Jakob. Jeg skylder dig et ordentlig svar - jeg kan sagtens se og følge dine pointer. Deler dem bare ikke. Der er i den grad gået inflation i "synes godt" om på de sociale platforme og specielt facebook sider. Til de personer som ser antal, som et statussymbol og som et værktøj hvor man bare kan fylde på sine fans. - og der iøvrigt aldrig er feedback på det man skriver udover når vennen, veninder eller familien lige synes godt om i sympati - så glem det. Skrot siden og start forfra - de 49 eller 80 venner i har fra jeres netværk, har sikkert allerede skjult jeres 3 daglige updates, fra twitter, facebook og billedeupload (hvis i da overhovedet er kommet så langt) - det bliver corny og har ingne appel. Dialog og inddragelse og reelt indhold er idag vigtigt - altså et "synes godt" om fra person du ikke har i dit umiddelbare netværk. (og hvor det ikke er kommet som et resultat af bytte bytte købman) Det har værdi - for denne vil kunne skabe udvikling og involvere sig i dine produkter, således at det netop bliver hvad en facebook side gør når den gør det bedst. en værdiskabende process til dine produkter.
Varion. Cool. Tror du skal finde dig en anden måde, at hype dig selv som vinduespudser. Det er cool du forsøger, men sæt dig ind i tingene og forvent ikke at fordi du har 49 likes, som er genereret via bytte bytte købmand, at dette har noget værdi overhovedet. - så kan du jo også kun blive positivt overrasket :)
og Klaus aka. varion. jeg er godt klar over hvad dit firma laver efter at have set din hjemmeside og læst din buzz. Så tag det som en semi humoristisk måde , hvorpå jeg giver dig et godt råd om at formidle dit budskab og din dialog med dine læsere lidt mere klart og præcist. :-)
Casper: Tror stadig ikke helt du forstår, hvor jeg vil hen.
Jeg ser det ikke som et statussymbol, men som en nem og uforpligtende måde, læserne af min blog kan abonnere på mine indlæg på. Et slags let og uforpligtende alternativ til rss og nyhedsmails.
For at det ikke skal se totalt taberagtigt ud for dem, jeg gerne vil have til at tilmelde sig (folk, der gider læse min blog, men måske lige skal mindes om det indimellem) sætter jeg pris på, at venner og familie og aminoer så at sige vil agere stand-ins.
I virkeligheden ikke så meget anderledes end når folk, der åbner en ny café beder venner og familie om at sætte sig i den i begyndelsen, så nye gæster ikke skal mødes af et tomt lokale.
jakobhorn.dk/ - Inspiration til kommunikation og marketing for små virksomheder og organisationer.
Så hvis jeg var fast læser af din blog, så skulle jeg tilmelde dig din facebook for at have endnu en måde hvorpå jeg kunne se at du havde skrevet endnu en blog ?
Det er jo en sød tanke Jakob, men med de værktøj der idag ligger til rådighed for gemme værdifulde og relevante sider på, så har dine læsere ikke brug for endnu et alternativ på din facebook side, hvis dette altså er dens eneste formål?
Så jo jeg tror desværre godt jeg forstår. og kan ikke se værdien i det for mig som bruger. Det er netop hele min pointe, en facebook side er god og pisse effektivt værktøj - hvis man formår at bruge det rigtigt i forhold til at genere en værdiskabende process med sine læsere og i det hele taget har en strategi i forhold til at agere på ens side.
Men så lad være med at forvente et "synes godt" sendt retur i din retning, blot fordi du har trykket på deres. Det er et tryk der ingen værdi og dynamik giver til din facebook side overhovedet, nærmest tværtimod.
Er nu ikke sikker på, at "sødt" er den rette beskrivelse. Jeg klikker Synes Om på sider, som jeg ... ja, synes om :o) ... at jeg måske ikke havde fundet siderne uden denne tråd, gør vel ikke min "synes om" mindre værd.
Og nej - hvis du kendte mig, ville du vide at jeg absolut ikke er typen, som forventer noget-for-noget. Jeg regner kun med at folk klikker på min side, hvis de reels synes om den og ikke bare fordi jeg synes om deres side.
Fordi en person synes godt om en side med hjemmelavede flødeboller, er det jo ikke sikkert at "flødebolle-producenten" synes om den side for "Korsstingsbroderier fra 1968", som flødebolleelskeren har lavet ;o)( ... bare sådan for at skære det ud i pap) ;o)
Damn! Det er ret imponerende det her: 417 indlæg!? Jeg er simpelthen nødt til at oprette en lignende tråd, når mit kommende internationale website langt om længe er på nettet!
Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.
"Vinduespudser"! haha! "Cool"!! Den var vel nok "sød". Eller var den i virkeligheden ment fornærmende? Jeg tror ikke, at din "skolelærerstil" falder i god jord og mit gode råd til dig er at formidle dit budskab og din dialog med dine læsere lidt mere venligt og respektfuld.
Jeg er sikker på, at "mine" andre læsere forstår mit budskab med min virksomhed. At jeg så fik anbragt min historie et forkert sted her på Amino beklager jeg selvfølgelig, som jeg allerede har skrevet om i en anden tråd om buzz.
Jeg kan sagtens følge dig - Nuvel, tror på nuværende tidspunkt ikke, at der er gået inflation i "Synes godt om". Dog ser jeg et moralsk dilemma i, at proklamere den slags overfor sine venner på facebook, hvis man inderst inde ikke kan stå inde for det :-) Samme gør sig gældende, når webshops værger "likes" hos kunder, ved tilbud om rabatter eller lignende.
Men den vurdering skal selvfølgelig være op til den enkelte.