Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af netbutik.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Dec 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Allerførst vil jeg sige, at jeg er total "grøn" indenfor branchen, men går med en "drøm" lige som mange andre, om at starte en lille internet shop, som med tiden forhåbentligt har en tilhørende gårdbutik/show room.

Jeg har bare så mange spørgsmål omkring det, og aner ikke hvor jeg skal starte.. Så jeg skyder bare løs, og håber kun på venlige svar. (  Det siges jo, at der er ingen dumme spørgsmål, kun dumme svar ) :-)

Jeg vil som mange andre gerne sælge brugskunst. Det skal siges, at jeg ikke behøver at kunne leve af det, da jeg har en fuldtidsløn på 2 arbejdsdage om ugen. Så det skal være en lille neben gescheft i starten, hvor jeg kan komme lidt ind i det hele og se om det er noget for mig. I fremtiden evt med en tilhørende gårdbutik, hvor det hele gerne skulle give mere afkast.

1. Skal jeg starte med at søge om CVR nr og blive momsregistreret? Få købt et vare lager og så få lavet en hjemmeside?

Eller skal jeg få lavet netbutikken først? Og så finde mine varer/produkter?

Jeg skal vel have et cvr nr for at kunne købe varerne.. Og hvor kommer jeg i forbindelse med producenterne?? Skal jeg  tage på messe ? Og kan jeg det inden netbutikken er lavet? Altså kun med et cvr nr??

Jeg er i tvivl om rækkefølgen og i bund og grund om hvordan jeg bære mig ad med at komme igang.

Nogen ide om, hvor mange penge man skal starte med at kaste i det? Er der et sted hvor man kan finde info om hvor meget man bør købe ind, prissættelser og andre praktiske ting? Evt en der selv har en netshop og gårdbutik der har lyst til at sende mig nogle gode råd og tips om hvordan han/hun selv startede.?

Der er vel også nogle regler som er gældende for alle og alt handel på nettet? Finder jeg det hos forbrugerrådet? Og er der andre steder jeg bør tage kontakt med, så jeg kan bære mig korrekt ad fra starten. Ønsker det skal være en ærlig og tryg forretning.

Pyhh det var mange ting på een gang.

Julehilsener fra den uerfarne :-)

Fra Hadsten
Tilmeldt 16. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 20:53

Der er flere forhold der kan påvirke rækkefølgen. Som udgangspunkt er det den dato du bliver registreret med moms og får dit CVR nummer der er skæringsdato for om du kan få momsen refunderet af dine udgifter. Derfor er mit råd altid at starte med registreringen. Hvis du ikke regner med at komme i gang før i januar bør du dog vente til efter 1. januar for ikke at skulle lave nulangivelser med moms og skat for december måned.

På min hjemmeside www.v-bf.dk kan du desuden bestille tre gratis guides omkring start af egen virksomhed. Disse vil kunne besvare nogle af de spørgsmål du har i forbindelse med selve starten.

Dine spørgsmål omkring messe, e-handel m.m. er der andre her på Amimo der bedre kan besvare.

Held og lykke med din idé.

mvh
Michael

Tilmeldt 12. Dec 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:03

Hej Michael

Tak for hurtig svar. Jeg vil kigge lidt på din hjemmeside.

:-)

Fra Danmark
Tilmeldt 31. Aug 10
Indlæg ialt: 793
Fra  CON Media Skrevet kl. 21:05

Hmm, Jeg vil sige at du til start skal finde en webshop løsning som passer til dig, der er masser af gratis løsninger, som er fine til start, og fremtidig brug.

Derefter skal du finde en god leverandør(engro sælger) som passer til dine behov, det er bedst først at registrere dig, og få et cvt nummer, for der er ikke så mange som sælger til slutkunder, men kun til firmaer...så få lige det på plads

Derefter er det vel bare at få købt nogle varer hjem, og få gang i biksen:)

selvfølgelig, er det mere i det, men det er da en start, ellers kan du læse meget mere om regler her http://www.forbrugerraadet.dk/?logo

Det er ikke sikkert min lille "opskrift" er den rigitge måde at gøre det på, men det giver da lidt info:)

Cyberman29

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 21:28

du bør nok til at starte med få lavet et fornuftigt budget / oversigt over særligt udgifterne der vil være forbundet med at få din webshop op at køre som du ønsker det.

Jeg taler ofte med nye iværksættere som vil starte en webshop eller er gået i gang, som møder en mur når de opdager de udgifter der kan være forbundet hermed. Det er godt at have indsigt og kendskab til dette i forvejen, det vil også gøre det nemmere at foretage valg af teknologi, leverandører, muligheder osv.

Fra Danmark
Tilmeldt 31. Aug 10
Indlæg ialt: 793
Fra  CON Media Skrevet kl. 22:27

Men ellers følger jeg lige lidt med herinde:)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)