Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

71% i skat ?

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 7. Jan 11
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 04:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg ved at det er en gammel tråd jeg samler op. Håber at det er ok.

Kort fortalt så har jeg planlagt at stifte et Smba selvskab da det ser ud til at være det nemmeste for mig på nuværende tidspunkt. Er pt. bosat i Mexico som udenlandsdansker hvorfra jeg er ved at starte produktion op af forskellige ting som skal eksporteres til Danmark og England med detailhandlen som kunder.

Jeg er ny i denne verden og vil rigtigt gerne sættes lidt mere ind i reglerne omkring beskatning. For mig at se ser det ud som om at jeg vil komme til at betale mere i skat af min virksomheds eventuelle overskud end hvis jeg havde et ekeltmands firma. Kan det være sandt? Hvad er fordelene så rent skattemæssigt?

Jeg kan vel heller ikke anvende virksomhedens underskud (den første tid forhåbentligvis) til familiens samlede indtægter. Her mener jeg at det kunne være rart om min mand kunne bruge fradraget i hans indkomst til at få det hele til at hænge sammen i opstartsfasen. Kan han det? Beholder jeg mit personfradrag når jeg vender hjem til DK igen som ejer af et Smba selvskab?

Ser frem til at blive klogere.

Venligst

KarinaMex

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Nej..skattemæssigt er der næppe forskel....men kender jo ikke din indkomstsituation.

Nej..underskud i SMBA modregnes i overskud i efterfølgende regnskabsår.

Ja..du får personfradrag..når du vender hjem.....

Du betragtes som A-indkomstmodtager, og bliver beskattet af din indkomst fra SMBA.

MvH

Peter

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)