Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 19. Oct 10
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Hey, Nu har jeg efterhånden kigget og spurgt en milliard steder, men jeg kan stadig ikke finde præcise tal på hvor mange brugere der søger på et bestemt søgeord hver måned... Altså fx: hvor mange danskere googlede "iværksætter" i 2010 og den slags Jeg kan sagtens finde grafer for tendenser etc hos google selv men findes de præcisr tal ikke og hvorfor?
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:01
Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 11:22

nej du kan ikke se præcise tal med adwords keytools. du kan få en god ide om det.
men vis du skal have præcise tal. så skal du nok finde en der køre med søgeordet i en adwords kampagne og spøge ham. men nej ellers kan du ikke få et præcis tal.

Fra København
Tilmeldt 21. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 11:30

men dog burde adwords keyword tool alligevel nok give dig det bedste estimat du kan finde. Det er som regel ikke helt hen i vejret.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:35

Der er stor forskel på hvor mange søgninger der er på et bestemt ord, og på hvor mange kliks du kan skaffe på et ord.

Hvis du vil vide antallet af søgninger så brug adwords keyword tool. At bruge en adwords kampagne til at få disse tal vil være ren idioti. Til at starte med har du jo ingen ide om hvor loftet er, og man ønsker jo ikke at bruge 100.000,- på en dag bare for at finde ud af det er så meget der kan købes.

At regne antallet af kliks er lidt mere besværligt da det kommer an på placering og om du har en naturlig eller købt placering, samt hvilken tekst du giver brugeren på en bestemt søgning.

Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 11:59

Der er stor forskel på hvor mange søgninger der er på et bestemt ord, og på hvor mange kliks du kan skaffe på et ord.

Hvis du vil vide antallet af søgninger så brug adwords keyword tool. At bruge en adwords kampagne til at få disse tal vil være ren idioti. Til at starte med har du jo ingen ide om hvor loftet er, og man ønsker jo ikke at bruge 100.000,- på en dag bare for at finde ud af det er så meget der kan købes.

At regne antallet af kliks er lidt mere besværligt da det kommer an på placering og om du har en naturlig eller købt placering, samt hvilken tekst du giver brugeren på en bestemt søgning.

Manden spørg bare om hvor mange søgninger der præcis er på ordet "iværksætter".

men jo lige præcis det du siger er ren idioti. er faktisk sådan man gør for at få data på hvor mange søgninger der faktisk er. og nej det koster heller ikke den slags penge du antyder.
men jeg medgiver dig gerne at adwords kan man bruge lang hen af vejen og den giver en god ide om hvor mange søgninger der er. men præcis der det sku ikke :)  

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:12
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Det du siger er simpelthen en stor gang sludder, og jeg gider virkelig ikke bruge min tid på at tage kampen op med dig om nogen så basalt som dette. Til at starte med må du forstå der er stor forskel på antal søgninger, antal klik og fordelingen af kliks.

Du kan IKKE oprette og køre en adwords reklame kampagne for at finde antal præcise søgninger på et ord, og hvorfor skulle du også betale for det. Og jo med denne (din) metode kunne man på ord med mange søgninger nemt komme på at betale 100k på en dag før loftet blev ramt. Ud over dette ville du stadigvæk ingen ide have om hvor mange folk der rent faktisk søger på ordet. Det er jo langt fra alle der klikker på din annonce, og antallet af kliks er ikke det samme på annoncer som det er på naturlige resultater.

Alt i alt vil data fra din reklame kampagne være værdiløs til at fastsætte antallet af søgninger på et ord.

Det er muligt adwords keyword tool ikke er 100% præcist, men det er millioner af gange bedre og mere præcist end det du har gang i her. Og så er det gratis.

PS: Jeg gætter på at Google har ret godt styr på hvor mange der søger på bestemte ord hver måned på deres egen hjemmeside. Hvis du ikke kan få tal ud af deres værktøj som kan bruges til noget kan det være fordi du bruger det forkert.

Tilmeldt 19. Oct 10
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 14:08
Tusind tak... Jeg må tilstå jeg ikke helt fatter diskussionen for da jeg gik ind på linket fik jeg lige det jeg ledte efter - antal (ca. godt nok) der søger på iværksætter er 9.900 om måneden. Ikke helt sikker på jeg bruger det korrekt - det forvirrer mig i hvert fald at den under globale månedlige sødninger skriver at det er sødninger på .dk??? Det kan jeg ikke helt forstå ift kolonnen ved siden af hvor man kan se lokalt (altså Danmark) Any input på det?
Tilmeldt 11. Jan 10
Indlæg ialt: 213
Skrevet kl. 14:24

Som SEO Freelancer siger er googles værktøj et af de bedste til at estimere globale og lokale månedlige søgninger på keywords :)

Fra København
Tilmeldt 21. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 14:36

hobir:
det forvirrer mig i hvert fald at den under globale månedlige sødninger skriver at det er sødninger på .dk???

De globale søgninger er søgninger på et givent søgeord fra hele verden. Der kan sagtens sidde danskere i udlandet og skrive "iværksætter" i google. Eller der kan sådan set også være udlændinge som er stødt på det danske ord og derefter søgt efter det i google.

Det der oftest er mest relevant som du bør holde dig efter er de lokale månedlige søgninger.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)