Først vil du ud af firmaet:
Min tillid til hende er 100% væk og jeg vil ud af firmaet, hvilket ikke er spørgsmål - men derimod om jeg ikke kan politi anmelde hende for disse hævninger, selv om pengene er tilbagebetalt og det ca. er 9 måneder efter at jeg opdagede dette ??
Og så er det hende der er på vej ud af firmaet:
Grunden til at det kommer op i mig igen er at jeg har givet hende lang snor på alle fronter og jeg har nu fundet ud af at hun er startet op for selv uden at vi har fået afsluttet den fælles forretning - jeg er noget fusstreret over hendes manglende siturations fornemmelse og derfor syntes jeg hun skal have en lille lærestreg, hvis dette er muligt rent lovmæssigt !!
Jeg kan godt læse det forkert, men det virker mere som om du føler dig svigtet over at hun ikke vil være med længere, og nu forsøger at finde en måde du kan få hævn over hende på.
Hvis det er tilfældet, synes jeg ikke det er noget du behøver at bruget politiets i forvejen sparsomme ressourcer på. Det må i kunne finde ud af jer to imellem.
Og selvom jeg skulle tage fejl, er jeg ret sikker på du ikke får noget ud af at politianmelde hende, da pengene er betalt tilbage, og det kan være svært at bevise at det ikke var en fejl hun havde begået. Hvad det i øvrigt sagtens kunne være.
Og selvom det på en eller anden måde skulle lykkedes at få hende dømt, får du nok ikke rigtig noget ud af det, andet end tilfredsstillelsen ved at have ramt hende.
Så jeg synes du skal droppe alle de negative tanker om hende, få afviklet jeres firma, og kigge fremad mod nye muligheder.