Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal have flere til at "Like"

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 524
Fra  Bigum&Co Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin :

- Hvordan man så lige gør det uden at betale en bondegård er jo så spørgsmålet, men en catchy overskrift, og evt. kontakt til nogle af de personer herinde fra Amino der sidder med facebook grupper med over 40.000 fans kunne være en god start. 

Jeg har sammenlagt +500.000 danske brugere at tale til (dog inkl dubletter). Du skal sænke en nøgen paradisedeltager ned i det schweiziske vand, før der kan startes en sneboldeffekt.

Emnet er slet og ret for usexet til Facebook-viraler...

... Der er håb, hvis der f.eks. lyttes til rådet om at overskirften er altafgørende.
Og investeres i en velkomstfane, så man ved ankomst har en chance for at se hvad det hele handler om indenfor 3 sekunder.
Og kommunikeres pivskarpt og professionelt i det uddybende materiale.

Facebook er et sted der er bedst til holdninger, mærkesager og værdier. Så emnet "rent vand" har potentiale... mindst ligeså meget som "Stop Animal Testing"... <--- bemærk overskriften der IKKE er PETA.org ..

... for hvem skulle dog gide at klikke på "thomas Bigum synes godt om PETA.org"

.. men bottom line.
Burde en professionel virksomhed ikke hyre professionel hjælp til Facebook - i stedet for at prøve sig frem, og supplere med gode gratis råd fra et dansk iværksætterforum?

Smile..

Thomas Bigum - ekspert i mange ting - herunder adfærd på facebook

ps.
Kan vandet ikke kaldes "snavset"?
Jeg associerer noget meget slemmere når jeg hører ordet beskidt.
Bemalet, bebygget, beskidt -> nogen har skidt i det....  Indifferent
(Det er bare sådan en ting jeg har med nogle ord)

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 13:29

Hej

Spændende! også en "like" fra mig af 

Fra København
Tilmeldt 23. Nov 09
Indlæg ialt: 142
Fra  ennovation Skrevet kl. 14:13

Tak for input Thomas!

Thomas Bigum:

Emnet er slet og ret for usexet til Facebook-viraler...

Så til en vis grad er man på den hvis man ikke har noget cool/sexet at tilbyde, jeg syntes måske det er lidt ekstremt sagt, det burde jo være nogle mennesker med gode intentioner derude. Måske FB bare er lidt "phony"?! :) Jeg husker bare i starten da man fik facebook der var der de der "causes" man kunne invitere folk til og der fik man en masse med på vognen.

Jeg er enig i det med holdningerne - vi kunne f.eks. lave noget ala "Help People to Clean Water in Mexico" for at fange opmærksomhed omkring det mexikanske markede hvilke pt. er hovedområdet.

Beskidt vs. snavset - ja det er nok bare mig og det danske... men ja vi kan også rense det hvis nogle har skidt i det Surprise

Fra København
Tilmeldt 23. Aug 10
Fra  Bigum&Co Skrevet kl. 15:07

ennovation:

Så til en vis grad er man på den hvis man ikke har noget cool/sexet at tilbyde, jeg syntes måske det er lidt ekstremt sagt, det burde jo være nogle mennesker med gode intentioner derude.

Med usexet refererede jeg alene til håbet om, at der opstår viral effekt (dvs nye folk joiner fordi den første joinede) når man først skubber til den første dominobrik.
It aint gonna happen.

Så to amino-likers rykker intet.

Opskrift:
Sprød velkomst
Klart budskab
Incitament for at hoppe med på vognen
Tydeligt signal om at støtte kan gøre en forskel
Løbende værdiskabende og hjertevarmende kommunikation

..... når de ting er på plads, kan du skubbe til den første dominobrik, og måske... måske, håbe på der opstår viral effekt.

Det kræver en jætte-indsats herunder investering af både tid og penge. Så det råd som gives længere oppe - om lige at få kortlagt formålet med facebookindsatsen er sådan set det du skal indlede med.

Start med målet:
"Vi har en forventning om at en facebookside med xx.xxx likers vil have følgende afsmittende effekt på vores brand. ................
Vi forventer en ordretilgang på ................
Holdt op i mod omkostningerne ved at indlede en facebooksatsning giver det ................

