Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forskudsopgørelsen: Betydning af forventet overskud

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 10. Feb 10
Indlæg ialt: 709
Fra  . . Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

Så længe "Tast selv" ikke misbruges til at opbygge restancer er der ingen problemer med at ændre forskudsopgørelsen.

Det er bestemt ikke planen. Jeg læser Statskundskab og forventer/planlægger ikke at rage uklar med nogen offentlig instans Smile

Fra København S
Tilmeldt 4. Dec 07
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 21:47

Hej
Jeg har selv fået samme "problem"..

Jeg fik for nogle dage siden 10 stk girokort, der i alt var en betaling for et overskud på 100.000 næste år, som DE havde sat mig til.
Jeg ringede så derind og sagde, at jeg endnu ikke ved hvor meget jeg kommer til at tjene næste år på hjemmesiden, og derved ikke havde pengene til at betale dem, så jeg spurgte om jeg måtte sætte den til 0, og så når jeg har tjent penge næste år, så rette den igen. Og det måtte jeg gerne, og så destruere mine girokort - så det har jeg gjort.

Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 656
Skrevet kl. 22:01

Du kan lige så godt smide bukserne og bøje dig forover med det samme.

xxx

Fra Randers
Tilmeldt 24. Jun 09
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 22:39

Det er altså ikke anderledes med "overskud" af virksomhed end det er med alle de andre punkter der fremgår af forskudsopgørelsen. Hvis skat "tror" du tjener 500.000 i AM-indkomst men du "kun" tjener 300.000 skal du jo rette dette ned.

Generelt er det en god idé kritisk at løbe forskudsopgørelsen igennem at sikre at alle beløb er nogenlunde korrekt - det er lidt trælst at tro at man har 2.000 kroner mere til rådighed hver måned og når det hele så gøre op skal man af med 24.000 i restskat!

Flemming Bach

Bachs Bogføring - din freelance bogholder i Randers, og Århus.

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)