Jeg læser HA Almen 2år på CBS, og lægger under middel med mine karakterer (5,5 på den nye skala ca. 7.5 på den gamle) , især efter at jeg har fået et fedt og relevant studiejob i en bank - dette tager 15-20 timer om ugen hvilket går ud over min tid til at læse pensum. Jeg er i tvivl om hvor vigtige mine karakterer er, når jeg skal ud og have et fremtidigt job..? Jeg er meget i tvivl om, hvad man som arbejdsgiver vægter højest, erhvervserfaring eller gode karakterer? Det vil derfor være fedt, hvis der er nogen som ved, eller har en formodning om, hvor vigtige karakterer er for arbejdsgiveren - Er nemlig lidt fortvivlet om jeg kan bruge min HA Bachelor og senere candidat, hvis jeg har dårlige karakterer... Mvh,
|
Hej Peter,
Du kan ikke sætte det i bås. Det er 100% forskelligt fra arbejdsgiver til arbejdsgiver, da det er baseret på personlige preferencer.
Jeg har den her holdning:
Hvis du kommer til mig og vil have et job og fortæller mig at du har 12 i alle fag, så tænker jeg bare " Flot.. du er åbenbart dygtig til at side på en skolebænk og ved en masse teoretisk"
Hvis du derimod kommer og fortæller mig hvilke resultater du har skabt for andre virksomheder og hvordan dine tiltag har løftet deres omsætning/minimeret deres omkostninger, eller på anden vis har tilføjet virksomheden et bedre bundlinje resultat, så er du ansat.
Men det er min holdning.. Jeg kan ikke bruge en teoretiker til noget.. Jeg ansætter folk fordi de skal skabe vækst i min virksomhed, og kan jeg få dokumentation på at det er lykkedes at gøre det for andre virksomheder, så er du meget mere værd for mig, end et flot stykke papir med fine karakterer på, der egentligt kun fortæller mig at du er dygtig til at gå i skole.