Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kom på top 3 i Google - NoCureNoPay!

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 232
Fra  RumRum.dk Skrevet kl. 19:49 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

CMS:

hvis jeg gerne vil ligge i top 3 på ordet "cms" eller "hjemmeside" med et af mine website, vil i således ikke tage noget som helst i betaling hvis det ikke opnås?

Nu skriver du månedlig betaling, skal det betragtes som at jeg ikke vil blive opkrævet noget (altså ikke modtage nogen fakturaer) førend jeg er kommet i top 3 på mit ønskede ord?

Hej CMS. 

Vi vurderer selvfølgelig først, om det er muligt for os at konkurrere mod dem, der allerede ligger på første-, anden- og tredjepladsen på de ord du gerne vil ligge på. Altså til en rimelig pris. 

Herefter snakker vi med dig, om mulighederne. 

Vi siger naturligvis heller ikke ja til alle forespørgsler. 

Hvis vi er bange for at komme til at spilde din og vores egen tid, går vi ikke i gang med arbejdet. 

Bolig interieur butik - RUMRUM: www.rumrum.dk

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 19:50 | Låst
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Så hvorfor er coolio.dk ikke særlig højt rangeret i Google? Hvilket søgeord er den optimeret til?

<meta name="description" content="Vi vil gøre hvad som helst for 499,- Coolio.dk er et super-cool grafisk firma, der laver alle dine små opgaver for 499 kr. Og det er ikke vores" />

<title>| Coolio</title>

Og når man med sådan lidt professionelle øjne ser på jeres kildekode på jeres hjemmeside... Er der utrolig megen rod og overskud divs, udkommenteret links og kode?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:53 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

No Cure No Pay er skam en fin model. Man skal bare sørge for at den "cure" der betales for faktisk har værdi, samt, at man objektivt kan måle om målet er nået. Og det er netop på de to punkter at "pay per rank" modeller igen og igen har vist sig at give problemer.

- Problemet med værdien er, at rankings er, at de i sig selv ikke skaber nogen værdi. Det er langt fra alle keywords i et marked der er lige meget værd, og selvom man ligger i top er det ikke sikkert det giver så mange besøg, hvis TITLE og snippet/beskrivelse ikke fremstår attraktiv for målgruppen.

- Problemet med en objektiv måling er, at det ganske enkelt ikke lader sig gøre med rankings. Rankings varierer simpelt hen så meget, at der meget ofte vil opstå situationer, hvor det leverandøren og kunden ser ikke er det samme. Og hvad sker der så betales? Dette er nok den mest udbredte årsag til, at alt for mange pay per rank aftaler ender med at de to parter bliver sure på hinanden. Og det er jo ikke fedt for nogle af dem.

Dertil kommer så alle de spørgsmål Thomas også er inde på - herunder i særlig grad, hvor længe man binder sig, hvordan man kommer ud af aftalen (hvad er exit klasulerne), og ikke mindst hvad der sker med det materiale og links leverandøren har skabt når aftalen opsiges.

Alt dette skal evalueres grundigt af kunden. Det er således på ingen måde let, at indgå i den type aftaler, med mindre man bare springer ud i det med bind for øjnene. Og det kan jeg ikke anbefale man gør med ret meget :)

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 20:10 | Låst
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Mikael christiansen:

Thomas Rosenstand  Skriver er der mange problemer med denne ordning hvilken ord der vælges så vil den der givet mig minus før forklare hvorfor der ikke er forskelle på ord , eller tror i kun når det er Thomas Rosenstand der skriver det.

Selvfølgelige er det probleme når vi er ekstrem aktive mange amino.dk med lidt SEO , så det er yderste at vide hvad skal betale vis man kan hovedet arbejdet er lavet af en selv

Forstår jeg dit indlæg korrekt: Du kommentere på hvorfor Thomas får 5 stjerner, og dig 1 stjerne?

Jeg gav Thomas 5 stjerner, men har ikke givet dig nogle. Der er én der har givet dig 1 stjerne, sådan er det på et forum. Du kan ikke forvente at alle mennesker har samme parametre for at bruge stjernene.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 20:22 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikael christiansen:

Thomas Rosenstand  Skriver er der mange problemer med denne ordning hvilken ord der vælges så vil den der givet mig minus før forklare hvorfor der ikke er forskelle på ord , eller tror i kun når det er Thomas Rosenstand der skriver det.