Læg dernæst projektplanen:
Det første vi gør er... (hyrer en rådgiver i facebook)....
Det næste vi gør er... (det han sagde)...

ennovation:

Beskidt vs. snavset - ja det er nok bare mig og det danske... men ja vi kan også rense det hvis nogle har skidt i det Surprise

Dybt dybt inde i mig vidste jeg godt dette svar kunne falde  Ick!... Jeg lader som om du ikke har sagt det, og drikker mit hanevand med glæde
.. jeg ved det godt. Fiskene boller i det. Yes

/thomas bigum

PS
Causes findes såmend stadig og kan være en del af facebooksatsningen
Facebook Causes

Fra København
Tilmeldt 29. Apr 10
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 15:16

Jeg følger også lige med. Jeg har formået at få ca. 725 "likes" for gruppen http://www.facebook.com/pages/Copenhagen-Denmark/Kind-by-Nature/148041361888186 på ca. 3-4 måneder. Min målgruppe er småbørnsforældre, bedsteforældre og  gravide og folk der leder efter en barselsgave- eller barnedåbsgave. Min strategi har været dels at køre en masse konkurrencer i form af direkte produkter og dels få procenter på varerne, og det har tilsyneladende været effektivt. Når man eksempelvis er oppe på 100 medlemmer kan man udlove en præmie, når man er oppe på 200 medlemmer en ny præmie etc. Det motiverer folk til at foreslå siden til deres venner og bekendte. Og flere af medlemmerne har købt efter de stiftede kendskab til Kind by Nature over facebook. Ved ikke om det kan hjælpe dig, men folk er jo vilde med konkurrencer og gratis ting...så måske du kan finde nogle sponsorer der kan donere nogle produkter indenfor samme budskab som jeres? Blot en idé. 

Jeg skal nok trykke LIKE på din side, og du må naturligvis også gerne gøre det samme om min.

De bedste hilsner

Lone

www.kindbynature.dk

Fra København
Tilmeldt 23. Nov 09
Indlæg ialt: 142
Fra  ennovation Skrevet kl. 19:01

Thomas Bigum:

Opskrift:
Sprød velkomst
Klart budskab
Incitament for at hoppe med på vognen
Tydeligt signal om at støtte kan gøre en forskel
Løbende værdiskabende og hjertevarmende kommunikation

Det var netop sådanne punkter her jeg var ude efter, og hvad folk har af erfaringer der virker for forholdsvis ukendte "brands/produkter".

Men ja vi skal helt sikkert lige have en konkret strategi om hvad det er vi vil opnå med den tid vi har tænkt os at investere i det.

og @Lone - jeg ville frygtelig gerne give nogle gratis ting væk :) men der er bare lige at finde noget passende at give... det skulle jo gerne have noget med vand at gøre, folk har nok iPods efterhånden.

Tilmeldt 15. Dec 09
Indlæg ialt: 252
Fra  Lashes.dk - Alt indenfor øjenvipper Skrevet kl. 19:38

Jeg følger skam også lige med her.

Har selv gruppen www.facebook.com/vindogstot

Har ikke formået at få mange "likes" indtil videre.

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2211
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 22:24

Tja - jeg har hørt, at Facebook ikke tillader en præmie til "liker" nummer 1000, men at man derimod gerne må udlodde en præmie blandt alle sine fans.

Fra København
Tilmeldt 23. Aug 10
Fra  Bigum&Co Skrevet kl. 08:40

Louise L:

Tja - jeg har hørt, at Facebook ikke tillader en præmie til "liker" nummer 1000, men at man derimod gerne må udlodde en præmie blandt alle sine fans.

Jeg ved ikke om der er en specifik regel fra facebooks side, men præmissen er da efter min mening lidt tosset. Dem som ER inde kan ikke vinde - hvilket så nærmest virker som et incitament for at lade være med at trykke like... eller vente til en eller anden tosse hopper ind som nr. 999.

Desuden skal man som admin overvåge.

Jeg ville f.eks. for sjov gerne have set mig selv runde præcis 100, men den smuttede - og jeg var pludselig på 104..
Professionel Håndtering af FB - med ekspert Thomas Bigum

Tilmeldt 4. Aug 10
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 14:52

Nu skriver du at i ikke kan give ipods væk, da folk har det og det ikke har noget med vand at gøre. Hvad med at i bare skriver at når i får x antal medlemmere donere i en vandpumpe til afrika - også noget folk rigtig gerne vil støtte op om.

man kan eks sige man som virksomhed køber denne trædepumpe :  http://www.noedhjaelp.dk/giv_et_bidrag/giv_en_ged/alle_gaver/giv_en_traedepumpe

eller støtter en anden lignende sag.

Så er der ingen konkurrence, bare et spørgsmål om at mange vil deltage for at få jer til at støtte et godt formål.

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)