Jeg kender en vinduespudser/rengoeringsmand der ikke checker pc konstant, knapt nok dagligt, han har ikke engang en hjemmeside endnu, men lyder faktisk som en mulig kunde af saadan et booking system. For ham vil en sms vaere super. Enig i det vil vaere en god ide at tage en pris per bookning. Vel at maerke hvis kunderne saa ogsaa bruger det booking system.
|
Du kunne også sætte en pris på 99 kr om måneden, som er 49 kroner pr abonnement og så inkluderet 30 eller 40 bookninger, og så derudover 5 eller 10 kr pr bookning. Så er det nemt at komme i gang uden for stor en risiko hvis man kun lander 30-40 kunder på en måned og du tjener væsentlig bedre hvis kunden har success og alle er glade.
Pas på med at gøre som mange it-folk gør hvor de er for bange for at tage penge for deres it-services fordi det er jo bare noget kode der ligger og kører og en lille computer m.v. koster jo ingenting. Du skal huske på du løser et problem for kunden som kan omregnes til penge (eller det burde du i hvert tilfælde), og så bør prisen være efter det og ikke sat efter hvad det koster at køre i drift. Der er også udgifter til møder, udvikling, planlægning, ferie, kontor, transport og en milliard andre ting end bare lige driftsudstyr.
De fleste kunder ved godt at hvis leverandøren tjener fornuftige gode penge så er hans medarbejdere ofte glade fordi de kan få en fornuftig løn og en god julefrokost med rigeligt snaps og så er servicen bedre fordi alle får noget ud af det og ingen føler sig plukket så længe priserne er rimelige, relativt til hvad det ellers ville have kostet kunden uanset om det så kun koster 1 øre for leverandøren fordi han er dygtig til at minimere omkostningerne.
Så pas på med at sætte prisen for lavt eller fjerne enhver mulighed for at tjene ekstra på de store/gode kunder, for det er altid nemmere og billigere at sælge noget mere til en kunde der allerede kender dig end at skaffe en ny.
Og det vigtigste; Det er altid nemmere at sætte prisen ned end op. ;-)