Selvfølgelige er det probleme når vi er ekstrem aktive mange amino.dk med lidt SEO , så det er yderste at vide hvad skal betale vis man kan hovedet arbejdet er lavet af en selv

Hej Mikael

Altså - er de stjerner virkelig så vigtige? Måske skyldes forskellen, at jeg blot spørger konstruktivt ind til deres setup i stedet for at fortælle dem, at det er der nok ingen, der gider købe?

Jeg ved det ikke - men jeg synes nu blot, at du skal fortsætte med din aktive indsats her på Amino.

Hav en herlig lørdag aften!

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Fra  RumRum.dk Skrevet kl. 20:24 | Låst

Hej alle,

Tak for de gode spørgsmål. Her følger en uddybning af mit første indlæg.
Vi vil utrolig gerne arbejde med søgemaskineoptimering på en no-cure, no-pay basis, da vi mener at det er/kan være den rette løsning for en del virksomheder.
Først og fremmest tilbyder vi ikke en standardløsning, og vi garanterer ikke en top-3 placering på alle søgeord. 
- Vi tager en snak med den potentielle kunde om fokusområder, målgruppe, ønskede mål og mulige søgeord
- Herefter laver vi en lang liste over de mulige søgeord, som vi mener er relevante og som vi kan hjælpe med
- Til hver af disse søgeord er der en pris for hhv 1. pladsen, 2. pladsen og 3. pladsen
- De 4.000 DKK ex moms er minimum-budget. Det kan være et meget konkurrencepræget ord, eller det kan være flere mindre konkurrenceprægede ord. 
- Hver d. 1. tjekker vi placeringerne. Vi tjekker fra 3 forskellige geografiske steder i Danmark, og kunden tjekker selvfølgelig også. 
- Resultatet leveres i en kort oversigt. Hvis ønsket arbejder vi også med kundens Analytics og laver en kort oversigt over stigning i antal besøgende, forslag til forbedringer osv. 
- Er kundens resultat ikke som vores ved testsøgningen, faktureres det som kunden ser(og har dokumenteret over for os). Viser vores egne testsøgninger noget forskelligt, ser vi på den laveste rangering. 
- Vi vil meget gerne have adgang til kundens CMS. Alt efter hvor god siden er i forvejen, vil vi vurdere om det skal være et krav i kontrakten. Vi arbejder hovedsageligt med linkbuilding, hvorfor kunden har fuld rettighed til at redigere i siden. 
- Kunder er forskellige, og det er aftaler også. Priserne tilpasses efter hver enkelt kunde og der laves en unik kontrakt til hver kunde. Heri står der også at bindingsperioden er 12 måneder, hvor de to første måneder er gratis uanset resultat. Der er ingen klausuler efter de 12 måneder, hvorfor aftalen kan stoppe. 
- Vi sletter intet arbejde efter aftalens udløb, hvorfor at alt tilhører kunden. 
- Vi kan ikke garantere dine placeringer efter aftalens udløb, da vi ikke vedligeholder linkbuildingen, men vi fjerner altså intet af det opbyggede arbejde.
- Vi er selvfølgelig klar over at denne type aftale ikke passer alle, men for en del virksomheder vil den være optimal, da man kun betaler for resultater. 
- Vurderingen af en placering skal selvfølgelig overvejes kraftigt før man laver en aftale. Derfor er vores målgruppe hovedsageligt dem, som allerede har arbejdet en del med markedsføring via Google. Har man fx kørt Adwords på et søgeord og kender værdien i besøgende der fra, er det bestemt en fordel. Vi rådgiver gerne - som en del af aftalen - løbende om effektmåling og onsite optimering, men vi kan selvfølgelig ikke garantere den værdi der kommer ud af en placering. Det vil i nogle tilfælde, også have en betydning hvordan man følger op på leads osv., og det kan vi ikke garanterer. 
- Der bliver ikke brugt skyggesider eller black-hat seo. Alt peger på kundens side og vi arbejder hovedsageligt med linkbuilding. 
Et eksempel:
Er det korrekt forstået, at jeg skal betale 4.000 kr. pr. måned (I skriver at det starter fra 4.000) for en top 3 placering på "billige pizzaer på Lolland"?

Nej! Hvis du driver et pizzeria på Lolland, vil vi snakke med dig omkring mulige søgeord. Herefter vil vi sende dig et konkret oplæg på mellem 20-50 ord(som udgangspunkt, kan sagtens være mange flere), hvor vi skriver priserne for hhv. 1., 2. og 3. pladsen pr. måned. 

Derefter vurderer du, hvilke af søgeordene du vil arbejde med. Vi har et krav om at dit mulige budget minimalt må have et loft på 4.000 DKK ex moms.

