Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem kender til Sierra Express?

Side 8 ud af 11 (109 indlæg)
Tilmeldt 7. Feb 11
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Har pr. telefon d.d. talt med Jobs.ch og sendt diverse materialer pr. mal med anmodning om at slette annonce og samtidig rette henvendelse til politiet. Har lovet at svare pr. mail hvad der sker i sagen Sierra Express.Wink

Fra Holbæk
Tilmeldt 11. Jan 11
Indlæg ialt: 21
Fra  Sus / Din kostvejleder Skrevet kl. 17:24

Der sker ikke rigtigt noget, det er som om alle holder vejret... jeg tager en dag af gangen for tiden og ser hvad der sker.... men jeg er ved godt mod Smile

Tilmeldt 7. Feb 11
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 18:03

Hej

Desværre ingen tilbagemelding fra Jobs.ch. De må åbenbart være indforstået med denne annonce fra Sierra Express trods spærret hjemmeside og e-mailadresser. Så derfor vil jeg sende  diverse aftaler med Sierra Express til politiet i Zürich. Og dermed få stoppet et nyt Sierra Express i Zürich. Har forsøgt at ringe til Sierra Express i Zürich men besvares af en telefonsvarer.

Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:12

Hello everyone.

My Danish is not good enough to express myself fully, so I will use English.

I would like to describe my short journey with Sierra Express omitting the thing that everything seemed 99% real and professional.  I checked, I called some people, and after the first week I told to myself - 'oh come on, nobody will cheat on you in Denmark' etc. Sierra would be great.

Now, after one month, I have got 12.000 krones bill to pay (from UPS), two calls from shops that the shopping was made within stolen cards. I reported the case to the police, but the person at the police station said that I should explain the situtation to UPS first.

Please do not rate my person, I did some research on the issue, but I did not expect that an announcement from jobindex or jobnet.dk could be a fake. And of course, I thought that nothing bad can happen to me in Denmark.

I would like to know if there is a person with whom could I speak about the case ? On monday I am going to call or visit UPS to explain the situtation. I live in Ballerup Commune, maybe there are some people who want to go with me ?

Of course, I do not feel guilty, maybe sometimes my awareness was too low, but I will repeat: they did a really good job in cheating people. Of course, there were some signals that this may be a bogus, but ...

Uf you want to contact me, do not hesitate to call me on 279 28 168. My name is Mariusz. If I do not answer, then I will call you back.

Best regards,

Mariusz

PS. They were sending me fake scans of paid UPS bills etc, nothing came from UPS, and after 3 weeks - BOOM- 12.000 krones. I am just shocked and worried. Of course it seems as if I was participating in the whole process, but it is not true. Please help me somehow or lets just join our forces to solve the problem.

Fra Bolderslev
Tilmeldt 17. Feb 11
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 21:55

Når jeg betragter denne sag, og ser på min ( ikke ønskede ) andel i denne beskidte affære, er der flere ting jeg spekulerer på:

1. Jeg forstår ikke at de firmaer, der driver nethandel. ikke kontrollerer om der er dækning på de Kredit-/ Dankort, der benyttes, før de sender varerne.

2. Jeg forstår ikke, hvordan UPS kan sende så mange varer østpå uden at reagere, når de tidligere har haft lignende kriminelle sager?

Er der nogen der vil være med til at støtte dette synspunkt?

Fra Grenaa
Tilmeldt 1. Apr 07
Indlæg ialt: 516
Fra  Skiftselv din hvidevarer butik på nettet Skrevet kl. 22:05

Ejvind Rune :
1. Jeg forstår ikke at de firmaer, der driver nethandel. ikke kontrollerer om der er dækning på de Kredit-/ Dankort, der benyttes, før de sender varerne.

Tro mig... kunne vi gjorde vi det.

Jeg har meget medfølelse for jer som har været forvildet ind i det her svindelnummer uden at vide hvilke konsekvenser det ville få for jer, og dette er endda på trods af at vi har mistet penge på det I har været indblandet i

Men det gør mig lidt harm at du forsøger at give ansvaret videre til UPS og netbutikkerne set ud fra du selv har været bindeleddet ud af danmark.

Du kommer selv med argumentet "hvordan UPS kan sende så mange varer østpå uden at reagere" her kunne man ligeså godt have sagt "hvordan du  kunne sende varer østpå uden at reagere"

Bruger du for meget tid på dit lager? Se Smartpack.dk

Fra Bolderslev
Tilmeldt 17. Feb 11
Skrevet kl. 22:11

Ja

Fra Holbæk
Tilmeldt 11. Jan 11
Fra  Sus / Din kostvejleder Skrevet kl. 05:53

@Rexton

Det er et smadder godt job du gør der for at få standset banden og jeg håber det lykkes så ikke flere kommer i den samme klemme.

@Martin

Tusind tak for din medfølelse Martin, jeg ved jo hvor meget du har tabt i din forretning ved dette stunt og jeg håber du får det dækket ind på en eller anden måde.

@Ejvind

Det er umuligt for netbutikkerne at checke om det er de rigtige mennesker de sælger til, det ville jo kræve at de skulle ringe op til hver enkelt person der bestiller i deres netshop, det ville blive meget dyrt og den byrde ville de små netshops i hvertfald ikke kunne klare økonomisk. 

Og det er jo sådan at vores samfund er bygget op på at vi har tillid til hinanden og det går jo da gudskelov også godt i 99 % af vores liv, men desværre findes der folk som er født uden evnen til at føle empati og det er dem som vi desværre har været så uheldige at stifte bekendskab med.

@Mariusz

I have sent you a private note, check your inbox

Varme hilsener til alle

Susanne

Fra Bolderslev
Tilmeldt 17. Feb 11
Skrevet kl. 06:40

Jeg forstår godt at det er besværligt!

Men når en sælger har fået en ordre, kan han da godt have en leveringstid, før han sender den bestilte vare.

Den tid kan han bruge til at hæve pengene på kreditkortet ( giver kortindehaveren mulighed for at reagere i tide ).

Men alle forlanger jo god service!

Det er det, der det deprimerende.

Mojn  Ejvind

Fra Holbæk
Tilmeldt 11. Jan 11
Fra  Sus / Din kostvejleder Skrevet kl. 06:52

Mange af disse mennesker hvis kort er blevet misbrugt opdager det måske først når de får et konto udtog måske helt op til en måned efter, dem vi skal være vrede på i denne sag er de offentlige myndigheder som har vidst det her siden november i hvert fald, uden at gå ud med bål og brand og advare befolkningen, det ville kun have kostet en brøkdel af hvad det koster nu at have sendt en hustands omdelt note ud med posten ligesom at de kunne være gået til aviserne og tv.

Vh

Susanne

Side 8 ud af 11 (109 indlæg)