Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Næsten 4 md. pause fra Amino = 1354 ulæste mails i min Amino mappe

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har ikke været på Amino i næsten 4 måneder grundet mega travlhed i butikken. Ud over vi har været mere end 100% booket, så er vii en lang periode blevet ringet op af mellem 1 og 3 nye kunde emner, hver dag. Det er meget når man "kun" er 2 mand.

Det tager meget lang tid hver dag, at snakke med så mange nye mulige kunder, som skal have priser og en "god dav snak".

"Heldigvis" bliver ikke alle opringninger til opgaver (det tør man kun sige når man er fuldt bokket) :-)

Der er også rigtig mange som har en komplet urealistisk ide om hvad det koster at udvikle unikke hjemmeside løsninger. Man bliver dog hurtig ret god til at spotte hvilke opkald der er spild af tid, ved at stille nogle spørgsmål omkring ambitioner og budgetter m.v.

Man kan ikke leve at at tage til kunde møder, og så finde ud af at deres budget næsten ikke findes, og de ender op med en wordpress hjemmeside med et gratis tema.

Så mit råd til alle der laver online løsninger er, at få kunden til at komme med følgende informationer, inden I bruger tid på kunden. Det skal selvfølgelig siges på den rigtige måde og i den rigtige tone, men så er min erfaring at det virker.

1) Hvad er ambitionsniveauet? Er det en lille fin hjemmeside i en flot blå farve, som bare skal pleje kundes ego og ikke skabe forretning. Eller er det en levende portal der skaber omsætning, med realistisk markedsførings budget og løbende udvikling og test.

2) Hvad har kunden af budgetramme? Som når man går ind hos en ejendomsmægler, bliver man også spurgt ind til, om det er et hus på strandvejen, eller en lille ét værelses med lokum i gården, som man er på udkik efter. Passer ambitionsniveauet budgettet sammen?

3) Få kunden til at komme til første møde hos dig, eller lav et telefon møde. Man kan bruge mange timer på at tage til "god dav møder", og så finde ud af at kunden snakker med 7 andre bureauer og har et urealistisk budget. 

Som eksempel kan jeg nævne, at vi havde et ægtepar som ringede. De ville lave et projekt som iTunes, med film og musik. De havde fået ideen over weekenden og havde et budget på kr. 15.000,- Vi brugte måske 15 min på den telefon samtalen i alt, med blandt andet at få dem til at forstå at iTunes er et MEGA projekt. 

Det kan jo så være træls at bruge tid på sådanne "useriøse" opringninger, hvis man nu sider og har pisse travlt med en deadline. Men hvis man tænker over det, så kan det også være meget lærerigt også. For os der arbejder i branchen, er det godt at blive mindet om til tider, at de fleste af vores slutbrugere ikke fatter en meter af hvad det er vi laver til dem. For dem er internettet nogle bokse, lidt tekst og noget farvelade på en skærm. 

Nå - jeg har abonnerede på nogle kategorier her på Amino, og har 1354 mails liggende som ikke er læst. Det er umuligt at læse dem - så de bliver nu slettet og jeg hopper ind i Amino bussen igen.

:-)

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 13:22

Velkommen tilbage fra "ferie" Big Smile

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 17:01

Jo tak - men jeg ser nu frem til den rigtige ferie mellem jul og nytår. Det er tiltrængt :-)

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 17:44

Ja velkommen tilbage :) Syntes nok at du har været noget stille

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)