Det er fint du er 13 og tænker, men jeg syntes hellere du skal øve dig i at tænke i andre baner, få gode ideer. De er sjældne at få og kræver at man ser muligheden når den er foran en. Det kan trænes ved at prøve at se mulighederne i ting, til sidst vil du kunne mærke bedre om din idé er god eller ikke er.
Lyt til Boysen han er en af de garvede her på amino.
Du kan få meget mere ud af at hjælpe din far og lære af ham omkring det at drive forretning herunder økonomien. Du kan måske lære ham noget om IT, hjemmesider og webshop så det blir en win / win situation.
Jeg tror, at du kan lære meget af at hjælpe din far med hans virksomhed og så må du søge rundt på nettet.
I din alder vil jeg klart anbefale, at du måske starter med at blogge om emner, der interesserer dig. På den måde bevarer du interesse, gejst og engagement omkring at skrive.
Min egen søn på snart 12 år har sin blog om fodbold, hvor han tjener en slat penge som lommepenge. Det kan du gøre forholdsvis nemt og omkostningsfrit. Du kan evt. starte din blog på www.smartlog.dk eller www.blogger.com Jeg har selv en del blogge og det er nemt og omkostningsfrit.
Men husk nu også at nyde at være 13 år og lev livet med din kammerater, skole og fritidsinteresser...
Har selvfølgelig tid til det, men tror jeg er anderledes s:! Jeg kan lide livet på nettet, at arbejde på nettet, og vide man kan tjene penge. Vær dag når jeg kommer hjem så er det bare: Er der nogle der har skrevet til mig over mail og lign... :D!
Med tiden lærer man at det ikke handler om at tjene penge men hvad man laver, det er kort fortalt i dette citat hvorfor :)
"vælg et job du elsker , og du vil ikke arbejde en eneste dag i dit liv"
Som andre nævner, så kan du blogge, jeg ved dårligt hvad det er selv. Men brug en masse tid på dine interesser og det du syntes er sjovt. Jeg kan som 25 årig bruge fantastisk meget af mine gamle hobbyer og har en meget bred viden af den grund. da jeg også havde 1000 hobbyer. Det vigtigste er at du laver det fordi du syntes det er sjovt, især som 13 årig. Om det så er world of warcraft og lave film eller hjemmesider dertil, blive leder i en guild osv.
Det er altid sjovt at tjene penge, men det rigtig sjove er når du tjener dem ved noget du syntes er sjovt, og tjene penge tæller ikke som sjovt ;)
Jeg startede også som 13år og lave hjemmeside. Da var 13 spillet jeg WoW [Det gøre jeg i nu :P]. Jeg elsker og spille WoW. Så lavet jeg en WoW Blog. Du kan se den her: World of Warcraft Newz. Nu er jeg så ved at lave en store webshop der vil sælge templates til hjemmesider. På webshoppen til der komme over 50,000 templates til en masser programmer.
Det vare på lidt om hvad jeg lavet da jeg var 13år
Det jeg prøver og sige til dig med det er at du skal selv finde en idé og lave den og får penge. WoW er ikke soild af penge. Så er det bare fordi du ikke fatter noget af det.
- Det med hvad i lavede som 13 årige er jeg ligeglad med, og for det andet så spiller jeg ikke wow da jeg syntes det er spild af penge.
Damn Mads det var sgu da helt vildt hvor enige vi er, undskyld lidt off topic, men tilbage til on topic så syntes jeg personligt at du skal nyde livet et par år mere, inden du kaster dig ud i iværksætteri, osv. evt, gør som boysen råder dig til og hjælp din far i hans firma.
Fordi noget kan man bare ikke lære ved at gå i skole, det er real life erfaring markant bedre.