Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhedsform ved 2 personer

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 30. Jan 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 07:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Anette

Jeg er helt med på den ift. indtægterne, det er rimelig simpelt.

Men hvad med udgifterne, de vil være 100% fælles. Skal vi så bare fordele regningerne så vi betaler lige meget hver? Og hver især får trukket lige meget fra?

Vores worst case er en situation hvor et barn kommer til skade under træningen, forsikringen ikke vil dække og forældrene sagsøger os. Hvis det nu er mig fakturaren i første omgang er gået til, så er det vel mig alene der kommer til at hæfte for det selvom vi begge står for holdet hvor barnet gik på?

Med venlig hilsen

Jeanette

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 04-02-2007 07:58:30 Forfatter: Pigerne
Hej Anette

Jeg er helt med på den ift. indtægterne, det er rimelig simpelt.

Men hvad med udgifterne, de vil være 100% fælles. Skal vi så bare fordele regningerne så vi betaler lige meget hver? Og hver især får trukket lige meget fra?

Vores worst case er en situation hvor et barn kommer til skade under træningen, forsikringen ikke vil dække og forældrene sagsøger os. Hvis det nu er mig fakturaren i første omgang er gået til, så er det vel mig alene der kommer til at hæfte for det selvom vi begge står for holdet hvor barnet gik på?

Med venlig hilsen

Jeanette

Det normale i et I/S er at I/S''ets indtægter og udgifter er fælles. Man behøver bare ikke at dele overskuddet ligeligt, men kan lave en fordelingsnøgle baseret på arbejdsindsats/indtjening. Det samme kan man sådan set også i et Aps.

Der kan herudover være nogle udgifter som man ikke afholder i I/S''et men som afholdes "privat" af den enkelte ved opgørelsen af den enkeltes overskud af interessentskabsandelen.

Hvis I er et I/S hæfter I begge for skaden, men afgørende er hvordan I kontraherer udadtil. Har du sendt en faktura som enkeltmandsvirksomhed er det alene dig der dækker (medmindre I har lavet anden underliggende aftale indbyrdes om udvidet hæftelse). I den situation driver I så i princippet hver jeres virksomhed og har blot et kontorfællessakab.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)