Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er rystet i min grundvold over hvad du skriver!
men jeg vil da håbe du har misforstået et eller andet i det jeg har skrevet.
men der er da noget der tyder på det ikke forholder sig sådan, i det du skriver

Men det må du selv ligge og rode med.

Hobir:
det er der ikke noget at sige til.
nej sagen er den at google`s  søgeordsværktøj (det du har været inde på nu)
er et ca. tal. og fordi vi har fået denne debat, er fordi du skrev du ville gerne have de præcise tal for hvor mange der faktisk søger på ordet. Det kan man kun ved at oprette en kampagne på ordet
så får man en opgørelse på hvor mange gange kampagne har været vist, meget simpelt sagt     

Men ja der er 9.900 søgninger (CA!!) med ordet i iværksætter der indgår i en søgning
og 3.600 (ca.) hvor kun ordet indgår i søgningen.
det med globale og lokale. Fordi lokale kan være mindre en gobale er fordi vis en dansker sidder i tyskland og søger på ordet, bliver den kun talt med på global

Tilmeldt 19. Oct 10
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 14:54

ah så er det min skyld I sidder og diskuterer kan jeg godt se... det jeg ledte efter var faktisk tal i stedet for udviklingstendenser som jeg godt vidste hvor man så. Om tallene så er helt præcise er ikke så vigtigt - my bad sorry

MEN jeg forstår stadig ikke den der med globale søgninger. Det jeg ikke fatter er at den under forklaring skriver at det er antal søgninger GLOBALT på google.DK - jeg ville kunne se meningen hvis det var antal søgninger globalt på alle googles, eller mener i hvert det burde inkluderes også. Hvis man nu bare er bedøvende ligeglad med hvor folk sidder men bare vil vide hvor mange der googler "iværksætter" så forstår jeg det således at det IKKE vises men blot hvor mange der enten googler iværksætter i danmark eller på google.DK

takker for tålmodigheden!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:30

Søren Romlund:

Det som du har sagt svarer til at sige den bedste måde at finde ud af hvor mange i Danmark der læser ekstra bladet er ved at indrykke en annonce og se hvor mange der reagerer på den.

Jeg håber du kan se problemstillingen i dette eksempel. Det er faktisk præcis hvad du siger overført til Google.

Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 16:34

hobir:

ah så er det min skyld I sidder og diskuterer kan jeg godt se... det jeg ledte efter var faktisk tal i stedet for udviklingstendenser som jeg godt vidste hvor man så. Om tallene så er helt præcise er ikke så vigtigt - my bad sorry

MEN jeg forstår stadig ikke den der med globale søgninger. Det jeg ikke fatter er at den under forklaring skriver at det er antal søgninger GLOBALT på google.DK - jeg ville kunne se meningen hvis det var antal søgninger globalt på alle googles, eller mener i hvert det burde inkluderes også. Hvis man nu bare er bedøvende ligeglad med hvor folk sidder men bare vil vide hvor mange der googler "iværksætter" så forstår jeg det således at det IKKE vises men blot hvor mange der enten googler iværksætter i danmark eller på google.DK

takker for tålmodigheden!

Ja slemme dig. Skam dig ;P

Jamen det skal du ikke hænge dig så meget i at den skriver på google.dk
det betyder ikke noget. Det du skal hæfte dig ved er hvad for nogle geografiske og sprog indstillinger du har sat up. Men det har kun påvirkning på lokale søgninger hvad du vælger.

Så når det er global.  Så tæller den ALLE med i verden, der har søgt på iværksætter

Søren Romlund:

Det som du har sagt svarer til at sige den bedste måde at finde ud af hvor mange i Danmark der læser ekstra bladet er ved at indrykke en annonce og se hvor mange der reagerer på den.

Jeg håber du kan se problemstillingen i dette eksempel. Det er faktisk præcis hvad du siger overført til Google.

Nej du har misforstået konceptet.
men vi holder os bare til det med avisen så.

vis jeg vil finde ud af hvor mange der læser den avis. så ringer jeg ind og spørg. (søgeordsværktøjet) De siger ca. 9.900 lokal (danmark) så indsætter jeg så en annonce. Dagen efter får jeg så en liste der siger der er bleven solgt 9543 aviser den dag. Næste dag sker det samme. Men der er der nok bleven solgt 6593.

så har du det præcise tal. og ikke et ca. anslået gennemsnit

Men at man så ikke rigtig kan bruge det til så meget om det er 9.900 eller 9.467 søgninger
bare i tallets forstand, er så noget andet.
men i den opgørelse er der en masse værdifulde data.  Som du ikke kan få i søgeordsværktøjet.
men det er så noget andet 

men nu snakket vi jo også om hvordan man præcis fandt ud af hvor mange søgninger der var. :)

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)