Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CVR???

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Dec 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvornår skal man oprette CVR?

Jeg er så langt i opstartsfasen, at jeg er ude og indhente priser/tilbud på de varer jeg ønsker at sælge! Priserne er meget relevante for mine budgetter, forretningsplan, etc., som banken skal se.

Mange af de engros-virksomheder jeg har snakket med, spørger om mit CVR nummer og på flere hjemmesider, skal man oplyse CVR for at få tilsendt kataloger.

Derfor: - Kan jeg oprette min virksomhed og få CVR til brug for at indhente priser til at lave budget ud fra, selvom min virksomhed ikke har nogle varer eller sælger noget endnu, eller vil det give problemer i forhold til f.eks moms?

Hjælp...jeg har ikke selv kunne finde svaret!!!

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 16:55

Hej.

Ja, det kan du godt.

Men husk at regnskab (inkl. momsregnskab) starter, når virksomheden er reg.

Fra Hadsten
Tilmeldt 15. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 17:49

Det er faktisk vigtigt at du får det registreret inden du begynder at købe ind, da du ikke kan løfte momsen for dine køb der er foretaget før din registreringsdato.

Hvis du ikke forventer at komme til at komme aktivt i gang før i januar, kan der dog være en ide med at vente til at registrere til en af de første dage i januar, da du dermed er fri for at lave nulangivelser til moms og skat vedr. 2010.

mvh
Michael

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:52

Ja..Michael..iflg. loven har du ret.

Dog accepterer SKAT oftest 2-3 måneder før reg. dato i praksis.

MvH

Peter

Fra Hadsten
Tilmeldt 15. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 17:58

Peter - Revisor:

Dog accepterer SKAT oftest 2-3 måneder før reg. dato i praksis.

Ja ... bare ikke altid. Og har man købt for ret meget kan det jo være en stor risiko at løbe. Så det er op til den enkelte, hvad man vil risikere. Men ellers er jeg helt enig.

mvh
Michael

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:02

Michael V. Kristensen:

Det er faktisk vigtigt at du får det registreret inden du begynder at købe ind, da du ikke kan løfte momsen for dine køb der er foretaget før din registreringsdato.

Eller undersøger muligheden for at blive momsregistreret med tilbagevirkende kraft.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)