Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forslag til gode bøger indenfor marketing?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Islands Brygge
Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 143
Fra  Creative Studio Skrevet kl. 20:10

Hej

Hvilken form for marketing tænker du på?
Det er jo lidt forskelligt om det er online markedsføring eller om det er salg og service og såen du tænker eller om det bare er normalt markedsføring?

Hvad skal det omhandle, altså hvordan du laver logoer mv eller noget helt andet??

Mvh

Andreas Jensen

Mvh
Andreas Bo Rene Jensen - Tlf 24262601 (Midlertidigt nr. 29906517)

Tilmeldt 12. Mar 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:49

Det her er en super god bog 

Blue Ocean Strategy

Den er skrevet af W. Chan Kim og Renée Mauborgne 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:57
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kim Østergaard:

Skriv venligst et link, hvis du kender en god bog indenfor marketing.

Her er en som de fleste sikkert kender:

Buyology (skrevet af Martin Lindstrom)

Det er efter min mening en ubrueglig bog. Dels er den fuld af videnskabelige fejl (som så også er indrømmet efterfølgende) og dels er langt det meste så højtravende at det er komplet ubrugeligt for almindelige virksomheder der ikke har milliarder til langsitede eksperimenter.

De to absolut bedste marketingbøger, efter min mening, er fortsat Marketing Wrafare og efterfølgeren Position af forfatterne Al Ries og Jack Trout.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 14:08

Hej Mikkel,

Har du ikke et link hvor Martin L, indrømmer at hans bog er fuld af fejl og er ubrugelig ?

Gad nemlig godt læse lidt om det :-)

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:10

Nej, den slags fører jeg altså ikke arkiv over :)

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 14:12

Helt i orden :-)

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 08
Indlæg ialt: 838
Skrevet kl. 15:48

Mikkel deMib Svendsen:

Kim Østergaard:

Skriv venligst et link, hvis du kender en god bog indenfor marketing.

Her er en som de fleste sikkert kender:

Buyology (skrevet af Martin Lindstrom)

Det er efter min mening en ubrueglig bog. Dels er den fuld af videnskabelige fejl (som så også er indrømmet efterfølgende) og dels er langt det meste så højtravende at det er komplet ubrugeligt for almindelige virksomheder der ikke har milliarder til langsitede eksperimenter.

De to absolut bedste marketingbøger, efter min mening, er fortsat Marketing Wrafare og efterfølgeren Position af forfatterne Al Ries og Jack Trout.

Mikkel,jeg må indrømme, at jeg for engang skyld er uenig med dig. Jeg anser Buyology for at være meget troværdig og samtidig mener jeg det er en overdrivelse at kalde den fuld af fejl.

Martin Lindstrøm argumentere også udemærket for hvorfor han har gjort, som han har i dette indlæg: http://jyskebank.tv/012288069441234/martin_lindstroem_om_buyology

Jeg vil mene at Buyology er en god og inspirerende bog, som bør læses af alle.

Samtidig vil jeg dog give dig ret i at Marketing Warfare er en af de bedste bøger som er skrevet om marketing. Det er helt afgjort!

Jeg kan nævne mange andre bøger, men de omhandler ikke direkte marketing, nærmere usability og livsstil.

Automatiser din marketing rapportering med Unvault.io.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:51

Forstå mig ret, Nikolaj. Som underholding er bogen skam fin - omend den danske oversættelse bestemt ikke er skrevet særlig godt. Men sommarketing bog synes jeg den er ubrugelig - både på grund af de lidt for primitive videnskabelige tilgange til tiltingene (ja, nogle ville måske enddda kalde noget af det uredeligt) og fordi det meste er så højtravende, at ingen almindelige virksomheder kan bruge det til så meget i praksis.

Imodsætning til dette er netop Marketing Warfare og Positioning bøger, hvor man BÅDE bliver underholdt (utroligt velskrevne iøvrigt) samtidig med får en masse meget konkret viden enhver kan gå ud og bruge i morgen. Som marketingbøger er de helt i top :)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)