Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Inberetning af Moms. Modtog ingen email?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København S
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 1066
Fra  Caps4you Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Først, ved jeg ikke om emnet er placeret korrekt, hvis ikke, beklager jeg.

Jeg har lige modtaget et brev fra Skat om jeg ikke har indberettet min moms til tiden, og har jo fået en "bøde" på 800,- kr. Dette forstår jeg ikke, for har udemærket godt været klar over jeg snart skulle indberette den, da jeg startede forretningen d. 1/9-10, men fik at vide jeg ville modtage en email omkring dette, og det har jeg selvfølgelig ikke fået.

Det vil så sige at uanset hvad er jeg tvunget til at betale den bøde på 800,- kr. ? Selvom jeg faktisk tidligere har ringet til dem og hørt om hvornår jeg skulle indbetale moms? Der fik jeg bare svaret, du skal betale når du modtager en mail fra os. Men ja, den har jeg jo ikke rigtig modtaget og modtager nu dette brev.

Jeg har jo ikke rigtig lyst til at betale en "bøde" på 800,- kr. da jeg ingen email har modtaget.

Er der nogen der evt. har erfaringer med dette om hvad man evt. kan gøre? Skat er ikke ligefrem det sjoveste mennesker at snakke med, de er ofte ligeglade med en, og det tager altid 30 min. at komme igennem?

Håber på en kan hjælpe mig :)

Ps. Har ledt i mine mapper på skat.dk for at se om min email adresse står korrekt, men dette har jeg ikke haft held med at finde.

Hav en fantastisk god weekend :)

Mvh.

Martin

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:25

Hej.

Har du oplyst din e-mail adresse til SKAT?

Prøv at checke dit reigstreringsbevis.

MvH

Peter

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 17:29

Hej Martin

Du skal logge ind på TastSelv Erhverv - Administration - Kontaktoplysninger

Her skal din mailadresse fremgå for at du modtager en mail fra SKAT. Det er klart du ikke har modtaget en mail fra dem, hvis du ikke tidligere har været logget på TastSelv Erhverv med din nye virksomhed. Du kan prøve at ringe til SKAT og forklare dem forløbet og se om du kan slippe for at betale gebyret, men sørg for at få indberettet og betalt den rigtige moms asap! :-)

Fra Brønshøj
Tilmeldt 3. Mar 10
Indlæg ialt: 159
Fra  IIH Nordic Skrevet kl. 17:39

Hej Martin,

Jeg har fornyligt selv startet en enkeltmandsvirksomhed og der skulle jeg selv ind og taste min mailadresse, før jeg begyndte at modtagere remindere.

Jeg modtog også en skrivelse og et gebyr, da jeg ikke havde betalt min første moms, men da jeg snakkede med dem, lod de mig slippe for at betale, da det var første gang jeg skulle afregne moms.

Så prøv at ringe til dem - det virkede for mig.

Rigtig god weekend!

De bedste hilsner

Martin

Hvis du også brænder for e-handel, SEO og andre former for online markedsføring, så find mig på Google+

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 18:04

Ring til dem, og snak om det.

Jeg glemte at indberre den sidste moms inden jeg lukket mit firma, da jeg ringet var det no problemmo (Jeg havde så heller ingen omsætning, så skulle bare 0-angive) Og gebyret blev slettet.

Jeg har også snakket med én der glemte den første moms (Også 0-angivelse) der slap for gebyret da de ringet til SKAT

Fra København S
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 1066
Fra  Caps4you Skrevet kl. 18:12

Hej Allesammen.

Det er korrekt, jeg har ikke skrevet min email adresse derinde .. Det må have smuttet forbi mine øre og øjne, det kan ske :)

Jeg ringer til dem, så må jeg håbe de sletter de 800,- kr.

Tak for svarene allesammen, det var hurtig og stor hjælp :)

God jul og godt nytår.

Martin

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)