Oscar Eg Gensmann:

stiginshanghai:

Jeg kender en vinduespudser/rengoeringsmand der ikke checker pc konstant, knapt nok dagligt, han har ikke engang en hjemmeside endnu, men lyder faktisk som en mulig kunde af saadan et booking system. For ham vil en sms vaere super. 

Enig i det vil vaere en god ide at tage en pris per bookning. Vel at maerke hvis kunderne saa ogsaa bruger det booking system. 

Uden at kende en døjt til vinduespudserbranchen overhovedet, så vil jeg gætte på at de fleste vinduespudsere planlægger deres dagsrute før de tager afsted og sjældent begynder at tage nye bookninger ind til samme dag som de er ude. Det vil i hvert tilfælde være klart den mest optimale arbejdsgang.

SMS er smart i mange tilfælde, jeg tror bare roligt man kan regne med at hvis det koster 80 øre pr sms så kan de nærrige hurtigt finde på smartere måder at holde styr på tingene, som koster dem 0 kr, hvilket betyder at leverandørens fortjeneste ved mange bookninger forsvinder. Samtidig er SMS sådan en lidt fjollet ting at tage betaling for i et booking-system efter min mening. Især hvis det kun bruges som notifikation om at der er kommet en bokning. Hvis man også samtidig kunne acceptere en bookning, få dagens ruteplan og lignende, så ville der være lidt mere kød på til 80 øre pr besked.

Tænk på at google sender SMS'er gratis omkring kalendernotifikationer og de fleste har fri SMS-abonnement. Det kan lynhurtigt blive lige så vanskeligt at forklare hvorfor man skal betale for dem særskilt, som det er for os at forklare hvorfor det koster penge at sende en e-mail. :-)

En vinduespudser skal nok have sat sit system op til kun at acceptere bookinger fra f.eks. 24 timer frem i tiden. Så er han sikker på der ikke dukker overraskende bookinger op som han ikke har tid til.

Selve SMS delen har jeg ikke den store forventning til at tjene penge gode penge på. Det er mest ment som en service min kunde kan tilbyde deres kunde med en påmindelses-sms. Hvis man trækker tiden fra som det tager at administrere og fakturere for sms-forbrug så tror jeg det er begrænset hvad der er tilbage. Derfor er jeg nødsaget til at sætte prisen på de 0,80,-. Dette problem vil man jo være ude over hvis man laver pris pr. booking.

Jeg skal dog huske at definere for mine kunder hvad en booking er. I mine øjne er en booking når administratoren har accepteret en bestilling. Så har jeg en gråzone med afbestillinger. For der er en mulighed for at afbestille sin booking ved at indtaste en afbestillingskode som man får tilsendt pr. e-mail. Et eller andet sted bør sådan en afbestilling ikke tælle som en booking. På trods af at jeg måske har haft udgifter med SMS. Telefoniske afbestillinger kan jeg ikke måle og derfor bør det tælle som en booking. Ellers kan min kunde jo bare sige at alle sammen afbestilte :)

Lej feriebolig privat i Danmark og udlandet - lej-feriebolig-privat.dk

Tilmeldt 25. Mar 09
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :

puhh klokken er blevet mange.. må hellere smutte i seng og læse resten af tråden igennem imorgen :)

Lej feriebolig privat i Danmark og udlandet - lej-feriebolig-privat.dk

Fra København
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

En tilføjelse til funktionalitet:

Udeblivelser er et kæmpe problem i de brancher, du henvender dig til. Hvis du kan få dine kunders kunder til at booke og betale for ydelsen samtidig, vil du kunne give dine kunder en kæmpe værdi.

En enkelt bestilling er næsten altid på i hvert fald et par hundrede kroner, så med bare en enkelt udeblivelse om måneden vil dine kunder have tjent abonnementet til dig hjem.

Hvorfor rose sig selv, når man har kunder til det? Se vores AdWords-referencer.

Side 4 ud af 4 (34 indlæg)