Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Anpartsmedejer har hævet fra vores firmakonto

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Min partner i selskabet har haft ret til at betale regninger mv. via vores bankkonto. Igår opdagede jeg så hun have hævet på firma kontoen til at betale private regninger med via HOME Banking - da jeg nvævte for hende at jeg havde observeret dette, sagde hun det måtte være en fejl og skulle nok indsætte pengene igen - hvilket skedte nogle uger efter

Min tillid til hende er 100% væk og jeg vil ud af firmaet, hvilket ikke er spørgsmål - men derimod om jeg ikke kan politi anmelde hende for disse hævninger, selv om pengene er tilbagebetalt og det ca. er 9 måneder efter at jeg opdagede dette ??

Håber nogen kan hjælpe......

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 18:40

Det er jo det som kaldes noget i stil med aktionær-lån, og det er ikke lovligt. Men der er nok en jurist eller en revisor som kan give en bedre uddybning..

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:47

Hvis adgangen til firmaets netbank er den samme som den private - så kan det faktisk godt ske som en fejl... jeg har i hvert fald tit betalt regninger hvor jeg troede jeg hævede fra vores private betalingskonto - og derefter opdagede at det var lønkontoen som var valgt. Nu har jeg heldigvis ikke samme adgang til firma og privat - men hvis, kunne det sagtens ske for mig også.

Bare lige en tanke :·)

Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 343
Skrevet kl. 19:00

Hvis I har netbank via Nordea, kan det godt være en uskyldig fejl, hvis alle konti er tilgængelig for hende under samme login. Nordea hæver nemlig penge fra den øverste konto på listen, medmindre man selv ændrer dette. Det er ikke helt optimalt.

Danske Netbank er dog anderledes på den måde, at man kan trykke sig ind på den konto, man vil lave overførsler eller betalinger igennem. På den måde er tendensen til fejl væsentlig lavere.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:15

Hej.

Det tyder på, at hun svigagtigt har hævet penge til private formål.

Derefter er pengene en del tid senere indbetalt igen, idet du havde opdaget hendes

gøren.

Jeg tror ikke, at du kan gøre det store..idet pengene er tilbagebetalt.

MvH

Peter

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 19:22

Hvis min makker eller jeg skulle politianmelde hinanden hver gang én af os klovnede i det, så skulle der godt nok ændres lidt på den nye finanslov; politiet skulle klart have flere ressourcer.

Tænker du ikke at det faktisk bare kunne være en fejl?

Jimmy

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:29

I øvrigt - kan det være at det først er nu du gerne vil ud af firmaet - og derfor tænker at dette kan være en måde at gøre det på? Man kan jo også bare sælge sin andel, og så undgå alt det andet besvær der vil komme ud af det. Så gøres det stille og roligt.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:39

Jeg hæfter mig ved, at tilbagebetalingen først er sket nogle uger efter, at "fejlen"

blev observeret.

Hvis der var en fejl, burde tilbagebetalingen være sket straks.

MvH

Peter

Tilmeldt 9. Dec 10
Skrevet kl. 19:58

jeg kan forsikre alle om det ikk er sket ved en fejl, for penge bliver først indbetalt flere uger efter de er hævet - mere nøjagtig 9 uger efter - og hun betalte først penge ind efter jeg "opdagede" det ved en tilfældig - jeg havde jo tillid til at hun holdte styr på det økonomiske.

Opgaverne var delt op således at hun stod for alt det økonomiske og jeg for alt det salgsmæssige - der kunne gå 6 - 9 måneder mellem jeg så på kontoen. Ydermere skal det nævnes at hun var revisor fra 8 - 16 og vi drev så butikken fra 19 - ??????

Grunden til at det kommer op i mig igen er at jeg har givet hende lang snor på alle fronter og jeg har nu fundet ud af at hun er startet op for selv uden at vi har fået afsluttet den fælles forretning - jeg er noget fusstreret over hendes manglende siturations fornemmelse og derfor syntes jeg hun skal have en lille lærestreg, hvis dette er muligt rent lovmæssigt !!

Vi havde ikke Nordea, men Danske Bank - jeg kan dog ikke se at det skulle være "undskyldning" nok - der må da også være noget juridisk påpasselighed når du er revisor i dit primære job.

Jeg har virkelig brug for gode råd - det kan da ikke passe det er lovligt og jeg vil da også gerne sikre mig at der ikke er andre i hendes omgangskreds som bliver udsat for det samme.

Hørte også et udsagn fra hendes fraskilte mand at hun havde hævet et stor beløb (10.000 kr.) fra hans konto lige inden de blev skilt.............også via netbank, hvor hun også havde disponeringsret som revisor for hende.

Tilmeldt 9. Dec 10
Skrevet kl. 20:01

det er da rigtig tænkt - men derfor skal hun have en lærestreg og samtidig vil jeg "beskytte" andre i at få den samme oplevelse med hende.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)