Jeg håber at ovenstående giver noget mere klarhed. Hvis du har interesse i vores måde at arbejde på, så kontakt mig endelig. Så laver vi et uforpligtende tilbud

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 20:32 | Låst

Hej Jonas

Det giver absolut et bedre indblik - tak for det.

Et hint med på vejen: Der er nok ikke så mange, der er trygge ved at indgå kontrakter på minimum 48.000 kr. ekskl. moms med et firma, der ikke har de mest basale kontaktoplysninger på sin hjemmeside. Det synes jeg, I skal tænke over at få bragt på plads.

Og netop inden for SEO er det temmelig vigtigt at I får sat navne (og gerne ansigter) på især de "skrappe SEO fyre", som du omtaler i starten af din tråd her. Det vil hjælpe jeres salg betragteligt, når jeres potentielle kunder kan se kendte ansigter fra jeres team - og google disse og dermed forvisse sig om, hvad de kan og så videre.

For nogle virksomheder er 48.000 kr. ekskl. moms en del penge - og der skal altså navne og ansigter på. Eller hvad siger I andre?

Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 20:34 | Låst

Jonathan:

Krkli:

Jeg Jonathan

Kan du love (spejderære mv.) at i ikke bruger black hat-metoder som i sidste ende resulterer i et smæk fra Googles side?

Ja, det lover jeg - Spejderære Wink

Links bliver bygget op stille og roligt (manuelt) osv.

så det vil sige du lover 100% white hat?  

hvilken en sikkerhed kan i give en når man betaler pr. måned
at man kan få pengene tilbage vis projektet ikke lykkes efter 12 måneder?

Hvor lang tid skal søgeordene være i top tre før man siger at målet er nået.
1 dag. 1 uge, 4 uger?

hvad sker der vis i når målet på 6 måneder´og det ikke er nødvendig at lave mere arbejde. skal man så stadigvæk betale for de sidste 6 måneder?

ja. som thomas også spørg om. hvem er de skrappe folk til SEO
jeg kunne også godt tænke at hvide hvem de er :)

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Fra  RumRum.dk Skrevet kl. 20:39 | Låst

Thomas Rosenstand:

Hej Jonas

Det giver absolut et bedre indblik - tak for det.

Et hint med på vejen: Der er nok ikke så mange, der er trygge ved at indgå kontrakter på minimum 48.000 kr. ekskl. moms med et firma, der ikke har de mest basale kontaktoplysninger på sin hjemmeside. Det synes jeg, I skal tænke over at få bragt på plads.

Og netop inden for SEO er det temmelig vigtigt at I får sat navne (og gerne ansigter) på især de "skrappe SEO fyre", som du omtaler i starten af din tråd her. Det vil hjælpe jeres salg betragteligt, når jeres potentielle kunder kan se kendte ansigter fra jeres team - og google disse og dermed forvisse sig om, hvad de kan og så videre.

For nogle virksomheder er 48.000 kr. ekskl. moms en del penge - og der skal altså navne og ansigter på. Eller hvad siger I andre?

Hej Thomas. 

Coolio.dk har intet med vores nye firma at gøre. Det er blot en af mine sider, jeg smækkede ind, for bare at have et eller andet stående i min signatur - der er ikke lagt de store tanker i det. 

Der er en hjemmeside på vej til vores SEO-firma med billeder af os, efternavne, telefonnumre og det hele. 

Så der skulle lige straks være styr på det ;-)

Mange hilsner

Jonathan

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 21:08 | Låst

God ide!

Jeg mangler stadig svar på et vigtigt spørgsmål: Hvad sker der, hvis jeg ændrer noget på min side undervejs i kontraktperioden med jer?

Eksempel: I arbejder med at skaffe mig en topplacering på "billig pizza på Lolland" med min side: pizzasmeden-lolland.dk/billige-pizzaer-lolland.html, og det har I nu knoklet med i tre måneder. I har fået mig op på en 4. plads, så nu skal I snart til at indkassere penge for jeres arbejde.

Så er det, at jeg skriver lidt om på teksten på /billige-pizzaer-lolland.html, fordi jeg synes, at jeg har en bedre ide tekstmæssigt. Som resultat heraf ryger siden om på side 2 på søgningen. Hvad så?

Og hvad så i samme scenarie - men hvor I faktisk HAR fået den i top 3 i f.eks. 3-4 måneder. Så laver jeg noget om på siden, så placeringen ryger. Hvordan sikrer I jer, at kunderne forstår og accepterer, at de ikke må ændre så meget som et komma på de URLs, I arbejder med? For det må de vel ikke?

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)