Så til en vis grad er man på den hvis man ikke har noget cool/sexet at tilbyde, jeg syntes måske det er lidt ekstremt sagt, det burde jo være nogle mennesker med gode intentioner derude.
Med usexet refererede jeg alene til håbet om, at der opstår viral effekt (dvs nye folk joiner fordi den første joinede) når man først skubber til den første dominobrik.
It aint gonna happen.
Så to amino-likers rykker intet.
Opskrift:
Sprød velkomst
Klart budskab
Incitament for at hoppe med på vognen
Tydeligt signal om at støtte kan gøre en forskel
Løbende værdiskabende og hjertevarmende kommunikation
..... når de ting er på plads, kan du skubbe til den første dominobrik, og måske... måske, håbe på der opstår viral effekt.
Det kræver en jætte-indsats herunder investering af både tid og penge. Så det råd som gives længere oppe - om lige at få kortlagt formålet med facebookindsatsen er sådan set det du skal indlede med.
Start med målet:
"Vi har en forventning om at en facebookside med xx.xxx likers vil have følgende afsmittende effekt på vores brand. ................
Vi forventer en ordretilgang på ................
Holdt op i mod omkostningerne ved at indlede en facebooksatsning giver det ................
Læg dernæst projektplanen:
Det første vi gør er... (hyrer en rådgiver i facebook)....
Det næste vi gør er... (det han sagde)...
Beskidt vs. snavset - ja det er nok bare mig og det danske... men ja vi kan også rense det hvis nogle har skidt i det 
Dybt dybt inde i mig vidste jeg godt dette svar kunne falde
... Jeg lader som om du ikke har sagt det, og drikker mit hanevand med glæde
.. jeg ved det godt. Fiskene boller i det. 
/thomas bigum
PS
Causes findes såmend stadig og kan være en del af facebooksatsningen
Facebook Causes